تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 8:12
کد خبر : 149688

شاهرخ بیانی :دست زدن به ترکیب برنده باعث حذف استقلال شد

شاهرخ بیانی :دست زدن به ترکیب برنده باعث حذف استقلال شد

آرمان شرق-گروه ورزش: در این بازی هم تغییر داشتیم و بازیکن خارجی (بلانکو) را در خط جلو نداشتیم و هم ازبکی (ماشاریپوف) را سر جایش قرار ندادیم، چون او از عقب به حمله اضافه می‌شود اما آن جلو بازی‌اش دادیم و عملا با دو تا مهاجمی که گذاشته بودیم هر چی توپ می‌رفت سریع برمی‌گشت. آنها هم با حوصله حفظ توپ می‌کردند و توپ را به گردش در می‌آوردند. فکر می‌کنم برگ برنده آنها هم همین بود. اشتباهات در پاسکاری‌های استقلال هم خیلی بود و فکر می‌کنم بدترین بازی استقلال هم همین بازی بود،

شاهرخ بیانی :دست زدن به ترکیب برنده باعث حذف استقلال شد

اعتماد-استقلال با شکست در مقابل مس رفسنجان از گردونه جام حذفی کنار رفت. شاگردان جواد نکونام این فرصت را داشتند تا با پیروزی در رفسنجان در دو جام مدعی باشند، اما حالا و در آستانه دربی به لحاظ روحی در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و سرمربی این تیم برای ریکاوری بچه‌های تیمش کار دشواری خواهد داشت. اما در دیگر بازی‌های مهم مرحله یک‌شانزدهم نهایی دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان در مقابل رقبای خود پیروز شدند و با توجه به حذف استقلال، شانس بیشتری برای قهرمانی خواهند داشت. حذف زودهنگام استقلال از این مسابقات بهانه‌ای شد تا با شاهرخ بیانی یکی از پیشکسوتان این باشگاه تماس بگیریم که در ادامه چکیده‌ای از این گپ و گفت را می‌خوانید.

‌نظر شما درباره شکست استقلال و حذف از بازی‌ها چیست؟

خب بد بازی کردند. استقلال تیم مس را دست‌کم گرفته بود، چون در مقابل سپاهان خیلی خوب بازی کرده بود و تنها چیزی که می‌توانم بگویم همین دست‌کم گرفتن مس است و البته تغییرات هم زیاد داشتیم. متاسفانه در فوتبال ما تا یک تیم دارد خوب بازی می‌کند زود تغییرش می‌دهیم. استقلال هم شرایط بازیکنانش آنچنانی نیست که دایم تغییر بازیکن دهد. خود من به عنوان مربی با نساجی قهرمان شدم و به نظرم تیمی که می‌خواهد در این مسابقات قهرمان شود اولین کاری که باید انجام دهد، این است که گل نخورد. گل نخوردن یعنی برنده بازی شدن! تیم‌های ضعیف را دیدید که گل نمی‌خورند و آخرش با پنالتی صعود می‌کنند. در این بازی هم تغییر داشتیم و بازیکن خارجی (بلانکو) را در خط جلو نداشتیم و هم ازبکی (ماشاریپوف) را سر جایش قرار ندادیم، چون او از عقب به حمله اضافه می‌شود اما آن جلو بازی‌اش دادیم و عملا با دو تا مهاجمی که گذاشته بودیم هر چی توپ می‌رفت سریع برمی‌گشت. آنها هم با حوصله حفظ توپ می‌کردند و توپ را به گردش در می‌آوردند. فکر می‌کنم برگ برنده آنها هم همین بود. اشتباهات در پاسکاری‌های استقلال هم خیلی بود و فکر می‌کنم بدترین بازی استقلال هم همین بازی بود، چون نتوانستیم پاس درست بدهیم و فاصله بین بچه‌ها را کم کنیم. برنامه مس این بود که در ضدحمله کار را تمام کنند‌، حفظ توپ و ارسال توپ به پشت مدافعان ما و کار خاصی انجام ندادند! گل هم همین‌طوری خوردیم حالا یک گل آنها آفساید بود یا گل ما را نگرفت اصلا به اینها کاری ندارم. ما به لحاظ فوتبالی خوب بازی نکردیم.

‌مس لایق این پیروزی بود؟

صد درصد آنها شایسته برد بودند، اول هم گفتم . اما می‌توانستیم در آنجا پیروز شویم. بیست دقیقه آخر اگر این بازیکن ازبکی در زمین بود، استقلال برنده بازی بود. چقدر کرنر زدند، اما یکی را گل نکردند در صورتی که در ضربات ایستگاهی استقلال موفق بوده تا الان که در صدر جدول است.بعضی مواقع این‌طور می‌شود دیگر! روز تیم نبود و هوای کرمان هم برای بازیکنان ما سنگین بود. واقعا حیف شد. در این دو جام، جام حذفی راحت‌ترین جامی است که تیم بتواند با انجام سه، چهار بازی قهرمان شود.

