تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 11:10
کد خبر : 146535

 «باهنر»؛ ازبازیگری تا گردانندگی بهارستان

 «باهنر»؛ ازبازیگری تا گردانندگی بهارستان

آرمان شرق-گروه سیاست:یکی از چهره‌های اردوگاه اصولگرایی که از ابتدای سال جاری تلاش کرد تا تنور رقابت‌های انتخاباتی را گرم کند «محمدرضا باهنر» است، نمانیده ادوار مجلس شورای اسلامی که از این نظر رکورد ۷ دوره نمایندگی تهران و کرمان را در کارنامه دارد. او را باید از معدود چهره‌های‌ اصولگرایی بدانیم که روابط نزدیکی با سایر جناح‌ها یعنی اعتدالیون و اصلاح‌طلبان دارد که البته نقطه قوت این سیاستمدار هم محسوب می‌شود.

 «باهنر»؛ ازبازیگری تا گردانندگی بهارستان

«آرمان امروز» از جریان‌های حاضر در انتخابات اسفند گزارش می‌دهد:

آرمان امروز، گروه سیاسی: یکی از چهره‌های اردوگاه اصولگرایی که از ابتدای سال جاری تلاش کرد تا تنور رقابت‌های انتخاباتی را گرم کند «محمدرضا باهنر» است، نمانیده ادوار مجلس شورای اسلامی که از این نظر رکورد ۷ دوره نمایندگی تهران و کرمان را در کارنامه دارد. او را باید از معدود چهره‌های‌ اصولگرایی بدانیم که روابط نزدیکی با سایر جناح‌ها یعنی اعتدالیون و اصلاح‌طلبان دارد که البته نقطه قوت این سیاستمدار هم محسوب می‌شود. با این وجود او پیش از این در گفت‌وگویی بحث کناره‌گیری خود را به میان آورد ولی گفت که به‌دنبال دلیل محکمی برای این ترک زمین می‌گردد، بهانه‌ای که با توجه به شرایط موجود بعید است بار دیگر مطرح شود. در شرایطی که اختلافات در جریان اصولگرایی موج می‌زند بسیاری از شاخه‌ها بر روی سر لیستی او اجماع دارند. به این موضوع هم اشاره کنیم که دبیر کل جامعه مهندسین اسلامی تلاش دارد که خود را از تندروها جدا کند و هم در ارتباط با اصلاح‌طلبان و هم در رقابت با اصولگراها حد میانه را ادامه دهد. اگر او وارد مجلس دوازدهم شود به‌نظر تنها گزینه برای ریاست مجلس خواهد بود که حتی تندروها هم توان کنار زدن و رقابت با او را داشته باشند. با این حال در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به حاشیه‌هایی که پیرامون این پدرخوانده مطرح می‌شود خواهیم پرداخت.

نگاه به اردوگاه رقیب

در ماه‌های گذشته و پیش از اینکه به غربالگری مرحله دوم نزدیک شویم برخی از تحلیل‌گران و رسانه‌های اصلاح‌طلب از ائتلافی می‌گفتند که در آن اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگراهای میانه‌رو قرار خواهند گرفت. در این ائتلاف قرار بود تا مهندس باهنر، اصولگراهای میانه‌رو را رهبری کند ولی او این موضوع را رد کرد و تنها اعلام کرد که از اصلاح‌طلبان و اصولگراها دعوت کرده تا در میدان رقابت حضور داشته باشند. باهنر در گفت‌وگویی که به تازگی داشت در این مورد گفت: «یک آرزو دارم که در شهرهای بزرگی مثل تهران جریان‌ اصلاح‌طلب و میانه‌رو مثل حزب اعتدال و توسعه که آن‌ها بتوانند یک لیست قدرتمند واحد ارائه دهند. من به آنها رأی نمی‌دهم زیرا رقیب من هستند اما برای اینکه مشارکت و هیجان انتخاباتی بالا برود علاقه‌مند هستم این اتفاق بیفتند. تا جایی که خبر دارم این اتفاق در حال افتادن است.»

