تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 دی 1397 - 13:24
کد خبر : 54237

هشتمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی آغاز شد

هشتمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی آغاز شد

آرمان شرق:مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی صبح امروز با رمز «یا حسین (ع) » در منطقه عمومی اصفهان با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد. به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا، امیر خلبان علیرضا انگیزه

آرمان شرق:مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی صبح امروز با رمز «یا حسین (ع) » در منطقه عمومی اصفهان با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد.

به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا، امیر خلبان علیرضا انگیزه سخنگوی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش (نهاجا)  در جمع خبرنگاران درباره جرئیات این مرحله از رزمایش گفت: گسترش انواع هواپیماهای شکاری، بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین از روزها قبل از پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش به پایگاه شهید بابایی اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه «علاوه بر پایگاه شهید بابایی، پایگاه‌های مهرآباد تهران، شهید نوژه همدان و شهید دوران شیراز نیز به صورت مستقیم در رزمایش شرکت خواهند کرد»، افزود: در این رزمایش، هواپیماهای بمب افکن سنگین راهبردی سوخو ۲۴ و اف ۴، اف ۵، اف ۷، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی c۱۳۰ به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشکهای نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند برد بلند که از روزها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده اند، حضور دارند.

امیر انگیزه خاطرنشان کرد: انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب، با استفاده از بمب‌های هوشمند، بومی و ارتقایافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور، یکی از بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش است.

سخنگوی هشتمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت» نهاجا تصریح کرد: همزمان با اجرای عملیات‌های رزمی، عملیات مردم یاری با اعزام اکیپ‌های سیار پزشکی و مددکاری با حضور پزشکان متخصص و متعهد نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی رزمایش در حال اجرا است.

امیر انگیزه اظهار کرد: پیش از آغاز فاز عملیاتی رزمایش، هواپیماهای شناسایی و عکس‌برداری آر اف ۴، هواپیماهای جمع آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی به همراه پرنده‌های بدون سرنشین هوشمند شناسایی نهاجا به رصد، شناسایی و عکسبرداری از اهداف از پیش تعیین شده پرداخته‌اند.

جانشین فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان در پایان با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران به دنبال امنیت پایدار در منطقه است، گفت: افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی، استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستا با قدرت تخریب بسیار بالا از دیگر نقاط قوت این رزمایش است که بخشی از توان رزمی نیروی هوایی ارتش را به معرض نمایش می گذارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.