تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 8:28
کد خبر : 146794

بازگشت نوبخت به بهارستان با رویکرد اعتدالی

بازگشت نوبخت به بهارستان با رویکرد اعتدالی

آرمان شرق-گروه سیاست:«من و دوستانم بلد نیستیم در شرایط تحریم کشور را اداره کنیم، هیچ وقت هم چنین ادعایی نداشتیم. داشتیم کاری می‌کردیم که تحریم‌ها لغو شود، همین مجلس کنونی نگذاشت. ما در دولت آقای روحانی نمی‌توانستیم تحریم‌ها را به دلیل شرایط آن موقع برداریم، ولی بعدا این شرایط مهیا شد.»

بازگشت نوبخت به بهارستان با رویکرد اعتدالی

«آرمان امروز» از تحرکات انتخاباتی چهره‌ها گزارش می‌دهد:

آرمان امروز، گروه سیاسی: «محمدباقر نوبخت»، سیاستمداری است که در سال‌های اول انقلاب معلم دبیرستانی‌ها بود و به‌دلیل سختگیری‌های که در کلاس درس داشت در بین دانش‌آموزان رشتی شهرت پیدا کرد ولی وضعیت سیاسیش به گونه‌ای رشد کرد که رفته رفته به‌عنوان چهره اعتدالی در متن سیاست جای خود را باز کرد. او را باید از چهره‌های نزدیک به مرحوم «آیت‌الله هاشمی» بدانیم که رفته رفته با دیگر هم طیفی‌های خود به «حسن روحانی» نزدیک شد. این سیاستمدار بعد از پیروزی روحانی از ارکان اصلی دولت‌های یازدهم و دوازدهم محسوب شد. او به‌عنوان سخنگوی دولت، رییس سازمان برنامه و بودجه در کابینه دولت اعتدال . توسعه فعالیت می‌کرد و هم‌ اکنون هم به‌عنوان یکی از چهره‌های دولت‌های یاد شده مشغول جواب دادن به مخالفان‌شان است. نوبخت هم اکنون به‌عنوان دبیرکل حزب اعتدال و توسعه محسوب می‌شود که طبق گمانه‌زنی‌ها می‌تواند در رقابت‌های انتخاباتی نقش مهمی داشته باشد. از او به‌عنوان سرلیست ائتلافی احتمالی پایتخت نام می‌برند که قرار است به‌عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده هم بر افزایش مشارکت تاثیر داشته باشد و هم رقیب پرقدرتی برای جناح تندروی اصولگراها محسوب شود. نوبخت یکی از چهره‌هایی است که تجربه ۴ دوره نماینده شهروندان رشت در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد و حالا بعد از بیست سال دوری مجدد قصد حضور در پارلمان را دارد تا بتواند به‌عنوان نفر اول اعتدالی‌ها روند فعالیت خود را ادامه دهد. او این بار در حوزه تهران قرار است وارد بهارستان شود. در ادامه این گزارش به برخی از واکنش‌های انتخاباتی او در ماه‌های اخیر خواهیم پرداخت.

نوبخت: کشور را دو دستی تحویل تندروها نمیدهیم

«محمدباقر نوبخت»، در گفت‌وگو با آگاهی نو مطرح کرد که طیف اعتدال و توسعه نمی‌خواهند دودستی کشور را به تندروها بدهند.  او  در  گفت‌وگویی که در هفته‌های اخیر  منتشر شده است به قانون اقدام راهبردی مجلس انتقاد کرد و  گفت :«من و دوستانم بلد نیستیم در شرایط تحریم کشور را اداره کنیم، هیچ وقت هم چنین ادعایی نداشتیم. داشتیم کاری می‌کردیم که تحریم‌ها لغو شود، همین مجلس کنونی نگذاشت. ما در دولت آقای روحانی نمی‌توانستیم تحریم‌ها را به دلیل شرایط آن موقع برداریم، ولی بعدا این شرایط مهیا شد.» رییس سازمان بودجه دولت روحانی در همین مورد ادامه داد: « (مجلسی‌ها) گفتند تمام  تحریم‌هایی که از خلقت آدم ابوالبشر تا الان در موضوعات دیگر هم وضع شد باید برداشته شود. گفتیم این تحریم‌هایی که هست برای مذاکره در رابطه با مباحث هسته‌ای است. این که شما می‌گویید، حقوق بشر و مباحث منطقه‌ای است اما اگر می‌خواهید آن ها را هم برداریم، می‌توانیم در این خصوص هم مذاکره کنیم.»

نوبخت مناسبات انتخاباتی تهران تغییر میدهد

محمدجواد کولیوند، نماینده پیشین مجلس در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در تحلیل از آینده انتخاباتی پایتخت می‌گوید: «فکر می‌کنم که سه لیست در تهران ارائه خواهد شد، هم جیهه پایداری لیست می‌دهد، هم مجموعه آقای قالیباف و آبادگران لیست خواهند داد. پیش‌بینی می‌کنم آقای نوبخت و اعتدالگرایان لیست بدهند. من احساس می‌کنم تهران سه لیست می‌شود و بر اساس این سه لیست مردم رای خواهند داد که البته جذابیت لیست خیلی مهم هستند، آدم‌های کیفی داخل لیست مهم است، مردم به‌دنبال این هستند که به نحوی گره مشکلاتاشان باز شود، فضای مردم اقتصاد، معیشت و اشتغال برای مردم مهم است. مردم به دنبال این هستند که ببینند چه کسی تخصص و تعهد لازم را دارد و می تواند اینکار را انجام دهد. من نفوذ دولت رادر رد صلاحیت ها جدی نمی بینم و احساس می کنم اینگونه نیست، بعید می دانم دولت در فضای رد صلاحیت ها دخل و تصرفی داشته باشد. من احساس می کنم رد صلاحیت من از یک عقبه‌ای بهره مند است که یک تفکری بر حوزه انتخابیه من حاکم است و آن تفکر نمی خواهد امثال ما در انتخابات حضور داشته باشند.»

سرلیست تهران مشخص شد

«جواد هروی»، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره برنامه حزب متبوعش برای انتخابات ۱۱ اسفندماه، گفت: «حزب اعتدال و توسعه در همین بازه زمانی که با هم گفت‌وگو می کنیم توانسته در تمامی استانها لیست خود را آماده کند؛ ما از احزابی هستیم که لیستمان در استانها و حتی در تهران آماده شده و باید در روزهای آینده و در ۱۲ هفته آینده نحوه چینش و سلسله مراتب آن را تنظیم کنیم و این اقدام با نظر شورای مرکزی حزب انجام می شود. اما هیچ شکی نداریم که فهرست های انتخاباتی ما چه در مجلس شورای اسلامی و چه در خبرگان رهبری( چه در تهران و چه در شهرستانها) به صورت مستقل و رسمی اعلام خواهد شد.» وی در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف آیا می توان نوبخت را سرلیست حزب اعتدال و توسعه دانست؟ ادامه داد: «نگاه ما همین است از این رو احتمال قریب به یقین او سرلیست ما خواهد بود اما هنوز نهایی نشده است.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.