تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 0:03
کد خبر : 138735

نکونام : می‌خواهند مربی خارجی بیاورند!

نکونام : می‌خواهند مربی خارجی بیاورند!

آرمان شرق-گروه ورزش: کدام تیمی در ایران حضور دارد که بازیکن بگیرند و به مربی بگویند با او کار کن. شاید یک تیم دیگر اینگونه باشد. در لیگ ایران از همه مربیان بپرسید که آیا مدیرعامل می تواند به شما بازیکن بدهد؟ اصلا در ایران این فرم انجام نمی شود.

نکونام : می‌خواهند مربی خارجی بیاورند!

نکونام سکوت را شکست: می‌خواهند مربی خارجی بیاورند!

به گزارش ورزش سه، در پی مصاحبه هفته گذشته علی خطیر در برنامه فوتبال برتر جواد نکونام در صحبتهایی بی پرده سکوت یک هفته‌ای خود را درباره مباحث مطرح شده شکست.
متن کامل حرفهای نکونام به شرح زیر است:
بولت زیر مجموعهبعد از استراحتی که بود جان نداشتم صحبتی انجام بدهم. نقل و انتقالات تمام شده و هرچه سعی کردیم بازیکن جذب کنیم نشد.نمی خواستم حرف بزنم اما با توجه به صحبت های مطرح شده در هفته گذشته مجبورم از خودم و تیمم و هواداران دفاع کنم. 
اگر حرفی می زنم به خاطر تیمم و هواداران است. مشکلی با کسی ندارم و هرکسی باید وظایف خود را انجام بدهد. با حرف هایی که زده شد، باید برخی صحبت ها را انجام بدهم.

صداقت داشته باشیم
بولت زیر مجموعهآقای خطیر مدیر جوانی هستند و اولین باشگاهی است که کار می کنند. اگر ایشان ضربدر روی لیست می زد و می گفت پول نداریم و نمی توانیم بازیکن بگیریم هیچ کدام از این مشکلات به وجود نمی آمد. بنا بر این است که صداقت داشته باشیم و بتوانیم با همدیگر کار کنیم و وظیفه مان را درست انجام بدهیم. مشکلی با هم نداشتیم و نداریم و فقط بر سر مسائل مالی و جذب بازیکن برخی مسائل وجود دارد. ما بارها با هم صحبت کردیم و حتی به ایشان گفتم با همین بازیکنان ادامه می دهم. دلخوری ام هم فقط به این خاطر بود که نمی توانستیم بازیکن بگیریم. با این حال من وقتی بازیکن را می بینم و با او صحبت می کنم اما بعد از ۲۰ روز می گویند نمی توانیم بازیکن بگیریم یعنی چه؟ من در این فوتبال عمر گذراندم و می دانم این یعنی چه.

کدام تیم شرایط ما را دارد؟
بولت زیر مجموعهمن قراردادم را ۵ میلیارد کم کردم. اتفاقاتی که افتاده عجیب است. من فقط در بحث بازیکن بحث داشتم و موفقیت تیمم را می خواهم. کدام باشگاه لیگ برتری شرایط ما را دارد؟ تیم های دیگر را می بینید. بازیکنان ما کمتر از سایر تیم ها گرفته اند. امسال قرارداد کادر و بازیکنان پرداخت نشده و ما هیچ صحبتی نداشتیم. هواداران اما از من نتیجه می خواهند. در فوتبال همه چیز مشخص است.

استقلال را به من می‌دادند
بولت زیر مجموعهآنروز ایشان فرمودند اگر شرایط استقلال خوب بود به من و شما نمی دادند. اینگونه نیست. به من می دادند، اما به شما نه. من سه سال قبل با استقلال مذاکره کردم، پارسال هم با آقای آجورلو صحبت کردم و ترجیح دادم در فولاد بمانم. اتفاقا همکاری با آقای آجورلو را اشتباه کردم که از دست دادم. ایشان مدیر من بوده است.

