تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 19:55
کد خبر : 148973

ضد یخ بهران بهمن: خداحافظی با یخ زدگی رادیاتور

ضد یخ بهران بهمن: خداحافظی با یخ زدگی رادیاتور

ضد یخ بهران بهمن یکی از بهترین محصولات جهت جلوگیری از یخ زدگی و جوش آمدن ماشین آلات است. برای خرید انواع ضد یخ بهران می توانید به سایت فیدار اویل مراجعه نمایید.

ضد یخ یکی از مهم ‌ترین مایعاتی است که در خودرو وجود دارد و وظایف حیاتی مانند جلوگیری از یخ زدگی، جوش آمدن و خوردگی در سیستم خنک کننده را بر عهده دارد. شرکت نفت بهران، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن موتور و روانکار در ایران، انواع ضد یخ را با نام تجاری بهران برای خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین تولید و عرضه می ‌کند. ضد یخ بهران بهمن یکی از انواع ضد یخ های شرکت بهران است که در ادامه قصد داریم به بررسی این ضد یخ بپردازیم.

مشخصات ضد یخ بهران بهمن

ضد یخ بهران بهمن یکی از محبوب‌ ترین ضد یخ ‌های ایرانی در بازار است که توسط شرکت نفت بهران، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن موتور و روانکار در ایران، تولید می ‌شود. این محصول بر پایه اتیلن گلیکول و با استفاده از مواد افزودنی با کیفیت بالا تولید شده است و برای استفاده در سیستم خنک کننده انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین مناسب می ‌باشد.

ضد یخ ها از دو پایه روغن و الکل تهیه می شوند که شرکت بهران از ضد یخ روغنی استفاده می کند. نوع روغنی نسبت به نوع اسیدی آسیب کمتری به موتور می رساند؛ منظور از آسیب همان خوردگی هایی است که به مرور زمان، قطعات خودرو به آن دچار می شود.

یکی از مزایای این ضد یخ روغنی این است که با ترکیب ۵۰/۵۰ با آب تا دمای ۳۷- درجه در زمستان و همینطور در تابستان تا ۱۰۹ درجه از رادیاتور و سایر قطعات موتور محافظت می کند. در زیر جدول مشخصات ضد یخ بهران بهمن را مشاهده می کنید.

نام محصول

نقطه انجماد محلول ۵۰٪

نقطه جوش محلول ۵۰٪

قلیاییت ذخیره میلی لیتر

Ph انجماد محلول ۵۰٪

دانسیته در ۱۵ درجه سانتی گراد

ضدیخ بهران بهمن

منفی ۳۷ درجه سانتی گراد

۱۰۹ درجه سانتی گراد

۳.۵

۷.۵

۱۱۱۵

مزایا ضد یخ بهران بهمن

جلوگیری از یخ زدگی

مهم ‌ترین وظیفه ضد یخ، جلوگیری از یخ زدن آب در سیستم خنک کننده در فصل زمستان است. این ضد یخ با کاهش نقطه انجماد آب، تا دمای منفی ۳۷ درجه سانتی گراد از یخ زدگی و ترک خوردن رادیاتور و موتور خودرو جلوگیری می ‌کند.

جلوگیری از جوش آمدن

یکی از مزایا ضد یخ بهران بهمن این است که با بالا بردن نقطه جوش آب، از جوش آمدن آب در سیستم خنک کننده در فصل گرما جلوگیری می ‌کند.

محافظت از قطعات

ضدیخ بهران بهمن با خاصیت ضد خوردگی و زنگ زدگی، از قطعات فلزی سیستم خنک کننده مانند رادیاتور، واتر پمپ و موتور در برابر خوردگی و پوسیدگی محافظت می ‌کند.

جلوگیری از رسوب گذاری

با خرید ضد یخ بهران بهمن به دلیل داشتن خاصیت پاک کنندگی، به جلوگیری از تشکیل رسوب در مجاری سیستم خنک کننده و حفظ عملکرد بهینه موتور کمک می‌ کنید.

نکاتی در مورد استفاده از ضد یخ بهران بهمن

ضدیخ بهران بهمن با کیفیت بالا و قیمت مناسب، انتخابی ایده ‌آل برای محافظت از موتور خودرو در برابر یخ زدگی، جوش آمدن و خوردگی است. قبل از خرید ضد یخ بهران بهمن به نکات زیر توجه کنید.

