تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 18:58
کد خبر : 143544

نه بازیکن جدید در پرسپولیس یحیی!

نه بازیکن جدید در پرسپولیس یحیی!

آرمان شرق-گروه ورزش:یحیی گل‌محمدی در حال آزمایش نسل جدیدی از بازیکنان است که احتمالا به‌زودی وارد ترکیب پرسپولیس نیز خواهند شد.

نه بازیکن جدید در پرسپولیس یحیی!

9 بازیکن جدید در پرسپولیس یحیی!

به گزارش “ورزش سه”، از اواخر فصل گذشته چرخه رسیدن بازیکنان تیم‌های پایه به تیم اصلی پرسپولیس با حضور محسن خلیلی در رأس آکادمی باشگاه و موافقت یحیی گل‌محمدی شدت گرفت.

با اینکه پرسپولیس همواره در کورس قهرمانی بوده و اعتماد به جوان‌ها ریسک بالایی می‌طلبد اما حداقل اینکه پروسه ساخت بازیکن در تیم پایه و تحویل آن به تیم اصلی با سرعت و شرایط خوبی در این باشگاه پیش می‌رود.ا ز سال گذشته و با تعامل محسن خلیلی در رأس آکادمی باشگاه و یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس چند بازیکن تیم امید و جوانان در مقاطع مختلف در تمرینات تیم بزرگسال حضور یافتند و در مقطعی چند نفر از آن‌ها در تیم ماندگار شدند. غیر از محمد عمری که از دو فصل قبل به تیم اصلی رسید و نفراتی مثل ابوالفضل سلیمانی و علی جودکی که با همین پروسه به تیم اصلی رسیدند و در ابتدای این فصل جدا شدند امسال و از اواخر فصل قبل نفراتی مثل امید فهمی، میلاد سورگی ، علیرضا بابایی و مهرشاد اسدی هم به جوان‌های سال قبل اضافه شدند.

1957691

در این بین میلاد سورگی با اعتماد یحیی گل‌محمدی و البته درخشش خودش کاری کرد که در برخی مسابقات لیگ برتر طی ده هفته ابتدایی و البته بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود تا مشخص شود چرخه رساندن بازیکنان جوان به تیم بزرگسال به خوبی و به درستی طی شده است.

اما اتفاق مهم و جالب در این زمینه چند روز قبل در جریان بازی تدارکاتی مقابل نساجی اتفاق افتاد که پرسپولیس با وجود یک گل خورده و  و قرار گرفتن در آستانه شکستی دیگر که حتی در بازی تدارکاتی می‌توانست نقدهایی نسبت به یحیی و تیمش وارد کند در این بازی با سه زمان سی دقیقه‌ای در ۳۰ دقیقه پایانی از بازیکنان جوان تازه وارد خود استفاده کرد که به‌شدت به چشم هواداران و رسانه‌ها آمد.

1957692

هرچند کمبود بازیکن و حضور بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌های ملی لاجرم یحیی را به این سمت برد که با حضور جوان‌ها شرایط تمرینی تیمش را مهیا کند اما استفاده از این بازیکنان جوان در آخرین تایم بازی با نساجی اتفاق جالبی بود که نشان داد گل‌محمدی به‌موقع و سر جای خود از بازیکنان جوان استفاده می‌کند و فرصت رو آمدن استعدادهای آکادمی را بالاخره خواهد داد.

در سی دقیقه سوم بازی با نساجی غیر از سینا اسدبیگی و محمد مهدی احمدی که البته او هم هنوز بازیکن زیر ۲۳ سال به حساب می‌آید و البته جوان‌هایی مثل امید فهمی ، علیرضا بابایی و مهرشاد اسدی که در بازی‌های اخیر به لیست تیم می‌رسند ، نفرات تازه واردی مثل حسین حاجی زاده، محمد بادپا، ابوالفضل اناری، مجید خزایی، سهیل صحرایی، علی اصغر شیخ الاسلامی و امیررضا شیخی راد  هم به‌عنوان جوان‌های تازه وارد به میدان رفتند که اتفاقا گل مساوی پرسپولیس با شوت امیررضا شیخی راد و ریباند این شوت توسط محمدمهدی احمدی به‌دست آمد.

1957693

بعد از این گل و حضور بچه‌های تیم جوانان و امید پرسپولیس در تیم بزرگسال در صفحات هواداری بیشتر درباره این نفرات صحبت شد و حتی بعضا ویدئوی گل‌های آن‌ها در مسابقات پایه هم وایرال شد تا همه هواداران باشگاه ببینند آکادمی پرسپولیس نیز می‌تواند محصولات امیدوار کننده‌ای به تیم بزرگسال و فوتبال ایران ارائه دهد.

امیررضا شیخی‌راد که به‌خاطر گل به نساجی نامش بیشتر از نفرات دیگر مطرح شد بازیکنی در خط هافبک است که بعد از حضور در تیم‌های رده‌های سنی پایین‌تر آکادمی کیا و مقاومت به پرسپولیس آمده است. شیخی‌راد فعلا با ۱۴ گل زده در ۱۵ بازی نفر دوم بهترین گلزنان رده جوانان باشگاه‌های تهران است.
علی خزایی نیز در تیم‌های راه آهن مهر، پاس قوامین، سایپا و پدیده حضور کوتاهی داشته و حالا عضوی از تیم امید پرسپولیس است.

1957694

محمد بادپا بازیکن دیگری است که در پست وینگر بازی می‌کند. این بازیکن بلوچ فوتبالش را در آکادمی بلوچ آغاز کرد و سپس مورد توجه محمود انصاری سرمربی تیم امید پرسپولیس قرار گرفت. از کیفیت فنی این بازیکن و گل‌هایی که زده نیز تمجید زیادی می‌شود. سهیل صحرایی یکی دیگر از استعدادهای تیم‌های پایه پرسپولیس به‌حساب می‌آید که بعد از حضور در باشگاه کوثر نوین راگا و مقاومت به تیم امید پرسپولیس پیوست. ابوالفضل ایرانی هم دیگر بازیکنی است که با اجازه یحیی گل‌محمدی در تمرینات بزرگسالان حاضر شده. این بازیکن سابقه حضور در تیم‌های پایه پیکان و پارسیان جوان ایرانیان را دارد و حالا عضوی از تیم جوانان پرسپولیس است.

علی اصغر شیخ الاسلامی هم سابقه حضور در استقلال را دارد و از تیم پارسیان جوان ایرانیان به پایه‌های پرسپولیس پیوست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.