می‌خواهند مربی خارجی بیاورند
بولت زیر مجموعهمن خارج از چارچوب حرفی نزدم. ایشان می گوید نتیجه بگیر، اما می گویند اگر چهارم و پنجم و ششم شوید حمایت می کنیم. این حرف را نزنیم چون مشخصا همه چیز نتیجه است. این حرف را نزند. اگر اینطور است هم ممنون هستم. از طرف دیگر به دستیار من نگویند شما بیا دستیار مربی خارجی شو!

استراماچونی به چه حقی نظر داده؟
بولت زیر مجموعهاین حرف هایی که می زنم همه اش راست است؛ اگر هرکدام ازحرف هایم راست نیست، بیایند و بگویند. من به ایشان بازیکن معرفی کردم ، بعد رفته اند از استراماچونی و کمک هایش استعلام گرفتند. استراماچونی محترم است، اما نظر مربیان متفاوت است. اصلا حق ندارند از استراماچونی سوال کنند؟ به چه حقی ایشان نظر داده اند؟ اگر بازیکن خوب باشد، من جواب می دهم و اگر بد هم باشد، من جواب می دهم.

بد هم باشند مورد تایید من هستند
بولت زیر مجموعهشما با مربیانی در ارتباط هستید که از آنها درباره بازیکن سوال می کنید. بحث فنی با من است و اینها بازیکنانی هستند که مورد تایید من هستند. حتی اگر بد باشند هم مورد تایید من است. این ها مسائلی است که باعث ناراحتی می شود. باعث می شود من با این همه سابقه و تجربه فکرهایی کنم که برخلاف مدیریت باشگاه ذهنم بهم بریزد.

با استقلال بحث مالی ندارم
بولت زیر مجموعهمن سالی که به استقلال آمدم، از لالیگا آمدم و کاپیتان اوساسونا بودم. کاپیتان تیم ملی ایران بودم و شرایطم مشخص است. هنوز هم از آن زمان پولی را طلبکار هستم. من که بحث مالی با استقلال نداشتم. من روز اول سوال کردم ، گفتم تیمی را می خواهیم که قابل احترام باشد و در لیگ بجنگیم.

ایشان مدام می‌گوید سقف قرارداد
بولت زیر مجموعهمن لیستی که از بازیکنان پرینت گرفتم و دادم ، موجود است. ایشان نگفت نمی توانیم بازیکن بگیریم.ایشان ناگهان گفتند باشگاه باید سقف را رعایت کنیم. صحبت کردیم به جای ۴ بازیکن دو بازیکن بگیرم تا بحث نقل و انتقالاتی مان خوب پیش برود. این صحبت ها را به خود ایشان گفتم اما دفاعیه شان همین سقف قرارداد است. من می خواستم با مبلغ کمتر از آن ۴ بازیکن دو بازیکن بگیریم. دست دادیم و قرار شد این کار را بکنیم. من با بازیکنان صحبت کردم و کار را جلو بردم، اما ایشان گفتند نمی توانیم بازیکن بگیریم. از آن زمان مشکلات درست شد. قبل از آن همه چیز خوب بود.

یکهو از آسمان پول ریخت
بولت زیر مجموعهایشان می گفت وقتم روی جذب بازیکن است اما از ۴ بازیکن ۳ نفر را نگرفتید! الان فکر کنم از آسمان پول ریخته پایین و گفته اند بازیکن بگیرید. من هم نمی دانم چه شده است.

تنها سالی است که تمرکز ندارم 
بولت زیر مجموعههرجور فکر کنید با روح و روان خودم و تیمم بازی شد. دوستانی که با من کار کرده اند، من را می شناسند. من تمام تمرکزم همیشه روی تیم است. امسال تنها سالی است که من هیچ تمرکزی نداشتم. الان بعد از سه ماه می گویند بازیکن بگیر. خب سه ماه پیش می گرفتید!