  • حتما ویژگی های مورد نیاز خودرو را در نظر بگیرید و براساس ویژگی های مورد نیاز سیستم، اقدام به خرید ضد یخ مناسب کنید.

  • برای اطمینان از اصالت و کیفیت ضد یخ خریداری شده، ضد یخ را از فروشگاه‌ های معتبر لوازم یدکی و روغن موتور تهیه نمایید.

  • برای آماده سازی ضد یخ، به نسبت‌ های توصیه شده در دفترچه راهنمای خودرو و بروشور همراه ضد یخ توجه کنید.

  • ضد یخ را به طور مرتب چک کنید و در صورت نیاز، آن را تعویض کنید.

  • از مخلوط کردن ضد یخ‌ های مختلف با یکدیگر خودداری کنید.

راهنمای خرید انواع ضد یخ بهران

قبل از خرید انواع ضد یخ بهران بهتر است با انواع ضد یخ بهران و ویژگی ها و کاربردهای هر یک آشنا شوید تا ضد یخ مناسب را براساس نیازهای سیستم خود خریداری نمایید.

انواع ضد یخ بهران

ضد یخ بهران بهمن

این ضد یخ بر پایه اتیلن گلیکول و با استفاده از مواد افزودنی با کیفیت بالا فرموله شده است و برای استفاده در انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین مناسب می ‌باشد.

ضد یخ بهران دی

این ضد یخ مخصوص موتورهای دیزلی سنگین و پرقدرت طراحی شده است و از خاصیت ضد خوردگی، ضد کف و رسوب گذاری بالایی برخوردار است.

ضد یخ بهران زاگرس

این ضد یخ برای استفاده در مناطق سردسیر و خودروهایی که در معرض یخ زدگی شدید قرار دارند، مناسب است. این محصول علاوه بر خاصیت ضد یخ، دارای خاصیت ضد خوردگی، ضد کف و ضد رسوب نیز می باشد.

ضد یخ بهران مهر

این ضد یخ برای استفاده در سیستم ‌های خنک کننده آلومینیومی و خودروهایی با موتور حساس طراحی شده است. این محصول علاوه بر خاصیت ضد یخ، دارای خاصیت ضد خوردگی نیز است.

ضد یخ بهران نیرو

بهران نیرو برای سیستم های هیدرولیک صنعتی مناسب است و در صورت ترکیب ۵۰/۵۰ با آب تا دمای منفی ۳۷ درجه سانتی گراد از یخ زدگی سیستم هیدرولیک جلوگیری می کند. این محصول علاوه بر خاصیت ضد یخ، دارای خاصیت ضد خوردگی، ضد کف و ضد رسوب نیز می باشد.

نکاتی در مورد خرید انواع ضد یخ بهران

قبل از اینکه اقدام به خرید انواع ضد یخ بهران کنید، باید به نکات زیر توجه نمایید.

  • ابتدا اطلاعات کاملی از نوع موتور خودروی خود به دست آورید زیرا ضد یخ‌ های بهران به طور خاص برای موتورهای بنزینی و دیزلی طراحی شده ‌اند.

  • یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید ضد یخ بهران، در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید است. اگر در منطقه سردسیر زندگی می ‌کنید، از ضد یخ‌ هایی با نقطه انجماد پایین‌ تر استفاده کنید.

  • به نسبت‌های توصیه شده در دفترچه راهنمای خودرو توجه کنید.

  • ضد یخ را به طور مرتب چک کنید و در صورت نیاز، آن را تعویض کنید.

  • در آخر، از ضد یخ با کیفیت و مرغوب استفاده کنید. ممکن است قیمت انواع ضد یخ بهران در فروشگاه های مختلف متفاوت باشد. این موضوع می تواند به علت تقلبی بودن یا کیفیت پایین ضد یخ در آن فروشگاه ها باشد. در نظر داشته باشید که ضد یخ ‌های تقلبی و بی‌ کیفیت می ‌توانند به موتور خودروی شما آسیب برسانند.

برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ضد یخ بهران می توانید به فروشگاه فیدار اویل به نشانی اینترنتی fidaroil.com مراجعه نمایید. فیدار اویل مرجعی مطمئن برای خرید انواع روغن صنعتی،‌ روغن گیربکس و انواع ضد یخ و ضد جوش است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.