مرد مار گزیده!
دنیای اقتصاد: بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ به جدی‌ترین گزینه هدایت سرخ‌پوشان تبدیل شد. با این حال مربی کروات در گام اول به سرخ‌ها پاسخ منفی داد تا مدیران باشگاه با عجله دنبال رفع موانع این همکاری بیفتند؛ از پرداخت مالیات و پیگیری بدهی معوقه تا حل مشکل ممنوع‌الخروجی. مدیران پرسپولیس امیدوار هستند با این کارها دل پیرمرد کروات را به دست بیاورند و دوباره او را روی نیمکت تیم‌شان برگردانند، اما پرسش اینجاست که آیا اگر خود آنها جای برانکو بودند، یک بار دیگر به مدیرانی از این جنس اعتماد می‌کردند؟

پرسپولیس بعد از خروج برانکو پنج سال فرصت داشت همه این کارها را انجام بدهد، اما هم اصل طلب برانکو را خیلی دیر و با فشار فیفا پرداخت و هم معوقات مالیاتی او را پشت گوش انداخت. اگرچه عقیده داریم کلا بر عهده گرفتن مالیات خارجی‌ها کار خوبی نیست، اما متاسفانه این روال غلط در فوتبال ایران وجود دارد و همان را هم تا کارد به استخوان نرسد نمی‌پردازند. کاملا طبیعی است که اگر باشگاه در این مقطع به برانکو نیاز فنی نداشت، دنبال رفع ممنوع‌الخروجی او هم نمی‌رفت.

الان سوال این است که چرا برانکو دوباره باید اعتماد کند، برای همکاری به ایران بیاید و باز وقتی کار آقایان راه افتاد، شروع کنند به بدحسابی کردن با او؟! به هر حال جام ملت‌های آسیا از امروز و با بازی برابر عربستان برای ایوانکوویچ آغاز خواهد شد. جالب است در نشست خبری همین بازی هم از مربی کروات در مورد احتمال حضور در پرسپولیس سوال شد و او با کلافگی گفت: «فعلا که در جـــام ملــت‌ها هستیم و فقط روی موفقیت در همین مســابقات تمرکز کرده‌ام!»