تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اسفند 1402 - 8:05
کد خبر : 150195

دربی ۱۰۳؛ یک پنالتی و دو اخطاری که گرفته نشد!

دربی ۱۰۳؛ یک پنالتی و دو اخطاری که گرفته نشد!

آرمان شرق-گروه ورزش:در خصوص صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال که به اعتقاد سید وحید کاظمی و داوران اتاق VAR پنالتی نبود، اظهار کرد: به اعتقاد من خطا واضح بود و داور باید پنالتی می‌گرفت. رافائل سیلوا عیسی آل کثیر را هل داد و داور باید نقطه پنالتی را نشان می‌داد اما نمی دانم چرا نظر کاظمی و داوران اتاق VAR پنالتی نبود.ای کاش داور صحنه را در مانیتور بازبینی می‌کرد.

دربی ۱۰۳؛ یک پنالتی و دو اخطاری که گرفته نشد!

نظر 12 کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟ + تصویر

نواندیش: دربی ۱۰۳ که به عنوان یکی از حساس ترین جدال های دو رقیب سنتی یعنی استقلال و پرسپولیس شناخته می شود، به قضاوت وحید کاظمی و برای دومین بار با بهره گیری از کمک داور ویدئویی وی.ای.آر در ورزشگاه آزادی برگزار شد. دیداری جذاب با حرکات هجومی دو تیم در نیمه اول و بی کیفیت و محتاطانه در نیمه مربیان!
جایگاه دو تیم در جدول، نتایج هفته های اخیر سرخابی ها در لیگ برتر، حواشی انتخاب داوران میدان و حذف داوران زن از اتاق کمک داور ویدئویی وی.ای.آر و… به جذابیت های این دربی دامن زد.

در این گزارش کارشناسی داوری دیدار استقلال – پرسپولیس در دربی ۱۰۳ انجام گرفته و قضاوت وحید کاظمی و کمک های او مورد ارزیابی قرار می گیرد.

صحنه های حساس دیدار:

دقیقه ۲۰ : اعتقاد بازیکنان پرسپولیس به شارژ سیلوا روی عیسی آل کثیر در محوطه جریمه استقلال

نظر کمک داوران ویدئویی در اتاق وی ای آر: عدم نیاز به بازبینی توسط داور (خطایی رخ نداد).

محمدی: برخورد طبیعی و در جریان حرکت و عدم تعادل دو بازبکن بود.

رضا سخندان: تصمیم داور صحیح بود.

علی خسروی: تصمیم داور درست بود.

یدالله جهانبازی: تصمیم داوری صحیح بود.

دقیقه ۷۵: از دست دادن تعادل بلانکو در آستانه ورود به محوطه جریمه پرسپولیس

عدم ورود کمک داوران ویدئویی در اتاق وی ای آر (خطایی رخ نداد).

محمدی: خطایی رخ نداد.

نظر 12 کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟ + تصویر

نظرات تورج حق وردی

حق وردی کارشناس داوری در رابطه با برخورد آل کثیر و سیلوا در محوطه جریمه استقلال گفت: مهاجم پرسپولیس بزرگنمایی کرد و خطای پنالتی رخ نداد.

تورج حق وردی کارشناس داوری در گفت‌وگو با مهر در رابطه با قضاوت کاظمی در این بازی اظهار داشت: داور قضاوت خوبی داشت و هیچ صحنه‌ای نبود که جای بحث باشد.

او در خصوص برخورد «سیلوا» مدافع استقلال با عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه استقلال گفت: در این صحنه، آل کثیر بزرگنمایی کرد و هیچ خطایی رخ نداد و تصمیم داور به ادامه بازی درست بود.

حق وردی همچنین گفت داور کارت‌هایی که به آرش رضاوند و سروش رفیعی داد درست بود و هیچ اشتباهی رخ نداد.

نظرات حیدر سلیمانی و محمدرضا ابوالفضلی

دو کارشناس داوری نظرات وحید کاظمی داور دربی یکصدوسوم تهران را تأیید کردند.

به گزارش تسنیم، دربی ۱۰۳ تهران بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، مسابقه‌ای که وحید کاظمی قضاوت آن را بر عهده داشت. نظر دو کارشناس داوری درباره قضاوت کاظمی را در زیر مشاهده می‌کنید:

محمدرضا ابوالفضلی: در دقیقه ۲۲ اتفاق خاصی روی آل‌کثیر رخ نداد و از همان ابتدا نیز مشخص بود که خطای پنالتی صورت نگرفته است، اما به هر حال VAR بر حسب وظیفه صحنه را چک کرد.

