تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 20:04
کد خبر : 148977

کامبک امید به اردوگاه پرسپولیس

کامبک امید به اردوگاه پرسپولیس

آرمان شرق-گروه ورزش: إعیسی آل‌کثیر که در تابستان ۱۴۰۲ پس از حواشی زیاد از پرسپولیس جدا شده بود و به سپاهان پیوسته بود، سرانجام در زمستان دوباره به اردوگاه پرسپولیس بازگشت و در اولین بازی خود مقابل تراکتور توانست گل بسیار حساسی به ثمر برساند و پایه‌گذار برد قرمزهای تهرانی مقابل شاگردان پاکو خمس شد.

کامبک امید به اردوگاه پرسپولیس

پرسپولیس ۲ - تراکتور ۰: اوسمار همه را به سکوت دعوت کرد

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس در هفته هفدهم لیگ برتر به مصاف تیم تراکتور تبریز رفت. پرسپولیس در شرایطی در آزادی میزبانی می‌کرد که از همراهی هواداران خود در این مسابقه حساس محروم بود.

پرسپولیس تنها چند ساعت مانده به شروع این دیدار، پنجره نقل و انتقالاتی‌اش باز شد اما نتوانست از همه بازیکنان خود بهره ببرد و از چهار خرید جدید پرسپولیس تنها عیسی آل‌کثیر در لیست سرخ‌ها حضور داشت که در نیمه دوم به زمین آمد.

نیمه اول بازی پرسپولیس و تراکتور با مالکیت بیشتر شاگردان اوسمار همراه بود و در حالی که پرسپولیس موقعیت‌های خوبی به دست آورده بود، نتوانست دروازه پورحمیدی را باز کند تا در نهایت نیمه اول این مسابقه با نتیجه بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم اما اوسمار دست به تعویض هجومی زد و عیسی آل‌کثیر با انگیزه را که در زمستان، دوباره از سپاهان به پرسپولیس بازگشته بود را به جای شهاب زاهدی به زمین فرستاد. دقایق زیادی طول نکشید که پرسپولیس توانست در نیمه دوم به  گل برسد. عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۵۷ از اشتباه و به‌هم ریختگی مدافعان حریف نهایت استفاده را برد و دروازه تراکتور را باز کرد.

در شرایطی که تراکتور هنوز از شوک گل عیسی آل‌کثیر بیرون نیامده بود، انگیزه مضاعف پرسپولیس باعث شد دروازه تراکتور برای بار دوم فرو بریزد. تنها دو دقیقه از گل عیسی گذشته بود که مهدی ترابی با اثرگذاری از وسط زمین توپ گیری کرد و امید عالیشاه با حرکت خوبش ترابی را در محوطه جریمه راه انداخت و مهدی ترابی با ضربه‌ای محکم و دقیق در دقیقه ۵۹ گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

پس از این گل تراکتور تلاش کرد به بازی برگردد اما در کل مسابقه در اختیار و کنترل پرسپولیسی‌ها بود. پاکو خمس با به زمین فرستادن دیگر ستاره‌های نیمکت‌نشین خود سعی کرد بازی را برگرداند. از آن طرف پرسپولیس نیز تعویض‌های دیگری داشت و نفراتی مثل فرجی، امیری و اسد بیگی به زمین رفتند تا در دقایق پایانی بازی را کنترل کنند.

تراکتور در دقایق پایانی بازی فرصت‌های بسیار خوبی برای گلزنی و کم کردن اختلاف پیدا کرد که یکی پس از دیگری از دست رفت که مهم‌ترین آنها ضربه سر مهدی عبدی بود که در دقیقه ۸۷ به تیرک دروازه علیرضا بیرانوند برخورد کرد و در ادامه توسط مدافعان دور شد.

در نهایت این بازی حساس به سود پرسپولیس به پایان رسید تا سرخ‌های تهران در رفت و برگشت تراکتور را برده باشند.

 هفته هفدهم لیگ برتر/ چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲/ ورزشگاه آزادی/ بدون تماشاگر

 تیم داوری: وحید کاظمی-فرهاد مروجی-حسن انتظاری-علی صفایی-ناظر: ایرج نظری

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، مسعود ریگی، مهدی ترابی (۷۴-فرشاد فرجی)، سروش رفیعی (۷۴-سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (۷۴-وحید امیری)، امید عالیشاه (۸۴-میلاد سورگی) و شهاب زاهدی (۴۶- عیسی آل‌کثیر).

