تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 23:40
کد خبر : 86215

رسانه ایتالیایی: تهران سامانه موشکی خود را آزمایش می‌کند

رسانه ایتالیایی: تهران سامانه موشکی خود را آزمایش می‌کند

آرمان شرق- انفجاری در بادرود واقع در ۲۰ کیلومتری سایت هسته ای نطنز که در ماه آوریل هدف اقدامات خرابکارانه قرار گرفته بود، رخ داد. یعنی قطع شبکه برق در این مجموعه که به عقیده تحلیلگران باعث کند شدن فعالیت ها به اندازه ۹ ماه شده بود. مقامات ایرانی در رابطه با این انفجار توضیح دادند که صحبت از یک آزمایش نظامی بدون اعلام قبلی ست. این انفجار در برهه ای حساس در روابط میان تهران و جامعه بین الملل صورت گرفت.

روز ۱۱ آوریل گذشته سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرده بود که حادثه ای در داخل این مجموعه صورت گرفت که باعث قطع برق آن گردیده بود و در این رابطه اسرائیل را متهم به انجام این اقدام خرابکارانه نموده بود.

نشریه لارپوبلیکا چاپ ایتالیا در تحلیلی به ماجرای انفجار در نزدیکی سایت نطنز اشاره کرد و نوشت: آزمایشی که از قبل اعلام نشده بود در پایان دور هفتم گفتگوهای وین صورت گرفت که فعلاً بدون نتیجه خاتمه یافتند. قرار است که این مذاکرات اوایل هفته آینده از سرگرفته شوند. آمریکا تهران را متهم به بایکوت این فرایند نموده است.

انفجاری در بادرود واقع در ۲۰ کیلومتری سایت هسته ای نطنز که در ماه آوریل هدف اقدامات خرابکارانه قرار گرفته بود، رخ داد. یعنی قطع شبکه برق در این مجموعه که به عقیده تحلیلگران باعث کند شدن فعالیت ها به اندازه ۹ ماه شده بود. مقامات ایرانی در رابطه با این انفجار توضیح دادند که صحبت از یک آزمایش نظامی بدون اعلام قبلی ست. این انفجار در برهه ای حساس در روابط میان تهران و جامعه بین الملل صورت گرفت. ایران دو پیش نویس مربوط به تحریم ها و نیز رعایت تعهداتش ارائه داد و خواستار آن شده بود که تمامی محدودیت ها بر سر راه تجارت، صادرات و کسب و کار برداشته شوند. مذاکره کنندگان به ریاست علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه خواستار این نیز شدند که این فرایند قابل رسیدگی باشد بدین معنا که ایران فقط به طور تدریجی و تنها بعد از آنکه معلوم گردد که تحریم ها عملاً لغو شده‌اند، به رعایت توافقات خواهد پرداخت.

این موضعگیری خوشایند اروپا و آمریکا نیست. آمریکا ایران را به متوقف ساختن مذاکرات متهم کرد. در این میان ایران که با غنی سازی اورانیوم تا ۶۰% از پایبندی به الزامات برجام دست برداشت، مانع انجام بازرسی ها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخشی از سایت های هسته ای گردید و همچنین سانتریفیوژهای پیشرفته در مجموعه نطنز کار گذاشت.

این سایت و نیز سایت کرج حساس ترین بخش از برنامه هسته ای ایران به شمار می آیند. روز ۱۱ آوریل گذشته سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرده بود که حادثه ای در داخل این مجموعه صورت گرفت که باعث قطع برق آن گردیده بود و در این رابطه اسرائیل را متهم به انجام این اقدام خرابکارانه نموده بود. البته ناگفته نماند که اسرائیل نیز بارها تأکید کرده بود که آمادگی این را دارد که از هر وسیله ای از جمله زور استفاده کند تا مانع از آن گردد که ایران به تسلیحات هسته ای دست یابد. همان تسلیحاتی که یک خطر جدی اساسی برای بیت المقدس به شمار می آیند…/ تازه‌نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.