بازیکنان خوب بیرون مانده اند؟
بولت زیر مجموعهمی دانم دغدغه مدیر تیم من باشگاه است اما چرا هفته پیش حرف زدید؟ هرچه هست الان دو بازیکن می توانیم بگیریم اما بازیکن خوبی وجود ندارد. در اسپانیا و هلند و پرتغال و انگلیس و … بازیکن خوب بیرون می ماند که ما جذب کنیم؟ اگر هم بازیکن خوبی باشد و در شان استقلال باشد، جذب او سخت است.

روز بازی گفتند کارت بازی بازیکن را گرفته‌اند
بولت زیر مجموعهمن صحبت هایم را می کنم؛ خدا ناظر اعمال ما است و هواداران تصمیم گیری و قضاوت می کنند. آریا برزگر حضور دارد و می توانید از او سوال کنید. بازیکن با حجت کریمی و علی امیری و ما توافق کرد و قرارداد بست. یک ماه با تیم من تمرین کرد و بعد بازیکن رفت! در دفتر پیش من نشستند و قسم جلاله خوردند که او بازیکن ما است و از او شکایت می کنیم و باید برگردد. روز بازی گفتند کارت بازیکن را گرفته اند، گفتیم بیانیه بدهید و شکایت کنید، نکردند. بازیکن هرچه بود، رفت!

اتفاقی افتاد که در شخصیت من نیست درباره آن صحبت کنم
بولت زیر مجموعهچیزهایی هست که من نمی توانم بگویم. اینها خانوادگی است، آقای خطیر هم برخی مسائل را جواب نمی داد. ایشان صحبت کردند، اما با اجازه من نبود. من بازیکن عراقی را می خواستم اما وقتی دیدم پول نیست، گفتم بفرمایید. چون اگر پول نیست بازیکن خارجی مرا بگیرد، این هم باید برود! برزگر را هم می خواستم، افراد در جلسه هستند، قسم خانواده شان را خوردند و گفتند غیرقانونی رفته است. این بازیکن زیر ۲۳ سال را ما حتی هزار تومان از او نگرفتیم. بعد به تیم دیگری رفت و اتفاقی افتاد که در شخصیتم نیست درباره اش حرف بزنم!

گفتم خوب است، بازیکن را سریع آوردند
بولت زیر مجموعهآمار بازیکن را برای من فرستادند. من دنبال بازیکن خارجی بودم و بررسی کردم. نوشتم که این خوب بود! بعد گفتند نکونام گفته بیاید. بازیکنی که من رزومه اش را دادم نگرفتند، بعد بازیکنی که پیام دادم: «خوب بود» به ایران آمده است! او چگونه آمد اما گوستاوو بلانکو هنوز به ایران نیامده است؟

با پدر بازیکن هم صحبت کردم 
بولت زیر مجموعهباشگاه باید بازیکنی که من تایید می کنم را جذب کند. نیاز هست نامه بدهم، بگویند. به سرپرست بگویم، بگویید تا بگویم. من در اسپانیا بازی کردم و در کشورهای عربی هم بوده ام. آنجا مربی می گوید هافبک و دفاع راست می خواهم، مدیران می گویند این چند نفر هست و مربی انتخاب می کند. در ایران اما مربی باید با بازیکن صحبت کند و گاها من با بابای بازیکن هم صحبت کردم. اسم می آورم که برای بازیکن خودم با برادر بازیکن صحبت کردم.ته ماجرا من باید تایید کنم، خواهش می کنم این چیزهایی که اتفاق افتاده را بدتر نکنید!

من خیلی استقلال هستم
بولت زیر مجموعهشک نکنید ۱۰ سال دیگر پیشنهاد حجت کریمی بیاید، قبول می کنم. آنهایی که با من بزرگ شده اند می دانند چقدر من و خانواده ام استقلالی هستم. زمانی که می توانستم در اوساسونا بمانم و مربیگری را دنبال کنم، به استقلال آمدم. آقای فتح الله زاده می دانند که یک باشگاهی با سامسونت پر پول آمدند تا مرا ببرند اما من نرفتم. من پله پله جلو آمدم. دوران بازی اینگونه بود و مربیگری هم همینطور. من سختی ها را تحمل می کنم. به عنوان کسی که سختی های زیادی در فوتبال دیده ام، این چیزها مشکلی نیست. اما برخی مسائل را نمی توانم تحمل کنم. الان هم هر حرفی زدم، راست است. یک کلمه اش دروغ بوده، بیایند و بگویند.

