تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 8:45
کد خبر : 127571

قالیباف: مشارکت پایین در انتخابات به معنی عدم موفقیت ما خواهد بود

قالیباف: مشارکت پایین در انتخابات به معنی عدم موفقیت ما خواهد بود

آرمان شرق-گروه سیاست:اگر انتخابات با شرایطی که تبیین فرمودند انجام و به درستی انجام شود کشور اعم از دولت، مجلس، نظام و مردم قوی می‌شود اما اگر با آن شرایط نباشد همه آسیب خواهیم دید. وقتی ما می‌گوییم مردم باید در میدان باشند به این معنا است که لازمه مشارکت مردم، اعتماد است و تا اعتماد نکنند مشارکت انجام نمی شود.

قالیباف: مشارکت پایین در انتخابات به معنی عدم موفقیت ما خواهد بود

ایرنا: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشارکت در انتخابات بالا بود، هر نتیجه‌ای در آن حاصل شود، کشور، انقلاب و مردم پیروز خواهند بود و مشارکت پایین و حداقلی هر نتیجه‌ای داشته باشد، به معنی عدم موفقیت ما و کشور خواهد بود.

محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در نشست مشترک دولت و مجلس در سالن اجلاس سران به میزبانی دولت و با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، وزرا و اعضای هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت و تشکر از رئیس جمهور و دولت برای این میزبانی در آستانه تدوین برنامه هفتم، گفت: عرض خسته نباشید و خداقوت به همه عزیزان در دولت و مجلس اعم از رئیس جمهور، معاونان و وزرا و نمایندگان مجلس برای تهیه و تصویب قانون بودجه ۱۴۰۲ دارم.

رئیس نهاد قانونگذاری در ادامه با اشاره به نکته کلیدی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در شب گذشته، عنوان کرد: ایشان فرمودند انتخابات امسال بسیار مهم است و اگر انتخابات با شرایطی که تبیین فرمودند انجام و به درستی انجام شود کشور اعم از دولت، مجلس، نظام و مردم قوی می‌شود اما اگر با آن شرایط نباشد همه آسیب خواهیم دید. وقتی ما می‌گوییم مردم باید در میدان باشند به این معنا است که لازمه مشارکت مردم، اعتماد است و تا اعتماد نکنند مشارکت انجام نمی شود.

وی در ادامه یکی از عرصه‌هایی را که منجر به اعتماد می‌شود، احساس اثرگذاری مردم در تصمیم گیری‌ها دانست و افزود: برای انتخابات، مردم میزان تأثیر خود را در نظام حکمرانی بررسی می‌کنند و اینجاست که میزان مشارکت معنادار در تمام شئونات مشخص می شود.

مشارکت بالا در انتخابات به معنای پیروزی انقلاب و مردم خواهد بود

قالیباف همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۴ راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را برای انتخابات مطرح فرمودند، گفت: از سر وظیفه دینی، ملی و نظام حکمرانی می‌گویم که بستر لازم برای برگزاری انتخابات را باید دولت و مجلس و قوه قضائیه مبتنی بر همین ۴ راهبردی که رهبر انقلاب فرمودند، برای یک مشارکت حداکثری با برنامه‌ریزی دقیق پیش ببرند و بدانیم که اگر مشارکت در انتخابات بالا بود، هر نتیجه‌ای در آن حاصل شود، کشور، انقلاب و مردم پیروز خواهند بود و مشارکت پایین و حداقلی هر نتیجه‌ای داشته باشد، به معنی عدم موفقیت ما و کشور خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از راه‌های مشارکت و رقابت را امیدوار شدن مردم دانست و خاطرنشان کرد: به‌عنوان جبهه انقلاب برای ایجاد رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات باید به‌صورت جدی تحول و امیدواری را در دل مردم ایجاد کرده و یک انتخابات خوب را با موفقیت رقم بزنیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.