تلاش برای تک لیستی اصولگراها

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست مشترک با جامعه اسلامی مدیران با پرداختن به آنچه در اردوگاه اصولگرایی در جریان است گفت: «در حال حاضر اصولگرایان به‌دنبال ایجاد وفاق هستند، پنج گروه در جبهه اصولگرایی آمادگی خود برای حضور و ارائه لیست در انتخابات را اعلام کرده‌اند و در این بین سهم‌خواهی به ائتلاف و وحدت اصولگرایان آسیب می‌زند. امیدواریم با کمک همه احزاب و تشکل‌های اصولگرا بتوانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم. اصلاح‌طلبان به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای اعتقاد به تحریم انتخابات دارند اما عده‌ای دیگر حیات خود را وابسته به حضور در انتخابات و مشارکت می‌دانند. مطابق اخبار واصله آنان تا حدودی در تهران به یک لیست واحد رسیده‌اند و این می‌تواند اصولگرایان را نسبت به لزوم وحدت هوشیار سازد. در این دوره افراد بیشتری ثبت‌نام کردند و با تغییر در برخی سازوکارها امکان حضور در انتخابات برای افراد بیشتری به عنوان کاندید فراهم شده است و همین می‌تواند منجر به افزایش مشارکت شود.»

واکنش تند پایداری به باهنر

باتوجه به اینکه مهندس را با میانه‌روی می‌شناسیم ولی به‌نظر روابط خوبی با شاخه‌های تندرو ندارد. اواخر آبان ماه، باهنر در مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان بدون اشاره مستقیم به جریان خاص، از روند ردصلاحیت‌های مجلس دوازدهم در هیات‌های اجرایی گله کرده و گفت: «خواهشم از هیات‌های نظارت این است که توجه داشته باشند، اگر کسی واقعا روشن شد که ضدنظام و برانداز است، بله، در این صورت هیچ‌کس معتقد به تاییدصلاحیت وی نیست، اما افرادی که در نظام خدمت کردند حتی اگر اصلاح‌طلب باشند، یا جریان اصولگرایی و یا شخص باهنر را قبول ندارد و بر دولت آقای رئیسی نقد دارد، این گناه نیست و این اتفاقاً فعالیت سیاسی و سرزنده بودن است. اینکه یک نفر با دولت مشکل داشته باشد و صلاحیتش رد شود، هیچ منطقی ندارد، این خودش نوعی مهندسی انتخابات است.»

هر چند در این مصاحبه، باهنر اشاره‌ای حتی غیرمستقیم به جبهه پایداری ندارد، اما پایداری‌ها جوابش را دادند. «مجید متقی‌فر»، سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این مصاحبه دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: «آقای باهنر زیاد حرف این‌جوری می‌زند.»

متقی‌فر در همین مورد ادامه داد: «جبهه پایداری بگوید ۵۰ درصد این لیست برای من، این درست نیست و صددرصد دروغ است و یک بار در کل انتخابات ما این حرف را نزدیم. نمی‌دانم از چه جایگاهی حرف می‌زند و اصلاً کی این را تعیین کرده برای این اظهارنظر‌ها و کی این را قیم کرده که این‌ها جای خود دارد. خودش رئیس می‌شود و برای خودش حکم می‌زند این آدم این‌جوری است. آقای باهنر وقتی یک جایی مورد پسندش نباشد، راحت اتهام می‌زند. یک مورد مستند بیاورد کسی به‌دلیل مخالفت با دولت رد شده است. وی بازیگر یک نقشی شده و یک زمین بازی طراحی کردند و آنجا دارد کار می‌کند و مشغول آنجاست برای اینکه آن‌ها را رونق دهد سعی می‌کند جریانات مؤثر در انتخابات را بزند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.