ضرر این چیزها مال هوادار است
بولت زیر مجموعههمه ضرر این اتفاقات برای هواداران و باشگاه استقلال است. اگر من سرمربی تیم نتیجه نگیرم، استقلال نتیجه نگرفته و هوادار ناراحت می شود. استقلال همیشه استقلال است و اگر امسال موفقیت حاصل نشود، اتفاقات بدی می افتد. هوادار انتظار دارد. حداقل ۵ تیم بالای سقف خرج کردند، بعد ما بنشینیم و بگوییم سقف را رعایت می کنیم؟ همه چیز باز است، نیاز به حرفی نیست. شما قبول دارید همه تیم ها سقف بودجه را رعایت کرده اند؟

هیچ تیمی برای رتبه هشتم نمی‌جنگد
بولت زیر مجموعهشما می گویید تیم باید برای قهرمانی بجنگد. مطمئن باشید هیچ تیمی برای هشتم شدن نمی جنگد. ما با همین تیم و همین بازیکنان گفتیم دو بازیکن دیگر داشته باشیم برای مدعی بودن می جنگیم. ما آن دو بازیکن را هم نگرفتیم. ۴ هفته از لیگ گذشته و الان تعطیلات است، اما بازهم بازیکنی اضافه نشده است. در این شرایط سبحان خاقانی و امید حامدی فر هم سر تمرین نمی آیند.

یک جای خالی داریم
بولت زیر مجموعهمن برای سبحان ناراحت هستم، اما با توجه به شرایطی که برایم پیش آوردند، آن کار را باید انجام می شد. من در پست سبحان گفته بودم بازیکن بیاید. زودتر به او گفته بودم که می توانید بروید. حتی می خواستیم بازیکن معاوضه کنیم، اما نشد. امید حامدی فر می خواهد جدا شود و قرارداد دارد اما سر تمرین نمی آید. لیست ما هم با حضور گوستاوو یک بازیکن خالی داریم.

از جدایی علیرضا رضایی ناراحت شدم
بولت زیر مجموعهعلیرضا رضایی باید با باشگاه توافق می کرد. علیرضا گلر توانمندی است و ناراحت شدم از اینکه جدا شد. با توجه به لیست مان اما شرایط سختی داشتیم و باید گوشه ای از کار را جلو می بردیم.

باید سر تا پای بازیکنان را طلا گرفت
بولت زیر مجموعهمن پشت سر بازیکنانم گفته ام و تو روی آنها هم می گویم. این بازیکنان استقلال را باید سر تا پایشان را طلا گرفت. بازیکنی که از پارسال ۷۰ درصد طلبکار است و امسال برای تیمش بازی می کند، این بازیکن ارزشمند است. من به عنوان مربی این بازیکنان را دوست دارم و هرروز به آنها می گویم دمتان گرم. اما یکطور نباشد که هیچ اتفاقی نیفتد. لیگ شروع شده و چند روز دیگر ادامه می یابد. کی قرار است اتفاقی بیفتد؟

تا زمانی که بازیکنان امید نیستند، بازی نمی‌کنیم
بولت زیر مجموعهصحبتی که با سازمان لیگ داشتیم، این است با توجه به اینکه تیم امید بازیکن داریم و دوست داریم همکاری داشته باشیم، تا زمانی که تیم امید بازی دارد و بازیکنان ما نیستند، ما بازی نکنیم. این چیزی است که بر اساس آن برنامه ریزی کرده ایم. هر زمانی تیم امید از بازی‌های آسیایی برگردد، پنج روز بعد اولین بازی ما انجام می‌شود.

