تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 9:06
کد خبر : 142915

تازه‌ترین خبرها از دلایل ردصلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی

تازه‌ترین خبرها از دلایل ردصلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی

آرمان شرق-گروه سیاست: ۲۱ و ۲۲ آبان فرصت برای درخواست کتبی در نظر گرفته شده بود و در فاصله روزهای ۲۳ تا ۲۶ آبان هیات‌های اجرایی باید دلیل خود را به داوطلب اعلام کنند. از سویی داوطلبانی که صلاحیت آنان در هیات اجرایی مورد تایید قرار نگرفته است، در فاصله روزهای ۲۱ آبان تا ۲۴ آبان فرصت دارند تا به هیات نظارت استان شکایت کنند.

تازه‌ترین خبرها از دلایل ردصلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی

آرمان امروز: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طبق برنامه مراحل را طی می‌کند و با پایان یافتن مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در هیات‌های اجرایی، نتایج این بررسی‌ها در روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان به داوطلبان این انتخابات ابلاغ شد. هیات‌های اجرایی از فرماندار، رئیس ثبت احوال و نماینده دادگستری به همراه هشت تن از معتمدان مردم در یک حوزه انتخابیه تشکیل می‌شود. پس از ثبت‌نام داوطلبان، مدارک آنها از سوی وزارت کشور به مراجع پنجگانه یعنی دستگاه وزارت اطلاعات، فراجا، دادستانی، سازمان اطلاعات سپاه و ثبت احوال کشور  ارسال شده و این دستگاه‌ها بررسی خود را انجام داده و نتیجه بررسی را در اختیار هیات های اجرایی قرار می‌دهند و هیات‌های اجرایی بر اساس این مدارک، صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کنند.

بر اساس گفته «محمدتقی شاهچراغی»، رییس ستاد انتخابات کشور از مجموع ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفری داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۴ درصد عدم تأیید و ۱۴ درصد هم عدم احراز صلاحیت از هیات‌های اجرایی گرفته‌اند. او درباره نتایج بررسی صلاحیت‌ها ادامه داد: «اگر داوطلبی نسبت به عدم تایید خود نکته یا سوالی داشته باشد، می تواند به فرمانداری مراجعه کند و دلایل این عدم تایید به خود داوطلب، اعلام می شود. براساس قانون دلایل عدم تایید صلاحیت فقط به خود داوطلب ارائه می شود و امکان ارایه این دلایل به نماینده داوطلبان نیست.» «محسن اسلامی»، سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره دلیل احراز نشدن صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس اظهار کرد: «بیشترین نقص پرونده داوطلبان مربوط به بند ۹ ماده ۳۱ قانون انتخابات مبنی بر سابقه پنج سال فعالیت اجرایی، آموزشی یا پژوهشی است که برخی افراد اطلاعات مورد نظر را در هنگام ثبت‌نام درست بارگذاری نکرده‌اند و بر همین اساس شرایط احراز برای هیأت های اجرایی شکل نگرفته است.» هیات‌های اجرایی موظف هستند که به داوطلبانی که درخواست کتبی داده باشند، دلایل عدم تایید یا عدم احراز را ابلاغ کنند.

۲۱ و ۲۲ آبان فرصت برای درخواست کتبی در نظر گرفته شده بود و در فاصله روزهای ۲۳ تا ۲۶ آبان هیات‌های اجرایی باید دلیل خود را به داوطلب اعلام کنند. از سویی داوطلبانی که صلاحیت آنان در هیات اجرایی مورد تایید قرار نگرفته است، در فاصله روزهای ۲۱ آبان تا ۲۴ آبان فرصت دارند تا به هیات نظارت استان شکایت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.