تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1402 - 21:15
کد خبر : 145376

آمریکا و روسیه هر دو رای ممتنع دادند

تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درمورد غزه

تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درمورد غزه

آرمان شرق-گروه بین الملل:سرانجام قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد غزه تصویب شد. در این قطعنامه از درخواست آتش بس موقت خودداری شده است. آمریکا و روسیه هر دو رای ممتنع دادند.شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه اول دی ماه ۱۴۰۲در جلسه رای‌گیری خود، در پی وتو شدن قطعنامه تعدیل شده روسیه، این  قطعنامه‌ را از دیدگاه آمریکا و به‌منظور گسترش حجم کمک‌رسانی به ساکنان غزه تصویب کرد.

تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درمورد غزه

سرانجام در پی فشارهای جهانی به آمریکا بعنوان حامی سرسخت رژیم اسرائیل برای توقف بمباران نوار غزه به تلافی عملیات طوفان الاقصی، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را که خواستار کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه شده است، پس از یک هفته تاخیر به تصویب رساند.

نورنیوز : این قطعنامه در جلسه علنی روز جمعه  شورای امنیت  ۱۳ رای مثبت از ۱۵ رای اعضای شورای امنیت را کسب کرد و آمریکا و روسیه بعنوان دو عضو دائم دارای حق وتو در این شورا، به این قطعنامه رای ممتنع دادند. به این ترتیب این قطعنامه بدون هیچ رای مخالفی به تصویب رسید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه اول دی ماه ۱۴۰۲در جلسه رای‌گیری خود، در پی وتو شدن قطعنامه تعدیل شده روسیه، این  قطعنامه‌ را از دیدگاه آمریکا و به‌منظور گسترش حجم کمک‌رسانی به ساکنان غزه تصویب کرد.

اختلاف شدید آمریکا و اسرائیل در مورد آتش بس در غزه 

منابع دیپلماتیک به «نداء الوطن» گفتند: میان آمریکا و اسرائیل برای اجرای آتش بس در جنوب غزه اختلافات آشکاری وجود دارد زیرا آمریکایی‌ها پیشنهاد آتش‌بس در مرز جنوبی و سپس فشار برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ را  مد نظر دارند تا به موازات آن مذاکرات برای تعیین مرزهای زمینی آغاز شود اما اسرائیل اصرار دارد اصلاحاتی را در قطعنامه اجرا کند که این رژیم را به فصل هفتم منتقل کند.

این منابع با اشاره به جایگاه ایران به عنوان کشوری که متحدانش از غزه تا یمن حضور دارند توضیح دادند؛ ایران هیچ قصدی برای درگیر شدن یا وارد شدن به جنگ ندارد.

منابع ذکر شده با تاکید بر اهمیت جایگاه حزب الله برای ایران و تلاش این کشور برای حفاظت و پشتیبانی از آن افزودند: تهران معتقد است حزب الله در آغاز نبرد طوفان الاقصی نقشی نداشته ولی هزینه‌ بالایی را برای دستیابی این نبرد به نتایج مناسب پرداخته است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.