تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 دی 1401 - 7:52
کد خبر : 120276

سید حسن خمینی : اگر کشور را نساختید،حرف شما بی‌اثر است

سید حسن خمینی : اگر کشور را نساختید،حرف شما بی‌اثر است

آرمان شرق-گروه سیاست: سید حسن خمینی در دیدار با مدیران و جمعی از کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی در حرم مطهر امام خمینی، گفت: عمران و آبادانی مانند ستونی است که هر چیزی را روی آن می توانید بسازید.
مفهوم این امر آن است که اگر کشور را نساختید، نمی توانید چیزی را به جامعه تحمیل کنید و حرف شما بی اثر است.

سید حسن خمینی : اگر کشور را نساختید،حرف شما بی‌اثر است

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با مدیران و جمعی از کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی در حرم مطهر امام خمینی، گفت: عمران و آبادانی مانند ستونی است که هر چیزی را روی آن می توانید بسازید.
مفهوم این امر آن است که اگر کشور را نساختید، نمی توانید چیزی را به جامعه تحمیل کنید و حرف شما بی اثر است. یعنی اگر می خواهید مردم حرف شما درباره آخرت را بشنوند، دنیای آنها را بسازید؛ ایشان به این مضمون می فرمایند که «آبادی زمین از تدبیرت در جمع آوری مالیات بیشتر باشد، زیرا مالیات جز با آباد کردن زمین به دست نمی آید، و هر کس بخواهد منهای آباد نمودن مالیات بگیرد شهرها را خراب کرده، و بندگان خدا را به هلاکت انداخته، و حکومتش جز اندک زمانی نماند.
اگر مالیات دهندگان از سنگینی مالیات، یا برخورد به آفات، یا خشک شدن چشمه ها، یا کمی باران، یا تغییر زمین بر اثر آب گرفتگی، یا بی آبی شکایت کنند مالیات را به اندازه ای که اوضاع آنان بهبود یابد تخفیف ده». ایشان یک جای دیگر می فرمایند، این‌ها وظیفه توست و عین عدل است و اگر آن را انجام ندهی، ظلم است. به همین جهت است که قبلا هم گفته ام، دینداران وقتی متصدی دنیای مردم می‌شوند اگر دنیای مردم را خوب نسازند به دین مردم لطمه زده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.