تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 19:36
کد خبر : 134249

تاج:حق پخش را ندهند، از لیگ قهرمانان حذف می‌شویم/ امیدوارم لیگ با VAR آغاز شود

تاج:حق پخش را ندهند، از لیگ قهرمانان حذف می‌شویم/ امیدوارم لیگ با VAR آغاز شود

آرمان شرق-گروه ورزش:انتظار داشتیم یک نفر از دولت یا سیستم (حاکمیت)،‌ موانع ورود VAR را بگوید. آوردن این سیستم و انتقال پول بسیار سخت است و مشکلات عدیده‌ای در این زمینه داریم. فدراسیون با کمک فیفا تلاش می‌کند که این کار انجام شود و VAR یکی از ضرورت‌های اصلی لیگ امسال است. تورنمنت‌های آسیایی در برنامه لیگ دیده شده و امیدوارم کمال همکاری با تیم‌های ملی صورت بگیرد.

تاج: حق پخش را ندهند، از لیگ قهرمانان حذف می‌شویم/ امیدوارم لیگ با VAR آغاز شود

تاج: حق پخش را ندهند، از لیگ قهرمانان حذف می‌شویم/ امیدوارم لیگ با VAR آغاز شود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: طابق قوانین AFC و فیفا،‌ باشگاه‌ها از چند ماه دیگر برای صدور مجوز حرفه‌ای ملزم می‌شوند که قرارداد حق پخش را ضمیمه مدارک کنند.

مهدی تاج در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال گفت: انتظار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این است که لیگ امسال، پُربازده و پویا باشد. با قوانین جدیدی که وضع شده، بازیکنان خارجی کم‌کیفیت در لیگ کاهش یافته‌اند. اگر ضرورتی برای باشگاهی ایجاد شد که بازیکن خارجی جذب کند، باید از او در زمین استفاده شود. انتظار داریم در لیگ امسال عملکرد خوبی در صدور لژیونرها داشته باشیم. در این دو سال صدور لژیونرهای ما صفر بوده است.

وی با بیان اینکه باشگاه‌ها باید هزینه‌های کنترل‌شده‌ای داشته باشند، اظهار داشت: این موضوع کمک می‌کند بازی جوانمردانه مالی رعایت شود و لیگ بازدهی کافی داشته باشد. برخی باشگاه‌ها ۱۰ برابر سایرین هزینه می‌کردند که باعث می‌شد برخی تیم‌ها همیشه بالا یا پایین باشند. لیگ امسال جوان شد و تیم‌ها نمی‌توانند بیشتر از ۱۹ بازیکن بالای ۲۳ سال داشته باشند که این موضوع به تیم‌های ملی کمک می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه لیگ برتر زیر نظر سرمربیان تیم‌های ملی قرار دارد، عنوان کرد: امیدوارم اشتباهات تأثیرگذار داوری به حداقل برسد. کمیته داوران، تعداد داوران را به میزان یک‌سوم کاهش داد و به ۸۰ داور رساند. فکر می‌کنم این سالن برای برگزاری چنین مراسمی مناسب باشد. گرفتاری‌های داوری تا حد زیادی رفع خواهد شد و امیدوارم VAR امسال در لیگ خودمان داشته باشیم. فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا این سیستم از آغاز لیگ استفاده شود.

تاج درباره ورود سیستم کمک داور ویدیویی تصریح کرد: انتظار داشتیم یک نفر از دولت یا سیستم (حاکمیت)،‌ موانع ورود VAR را بگوید. آوردن این سیستم و انتقال پول بسیار سخت است و مشکلات عدیده‌ای در این زمینه داریم. فدراسیون با کمک فیفا تلاش می‌کند که این کار انجام شود و VAR یکی از ضرورت‌های اصلی لیگ امسال است. تورنمنت‌های آسیایی در برنامه لیگ دیده شده و امیدوارم کمال همکاری با تیم‌های ملی صورت بگیرد.

«یکی از شاخص های ممتاز لیگ بیست‌وسوم، ورود بانوان به ورزشگاه‌هاست.»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: ورزشگاه‌های نقش جهان، گل‌گهر، ذوب‌آهن و فولاد زیرساخت‌های لازم را دارد. مسئولان ورزشگاه آزادی هم به‌سرعت کار می‌کنند و امیدواریم این استادیوم هرچه زودتر آماده ورود بانوان شود. ان‌شاءالله لیگ منظمی خواهیم داشت و جلسات منظمی در کمیته‌های انضباطی و اخلاق داشتیم. تلاش می‌کنیم از ابتدا با هر بی‌انضباطی برخورد و از مناسبات چشم‌پوشی شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اهمیت پرداخت حق پخش تلویزیونی گفت: امیدوارم امسال آخرین سالی باشد که درباره حق پخش تلویزیونی صحبت می‌کنیم. اطلاعاتی دارم که مطابق قوانین AFC و فیفا،‌ باشگاه‌ها از چند ماه دیگر برای صدور مجوز حرفه‌ای ملزم می‌شوند که قرارداد حق پخش را ضمیمه مدارک کنند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برنامه هفتم توسعه را بررسی می‌کنند، این بند را ببینند. اگر این اتفاق نیفتد، همه با مشکل مواجه می‌شویم. در این صورت نمی‌توانیم سهمیه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم و تیم ملی دچار مشکل می‌شود.