‌چرا استقلال در بازی‌های خانگی با بازی‌های بیرون از خانه فرق دارد؟

استقلال از روزی که نکونام آمده در آزادی نباخته و شرایط فرق دارد. نظر من این است به تیم برنده نباید دست زد. ما در تیم ملی هم همین مشکل را داشتیم‌. وقتی تیم می‌برد بهترین بازیکن هم باشد باید بیرون بنشیند تا تیم بازی خودش را انجام دهد، اما اگر ضعیف کار کرد، تغییرش می‌دهید. استقلال هم دفاع چپ خودش را عوض کرد و سانتر فوروارد خارجی به آن خوبی را از اول بازی نداد که آن جلو خیلی خوب توپ می‌گیرد و فاصله را رعایت می‌کند و پاس می‌دهد و اجازه نفوذ مدافعان را نمی‌دهد. از او در بیست دقیقه آخر استفاده کردند. خب اینها باعث شد استقلال نتواند برنده شود.

‌مربی استقلال بعد از بازی گفته این تیم کمبود بازیکن دارد‌. شما هم با نوازی موافق هستید؟

کمبود بازیکن که دارد نه اینکه نداشته باشد. اما تیم‌های ضعیف هم می‌آیند و در این مسابقات قهرمان می‌شوند. مگر آن سالی که با نساجی قهرمان شدیم، بازیکن داشتیم؟ اتفاقا استقلال بازیکن داشت و باید از آنها به عنوان بازیکن فیکس استفاده می‌کرد. بچه‌های‌تان مقابل سپاهان بهترین بازی را انجام دادند و این تیم که بهترین تیم الان لیگ است را شکست دادید چرا تغییر دادید؟ چرا دفاع چپ را عوض کردید و فورواردی آوردی که پایش به توپ نخورد. محمدی که آماده نیست را چرا بازی دادید؟ شماها در تمرین هستید و شرایط بازیکنان را می‌دانید. فکر می‌کنم استقلال می‌توانست این بازی را ببرد و با سه برد دیگر قهرمان این بازی‌ها شود. متاسفانه یکسری مربیان جام حذفی را دست‌کم می‌گیرند در صورتی که راحت‌ترین راه رسیده به آسیا همین جام حذفی است‌. حالا دیگر شده است و شوکی به تیم خورده. در صدر جدول رقیبان ما خطرناک هستند و هر لحظه احتمال دارد با یک اشتباه جای استقلال را بگیرند. از حالا به بعد نباید هیچ تیمی را دست‌کم گرفت و هر بازی حکم فینال را دارد‌.

‌جدال و بیانیه‌نویسی بین مدیریت و کادرفنی چقدر به استقلال ضربه زد؟

بزرگ‌ترین ضربه را زدند. استقلال بزرگ‌ترین ضربه را از مدیریت می‌خورد و دلیلش این بیانیه نوشتن‌هاست. نکونام با دست خالی استقلال را به صدر جدول آورده می‌گویید حمایت می‌کنیم مگر قرار است حمایت نکنید؟ مگر چی کار کردید که می‌خواهید‌ حمایت کنید یا نه‌. اصلا این خودش تیم را به حاشیه می‌برد. آدم حرف نزند بهتر است تا حرف بزند و تیم را به حاشیه ببرد. مگر تا الان حرف زده بودید که تا تیم باخته می‌گویید حمایت می‌کنید؟ کدام مدیری مربی تیمش که صدر جدول است را حمایت نمی‌کند؟ این حاشیه درست کردن است.

‌فکر می‌کنید قهرمان حذفی از بین پرسپولیس و سپاهان است یا شاهد شگفتی خواهیم بود؟

در بازی‌های جام حذفی شگفتی وجود دارد، اما تیمی که خوب بازی کند، قهرمان می‌شود حالا می‌خواهد پرسپولیس باشد یا استقلال یا نساجی. هر تیمی که با تفکر اینکه بیاید به زمین و گل نخورد مطمئن باشید در جام حذفی برنده می‌شود. نه که اتوبوسی دفاع کند، اما سعی کند اولین تمرکز را روی گل نخوردن بگذارد بالاخره گل را می‌زنند یا در پنالتی برنده می‌شوند. الان استقلال که از گردونه خارج شده شانس پرسپولیس و سپاهان بیشتر شده که باید دید آخرش چی می‌شود. هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان شرایط خوبی دارند.

‌استقلال می‌تواند این شکست را فراموش کند و به لیگ برگردد؟

برمی‌گردد. دربی خودش انگیزه به بازیکنان می‌دهد و می‌خواهند خوب بازی کنند. تیم ما بد نیست و فقط نظرم این است که ‌نباید تغییر می‌دادیم و حریف را دست‌کم می‌گرفتیم. در جام حذفی باید با کامل‌ترین تیم بازی کرد تا برنده شد. در لیگ کسب یک ‌مساوی در زمین حریف هم گاهی بد نیست، اما در حذفی راه برگشتی نیست.

‌صحبت پایانی؟

نه، فقط طرفداران صبوری کنند دیگر این بازی تمام‌ شد و به تاریخ پیوست، اما تمام بازیکنان و مربیان و بازیکنان تمرکزشان را بگذارند روی لیگ تا بتوانیم قهرمان شویم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.