تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 7:48
کد خبر : 142007

رئیسی به ترکیه می رود؛ به زودی / وزیر خارجه آمریکا هم می‌آید

رئیسی به ترکیه می رود؛ به زودی / وزیر خارجه آمریکا هم می‌آید

آرمان شرق-گروه بین الملل:وزیر خارجه ترکیه در این نشست با تشکر از حضور امیرعبداللهیان با اشاره به دو بار سفر به تهران گفت: با امیرعبداللهیان درباره سفر رئیسی به ترکیه گفتگو کردیم و همکاری‌های خوبی در این خصوص داریم.بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع دیپلماتیک، این سفر روز ۵ نوامبر یعنی یکشنبه هفته اینده  صورت خواهد گرفت.

رئیسی به ترکیه می رود؛ به زودی / وزیر خارجه آمریکا هم می‌آید

آرمان امروز : حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که به ترکیه سفر کرده است، با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار در خصوص برخی موضوعات دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین و دستیابی به راه‌حلی برای آتش‌بس و توقف فوری حملات اسرائیل رایزنی شد. پس از این نشست وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی و ترکیه در نشست خبری شرکت کرده پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شدند.

وزیر خارجه ترکیه در این نشست با تشکر از حضور امیرعبداللهیان با اشاره به دو بار سفر به تهران گفت: با امیرعبداللهیان درباره سفر رئیسی به ترکیه گفتگو کردیم و همکاری‌های خوبی در این خصوص داریم. فیدان راجع به بمباران مناطق مختلف در غزه گفت: کمپ آوارگان، بیمارستانها و حتی مساجد تحت بمباران قرار دارند. تجمع روز جمعه یکی از بزرگترین واکنش‌های ما بود. ما از روز ۷ اکتبر با همه طرفها از جمله غرب در دیپلماسی هستیم. استانداردهای دوگانه با اوکراین و فلسطین را نمی‌پذیریم، اگر دنیایی عادلانه می‌خواهیم باید اصولی و منسجم رفتار کنیم.

وزیر خارجه آمریکا هم به ترکیه می‌آید

وزیر خارجه آمریکا روز 5 نوامبر به ترکیه می‌آید

همچنین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به ترکیه خواهد آمد.

بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع دیپلماتیک، این سفر روز ۵ نوامبر یعنی یکشنبه هفته اینده  صورت خواهد گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.