هیچ اطلاعاتی از گوستاوو ندارم
بولت زیر مجموعههیچ اطلاعاتی از گوستاوو بلانکو ندارم؛ نمی دانم، چه بگویم. من هم مثل شما هستم و هرچقدر شما اطلاع دارید، من هم اطلاع دارم.

سلطان هایجک شدیم
بولت زیر مجموعهاصلا با ورده صحبتی نداشتم، چون قرارداد بسته بود. در کنار آن قرار بود روبرتو تورس انجام شود اما متاسفانه اتفاقاتی افتاد که او هم نیامد. ما امسال سلطان هایجک شدیم.

بازیکنان را کنار می‌گذاشتیم و دوباره برمی‌داشتیم 
بولت زیر مجموعهامسال سال عجیبی داشتیم؛ بنده خدا بازیکنان را کنار می‌گذاشتیم و دوباره از آنها برمی‌داشتیم. شاید طنز باشد، اما مشکلی نیست. من خودم گفته ام که با همین تیم در مسابقات شرکت می کنیم و بهترین عملکرد را خواهیم داشت. من به همه گفته ام که بدانم با چه کسانی باید کار کنم، بهترین برنامه ریزی را انجام می دهم. روز اول هم گفته ام که اگر ۱۳ بازیکن هم داشته باشم و بدانم چه کسانی را دارم، کار می کنم. در فولاد با پنجره بسته کار کردم، این را شما می دانید.

آیا مدیرعامل می‌تواند به مربی بازیکن بدهد؟
بولت زیر مجموعهدر فوتبال ایران مربی ، بازیکن می گیرد. کدام تیمی در ایران حضور دارد که بازیکن بگیرند و به مربی بگویند با او کار کن. شاید یک تیم دیگر اینگونه باشد. در لیگ ایران از همه مربیان بپرسید که آیا مدیرعامل می تواند به شما بازیکن بدهد؟ اصلا در ایران این فرم انجام نمی شود.

می توانم چشمم را ببندم و بگویم باختم که باختم؟
بولت زیر مجموعهمن مسئولیت سنگینی گردنم است؛ دیروز اتفاقی برایم افتاد که جالب است. ساعت ۹.۵ شب بود که در باشگاه بودم، یک آقایی با بچه کوچک پیش من آمدند و خواستند عکس بگیرند. گفتم بگو داخل بیاید اما عکس نگیرد چون شرایط مناسب نیست. یک بچه کوچک یک مشکل در پا و یک مشکل قلبی داشت، اما تمام بازی های استقلال را تماشا کرده بود. وقتی با این بچه صحبت کردم، اعصابم به هم ریخت. من می توانم چشمم را روی این چیزها ببندم و بگویم باختم که باختم؟

قهرمان نمی شویم، اما باید برای آن تلاش کنیم
بولت زیر مجموعهفوتبال اینگونه نیست. مگر در بارسلونا و رئال می توانند بگویند امسال تیم برای قهرمانی نمی جنگد؟ ما باید برای قهرمانی بجنگیم، تهش هم قهرمان نمی شویم، اما باید تلاشمان را بکنیم. این ها به هم وصل است. این فوتبالی است که ما دیده ایم.

بعد از دوماه نمی توانیم بگوییم پول و اسپانسر نداریم
بولت زیر مجموعهمن مشکل و خصومتی با کسی ندارم. در هر تیمی که بوده ام برای منافع تیمم همه وجودم را گذاشته ام. مسئولیت گردنم است. الان اگر روی خط آمدم، به خاطر استقلال و تیم مان است. این گونه اسپانسر نبوده و پول نیست را از اول فصل می دانستیم. الان دیگر نباید این حرف را بزنیم. دو ماه گذشته و باید اتفاقات خوب در باشگاه بیفتد.

جمله پایانی جواد نکونام در این گفت و گوی تلفنی هم قابل توجه بود: «همه در یک کشتی هستیم و امیدوارم این کشتی را تمیز نگه داریم تا به ساحل برسیم.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.