تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 23:30
کد خبر : 148564

دو روی جنگ و صلح در غزه

دو روی جنگ و صلح در غزه

آرمان شرق-گروه بین الملل:اگر قرار باشد در روزهای آتی نیز آمریکا نیز حملات خود را به اهداف ایرانی در سوریه ادامه دهد این امکان وجود دارد که این گونه حملات برای آمریکا نیز به امری عادی تبدیل شود. در یکی دو هفته گذشته آمریکا از وضعیت انفعالی در مقابله با جمهوری اسلامی به وضعیت تهاجمی رسیده و احتمال دارد بخاطر انتخابات و انتقادهای جمهوری خواهان  از خود اقتدار نشان دهد

دو روی جنگ و صلح در غزه

عبدالرضا فرجی راد

 

آرمان امروز : به نظر می رسد که اسراییل حمله مستقیم به نیروهای ایرانی را بعد از جنگ غزه و اعلام آتش بس ادامه خواهد داد زیرا فکر می کند که با ادامه این روند این نیروها چه سپاه،چه فاطمیون و چه زینبیون یا همراه با تسلیحات خود از بین می روند و یا ناچار می شوند که از سوریه خارج شوند.چند نکته در این میان حائز اهمیت است.

۱-هدف از حملات این است که امنیت اسراییل از سوی مرزهای سوریه تامین شود و اجازه داده نشود یک گروه مقاومت جدید در نزدیکی جولان شکل بگیرد

۲-ارتباط و رساندن تدارکات به حزب الله دچار مشکل شود و پشتیبانی کامل صورت نگیرد.

۳-دولت اسراییل مطمئن است که حمله به نیروهای ایرانی در سوریه برایش کم مسئله است زیرا اولا دولت سوریه از اسراییل انتقام نمی گیرد که در غیر این صورت دمشق زیر بمباران شدید قرار می گیرد. ضمن این که به جمهوری اسلامی هم اجازه نخواهد داد از خاک سوریه به اسراییل حمله کند.

۴-امریکا، کشورهای عربی، روسیه، ترکیه و کشورهای اروپایی کلا با تخلیه نیروهای ایرانی از سوریه موافقند و به همین خاطر حملات اسراییل را در راستای منافع خود می بینند.

۵-این احتمال وجود دارد که بعد از جنگ غزه دولت اسراییل به دولت سوریه اخطار بدهد که در صورت عدم اخراج نیروهای ایرانی از سوریه به اهداف آن کشور نیز حمله خواهد کرد زیرا که حضور این نیروها در سوریه امنیت اسراییل را به خطر انداخته است.

۶-بعد از جنگ غزه محدودیت هایی که دولت ها به ویژه اسراییل تا حدودی در منطقه رعایت می کرد از بین رفته و شرایط جدیدی پدید خواهد آمد.

۷-اگر قرار باشد در روزهای آتی نیز آمریکا نیز حملات خود را به اهداف ایرانی در سوریه ادامه دهد این امکان وجود دارد که این گونه حملات برای آمریکا نیز به امری عادی تبدیل شود. در یکی دو هفته گذشته آمریکا از وضعیت انفعالی در مقابله با جمهوری اسلامی به وضعیت تهاجمی رسیده و احتمال دارد بخاطر انتخابات و انتقادهای جمهوری خواهان  از خود اقتدار نشان دهد.

بعد از انتخابات هم حالا چه دموکرات ها و چه جمهوری خواهان برنده باشند دست دولت بعدی نیز باز خواهد بود.

اتفاقاتی که مشخصا در ورای مقوله جنگ یا صلح در غزه قابل تصور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.