وی ادامه داد: در ابتدای نیمه دوم حامدی‌فر در میانه زمین پای بازیکن پرسپولیس را لگد کرد که داور باید به او اخطار می‌داد، اما این کار را نکرد. داور در این صحنه به روزبه چشمی به دلیل اعتراض کارت زرد داد.

حیدر سلیمانی: در دقیقه ۲۲ عمل هُل دادن توسط سیلوا مدافع استقلال روی آل‌کثیر انجام نشد. براساس آنچه از تصاویر تلویزیونی که زاویه مناسبی هم نداشت دیده شد، صرفاً دست مدافع در کنار بدن مهاجم قرار گرفت و این صحنه جزو برخوردهای فوتبالی است. در دقیقه ۷۵ هم روی بلانکو مهاجم استقلال خطایی انجام نشد و این مهاجم با شبیه‌سازی قصد گرفتن خطا و پنالتی داشت که داور باید اخطار می‌داد.

نظرات جواد فهیمی راد

کارشناس داوری معتقد است داور در نیمه اول برای پرسپولیس پنالتی نگرفته است.

جواد فهیمی راد در گفت‌وگو با آنا، در خصوص صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال که به اعتقاد سید وحید کاظمی و داوران اتاق VAR پنالتی نبود، اظهار کرد: به اعتقاد من خطا واضح بود و داور باید پنالتی می‌گرفت. رافائل سیلوا عیسی آل کثیر را هل داد و داور باید نقطه پنالتی را نشان می‌داد اما نمی دانم چرا نظر کاظمی و داوران اتاق VAR پنالتی نبود. ای کاش داور صحنه را در مانیتور بازبینی می‌کرد.

کارشناس داوری در خصوص دو صحنه مشکوک در محوطه‌های جریمه استقلال و پرسپولیس گفت: عبدالکریم حسن در محوطه جریمه استقلال سُر خورد و مدافع استقلال روی او خطایی نکرد. گوستاوو بلانکو هم قبل از ورود به محوطه جریمه پرسپولیس سُر خورد و سرنگون شد. هیچ کدام از این دو بازیکن تمارض نکردند و داور هم به آنها اخطار نداد.

نظرکارشناسان ورزش سه

برخورد رافائل داسیلوا و عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۲۱- مشکوک به پنالتی)

— محمدحسین ترابیان: چلنج فوتبالی بین دو بازیکن مدافع و مهاجم. ادامه بازی تصمیم درست داور.
— مهدی عالیقدر: مهاجم و مدافع هردو جدال برای توپ دارند لذا مدافع هیچ نیروی اضافه یا خطایی که منجر به پنالتی باشد را انجام نمی‌دهد و ادامه بازی توسط داور و تیم VAR تصمیم صحیح می‌باشد.
— ابراهیم میرزابیگی: ادامه بازی از طرف داور درست بود و پنالتی رخ نداد.

— سعید علی‌نژادیان: داور تصمیم خوبی در ادامه گرفت چون هر دو بازیکن برای رسیدن به توپ چلنج عادی داشتند.

 برخورد ماشاریپوف و اورونوف (دقیقه ۲۲- نیاز به جریمه شخصی؟)

–محمدرضا ابوالفضلی: بازیکن آبی اقدام برای جدال با توپ می‌کند و بازیکن قرمز زودتر از وی به توپ ضربه می‌زند اما در این‌حال استوکِ کفشِ بازیکن آبی بدون اینکه بر روی پای مهاجم فرود آید کاملا بر روی‌ چمن قرار می‌گیرد ولی توسط زانویِ خود با بی‌احتیاطی بر روی بازیکن قرمز مرتکب خطا می‌شود، با این تفاسیر نیازی به دادن کارت زرد نیست.
— محمدحسین ترابیان: بازیکن آبی با استوک به روی کفش بازیکن قرمز لگد می‌زند. در این صحنه بازیکن آبی مستحق گرفتن اخطار بود.
— مهدی عالیقدر: باتوجه به محل برخورد و میزان شدت آن داور می‌توانست با یک کارت زرد بازیکن آبی را جریمه نماید.
— ابراهیم میرزابیگی: ماشاریپوف با استوک نوک‌ پنجه اورونوف را لگد زد و باید حتما اخطار می‌گرفت.
— سعید علی‌نژادیان: در این صحنه بازیکن استقلال با بی‌ملاحظگی پای بازیکن را زد که داور باید کارت زرد نشان می‌داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.