تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 دی 1397 - 17:50
کد خبر : 53756

باید برای بودجه دغدغه جدی داشته باشیم

باید برای بودجه دغدغه جدی داشته باشیم

آرمان شرق:نماینده مردم گرمسار و آرادان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بر لزوم مدیریت هزینه‌ها تاکید کرد و گفت: برای غلبه بر مشکلات دو راه بیشتر پیش رو نداریم. به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا، غلامرضا کاتب در شورای اداری مشترک گرمسار و آرادان که در پایان سفر استاندار سمنان به

آرمان شرق:نماینده مردم گرمسار و آرادان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بر لزوم مدیریت هزینه‌ها تاکید کرد و گفت: برای غلبه بر مشکلات دو راه بیشتر پیش رو نداریم.

به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا، غلامرضا کاتب در شورای اداری مشترک گرمسار و آرادان که در پایان سفر استاندار سمنان به گرمسار برگزار شد اظهار کرد: تحریم‌ها و بحران ارزی ایجاد شده، وضعیت اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال پاسخگویی به مطالبات مردم است افزود: باید برای بودجه آینده دغدغه جدی داشته باشیم.

کاتب بخش عمده مشکلات فعلی را در تحریم‌ها و بحران ارزی امسال دانست و با اشاره به نقش این مشکلات در تولید و اشتغال تصریح کرد: با کاهش واردات مواد اولیه مورد نیاز کشور میزان تولیدات داخلی نیز کاهش پیدا کرده است.

وی از کاهش صادرات در نتیجه این اتفاقات خبر داد و گفت: کاهش صادرات نفت که پیش بینی ما فروش میانگین یک میلیون بشکه است تاثیر مستقیم در اقتصاد ما دارد.

نماینده گرمسار و آرادان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی ما بودجه سال آینده است افزود: باید به گونه ای مدیریت کنیم که در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا بتونیم بایستیم و این دوران را هم به خوبی سپری کنیم .

وی با بیان اینکه دو راه بیشتر پیش روی ما نیست اضافه کرد:  یک نگاه این است که هزینه‌های جاری کشور را کنترل و کاهش بدهیم و همزمان دولت را نیز کوچک کنیم و راه دوم افزایش مشارکت سرمایه‌گذاری بخش اقتصادی توسط مردم است .

این نماینده مردم با بیان اینکه اقتصاد کشور ما به‌خودی خود تورم را خواهد داشت خاطرنشان کرد: بسیاری به ما فشار می‌آورند که مجلس با دولت برخورد کرده و برای کنترل بازار به آن فشار بیاورد.

کاتب با بیان اینکه صادرات نفت ما از دو میلیون ۴۰۰ هزار بشکه به یک میلیون رسیده ادامه داد: بخشی از این مشکلات اقتصادی اجتناب ناپذیر است چرا که از یک سو با فشار خارجی و از یک طرف با کاهش میزان در آمد روبرو هستیم.

وی ادامه داد: با این وجود بخشی را می‌توانیم با نگاه مدیریتی اصلاح کنیم به‌خصوص در استان سمنان که میزان مشارکت در سرمایه گذاری ما در استان کمتر از میانگین کشوری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.