مهدی: سه، چهار هفته اول لیگ با فشار کمتری برگزار می‌شود

مهدی: سه، چهار هفته اول لیگ با فشار کمتری برگزار می‌شود/ بازی‌ها در آزادی با حداقل تماشاگر برگزار می‌شود

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: سعی می‌کنم در سه، چهار هفته اول لیگ برتر بازی‌ها را فشار کمتری برگزار کنیم.

سهیل مهدی پس از مراسم قرعه‌کشی بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال درباره غیبت مدیران و سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در این مراسم گفت: برخی دور از تهران بودند و نتوانستند به مراسم بیایند اما هر چقدر مربیان، مدیران و … بیایند، چهره‌های شاخص ما هستند. امسال دو چهره شاخص میهمان ما بودند که کوچک‌ترین ارج به تیم‌های پایه بود و امروز بهترین موقعیت بود تا رسانه‌ها حضور آنها را پوشش دهند.

وی در مورد اینکه سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در فصل پیش‌رو نمی‌رسد، تصریح کرد: اجازه دهید کمیته داوران که پیگیر این موضوع است، نظر بدهد.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای دارند که بازی‌های فشرده به تیم‌ها فشار زیادی وارد نکند، تصریح کرد: خوشبختانه سرمربی تیم ملی یکی از باسابقه‌ترین سرمربیان لیگ برتر است و نه تنها برنامه تیم ملی، بلکه برنامه تیم امید را نیز با ما هفته به هفته بررسی کرده است. در سه، چهار هفته اول، مسابقات را با فشار کمتری شروع می‌کنیم تا تیم‌ها از فاز بدنسازی خارج شوند. از هفته سوم یا چهارم به بعد هر ۵،۶ روز بازی داریم. به درستی اشاره کردید که بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، فیفادی‌ها، تعطیلی نیم فصل اول و … را داریم که باعث می‌شود نیم فصل اول نواسان زیادی داشته باشیم. اگر نیم فصل اول را به سلامت به پایان برسانیم و تیم ملی را برای حضور در جام ملت‌های آسیا بدرقه کنیم در نیم فصل دوم با آرامش بهتری می‌توانیم پیش برویم.

مهدی در رابطه با بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به خصوص ورزشگاه آزادی تأکید کرد: هر ورزشگاهی که شرایط حضور تماشاگران، فروش بلیت، سکوها و … را آماده کند، مشکلی برای میهمان نوازی هواداران نخواهیم داشت. در مورد ورزشگاه آزادی اجازه دهید پیمانکار مجموعه صحبت کند. اگر سکوهای ورزشگاه آزادی آماده نشود بازی‌ها را با حداقل حضور تماشاگر برگزار می‌کنیم.

وی در واکنش به این موضوع که چرا مراسم امروز نسبت به سال‌های گذشته خلاصه و مفید برگزار شد، گفت: شاید می‌توانستیم شرایط بهتری داشته باشیم و برنامه‌های دیگری بگنجانیم ولی در همین برنامه برخی دوستان حوصله‌شان سَر رفته بود، سر جای‌شان نبودند و خسته شده بودند. اگر دوستان کمک کنند و فضای بهتری بدهند می‌توانیم برنامه‌های بهتری برگزار کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره مشکلات خبرنگاران برای حضور در ورزشگاه‌ها به خصوص ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برای هفته پایانی لیگ برتر اظهار داشت: بحث کنترل خبرنگاران را از طریق آی دی کارت کنترل می‌کنیم. خواهش می‌کنم دوستان در رسانه‌ها زودتر مدارک را ارسال کنند. فرایند صدور کارت سخت و تعداد متقاضیان زیاد است. خودمان باید به کارت‌های صادر شده احترام بگذاریم. بازی در قائمشهر ویژه بود و شاید ریسک بالایی داشتیم ولی میزبانی به خوبی صورت گرفت.

مهدی در پاسخ به این سوال که سازمان لیگ چه برنامه‌ای برای جرایم سرمربیانی دارد که در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی شرکت نمی‌کنند، گفت: جرایم در آیین‌نامه آمده ولی سازمان لیگ نباید جریمه کند و کمیته انضباطی جرایم را در نظر بگیرد. هر وقت ارکان قضایی جرایمی در نظر بگیرند سازمان لیگ لحاظ خواهد کرد.

وی در مورد ماجرای شکایت باشگاه سایپا از شمش آذر قزوین گفت: ارکان قضایی درباره این پرونده رسیدگی می‌‌کنند و ما فقط مجری اجرای احکام هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.