تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 0:20
کد خبر : 143742

تجمع اعتراضی مالکان زمین‌های مراد آباد

تجمع اعتراضی مالکان زمین‌های مراد آباد

آرمان شرق-گروه جامعه:مالکان زمین‌های مراد آباد (پونک) و سوهانک ۲۹ آبان ماه با تجمع در مقابل وزارت جهاد کشاوری، خواستار رسیدگی جدی و نهایی وزیر جهاد کشاورزی به مطالبات خود شدند.

تجمع اعتراضی مالکان زمین‌های مراد آباد

آرمان امروز : مالکان زمین‌های مراد آباد (پونک) و سوهانک ۲۹ آبان ماه با تجمع در مقابل وزارت جهاد کشاوری، خواستار رسیدگی جدی و نهایی وزیر جهاد کشاورزی به مطالبات خود شدند.

بنابه این گزارش، با گذشت حدود ۳۰ سال از واگذاری زمین‌های مراد آباد (پونک) به جمع کثیری از جهادگران و صدور سند منگوله دار و قطعی، در مقطعی با عنوان اینکه زمین‌های مذکور در کمربند سبز تهران قرار دارد، شهرداری تهران امکان عملیات اولیه ساختمانی را به آنان نداد، علی رغم تلاش‌های مداوم و مستمر جهادگران که در مواردی هم از طرف مقام معظم رهبری، رسیدگی به حق آنان مورد تأکید قرار گرفته است، تلاش برای صدور مجوز ساخت زمین‌های مرادآباد و یا دادن معوض عادلانه در یکی از نقاط تهران، به سرانجام نرسیده است. آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد وزارت راه و شهرسازی، توپ را به زمین جهادکشاورزی انداخته و بر این نکته اصرار دارد که اگر جهاد کشاورزی زمین‌هایی را در تهران به وزارت راه و شهرسازی بدهد زمین‌ها در اختیار جهادگران قرار می‌گیرد.

بنابه این گزارش آرمان امروز، اخیراً پیامک‌هایی از طرف سازمان ملی زمین و مسکن به اعضای تعاونی‌های زمین‌های مذکور ارسال شده تا برای انجام اقدامات مربوط به قیمت‌گذاری و مشخص کردن اراضی معوض اقدام کنند. حرف حساب مالکان زمین‌های مذکور، دادن معوض عادلانه در تهران و یا پرداخت حداقل ۸۰درصد قیمت فعلی زمین‌های مرادآباد به صاحبان آنهاست وگرنه دادن زمین در واصفجان پردیس تهران که ارزش آن حتی ۱۰ درصد قیمت زمین‌های مرادآباد پونک نیست، به هیچوجه عادلانه محسوب نمی‌شود. انتظار می‌رود با توجه به ۳۰ سال سرگردانی و بلاتکلیفی این مالکان، تصمیم عاجلی از طرف وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی اتخاذ شود، مطالبه‌ای که تحصن‌کنندگان با دادن شعار‌هایی، از آیت الله رئیسی، داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.