تاریخ انتشار : جمعه 3 شهریور 1402 - 10:07
کد خبر : 137540

فولاد هرمزگان ؛ پشتوانه خودکفایی خودروسازان داخلی

فولاد هرمزگان ؛ پشتوانه خودکفایی خودروسازان داخلی

آرمان شرق-گروه اقتصاد:مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: ورق مورد نیاز در ساخت خودروهای شاسی بلند، در حال حاضر از خارج کشور وارد می‌شود که خط تولید اختصاصی این ورق به عنوان یکی از بخش‌های توسعه‌ای، در آستانه راه‌اندازی و بهره‌برداری است.

فولاد هرمزگان ؛ پشتوانه خودکفایی خودروسازان داخلی

فولاد هرمزگان پشتوانه خودکفایی خودروسازان داخلی

 مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: ورق مورد نیاز در ساخت خودروهای شاسی بلند، در حال حاضر از خارج کشور وارد می‌شود که خط تولید اختصاصی این ورق به عنوان یکی از بخش‌های توسعه‌ای، در آستانه راه‌اندازی و بهره‌برداری است.

عطاالله معروفخانی افزود: پس از بهره‌برداری از این واحد ، نَوَرد با آلیاژ خاص ۶ دهم برای نخستین بار در ایران تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز خودروسازان داخلی، می تواند موجب ترغیب شرکت های خارجی به تولید خودروهای شاسی بلند در ایران شود.

وی تصریح کرد: پیش از این شرکت فولاد هرمزگان در تامین اقلام مورد نیاز صنعت کشتی سازی کشور و به ویژه کشتی های اقیانوس پیمای ایرانی نقش و همکاری موثر داشته و در این مرحله نیز با تبدیل اسلب فولاد به ورق مورد استفاده در ساخت خودروهای شاسی بلند، زنجیره تولید در فولاد هرمزگان تکمیل می شود.

معروفخانی افتتاح بزرگترین واحد تولیدآهک جنوب و جنوب شرق کشور به عنوان یکی از واحدهای تابعه فولادهرمزگان را یکی دیگر از طرح های آماده بهره‌برداری در سفر رییس جمهور به هرگان طی پاییز پیشِ رو اعلام کرد.

به گفته این مدیر صنعتی، کارخانه تولید آهک فولاد هرمزگان که پس از ۲ سال در آستانه راه‌اندازی است، نیاز هرمزگان و استان های همجوار را تامین کرده و بخشی از محصول آن نیز صادراتی خواهد بود.

بیش از پنج هزار نفر در مجموعه فولاد هرمزگان مشغول فعالیت هستند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.