ترکیب ترا‌کتور:
حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، سیامک نعمتی، سعید کریم‌آذر (۶۳-مهدی عبدی)، صفا هادی (۶۸-مهدی هاشم‌نژاد)، سیدمهدی حسینی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین، امیرحسین حسین‌زاده (۶۸-میلوش دلتیچ) و رحمان جعفری.

کارت زرداخطار: 

پرسپولیس: سروش رفیعی (۲۵) – علیرضا بیرانوند (۵+۹۰)

تراکتور: شجاع خلیل‌زاده (۳۲) – سیامک نعمتی (۷۸)

 شرح گل
پرسپولیس یک – تراکتور صفر (دقیقه ۵۷: عیسی آل‌کثیر): پرسپولیس با حرکت از سمت راست دانیال اسماعیلی‌فر از اشتباه مدافعان حریف نهایت استفاده را کرد. صفا هادی و عارف آقاسی در دفع اشتباه کردند و عیسی آل‌کثیر با شوتی محکم دروازه پورحمیدی را فرو ریخت.

پرسپولیس دو – تراکتور صفر (دقیقه ۵۹: مهدی ترابی): در شرایطی که تراکتور هنوز از شوک گل عیسی بیرون نیامده بود، با پرس ترابی از وسط زمین توپ را از دست داد و امید عالیشاه با حرکت و پاس خوبش مهدی ترابی را راه انداخت و این بازیکن در محوطه با شوت خوبش دروازه تراکتور را باز کرد.

کرنومتر لحظات حساس:

دقیقه ۹: شوت سعید صادقی خطرناک از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱: سانتر خطرناک رفیعی از کرنر با ضربه سر کنعانی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶: فرصت خطرناک برای پرسپولیس و فرار ترابی که با پوشش مدافعین تراکتور همراه شد.

دقیقه ۳۹: پاس عالی رو به جلو برای سعید صادقی که این بازیکن نتوانست از فرصت خود استفاده کند.

دقیقه ۴۰: با اشتباه کریم آذر، شهاب زاهدی تک به تک شد اما در کمال ناباوری ضربه خود را خارج از چهارچوب دروازه تراکتور زد.

دقیقه ۵۳: ضربه سر مهاجم تراکتور در دستان علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۶۷: شوت گوستاوو در موقعیت خوب گلزنی از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: فرصت خطرناک برای تراکتور در دهانه دروازه که مدافعان پرسپولیس با چنگ و دندان از دروازه محافظت کردند و علیرضا بیرانوند توپ هاشم‌نژاد را در آغوش گرفت.

دقیقه ۸۷: سانتر مواج به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر خوب مهدی عبدی همراه شد که با خوش شانسی پرسپولیس توپ به تیرک دروازه بیرانوند برخورد کرد.

🔴 حواشی:رضا کرمانشاهی، مدیر اجرایی باشگاه تراکتور در استادیوم حضور دارد.
مأموران انتظامی حضور پررنگی در اطراف استادیوم دارند که این بازی حتما بدون تماشاگر برگزار شود.
این مسابقه حساس به دلیل تخلف تماشاگران پرسپولیس در دربی رفت بدون حضور هواداران برگزار می‌شود.
نکته مهم ترکیب پرسپولیس حضور امید عالیشاه با بازوبند کاپیتانی برای اولین‌بار در نیم فصل دوم در جمع نفرات اصلی سرخ‌ها است.
علی‌رغم باز شدن پنجره پرسپولیس خریدهای جدید این تیم در ترکیب اصلی نیستند‌.

در شرایطی که چند ساعت مانده به بازی تراکتور پنجره پرسپولیس باز شد، تنها عیسی آل‌کثیر به لیست این بازی رسید.

در نیمه دوم پرچم‌های غول پیکر پرسپولیس روی سکوهای خالی با چراغ‌های قرمز برای دقایقی روشن شدند.

علیرضا بیرانوند با دریافت کارت زرد چهارم خود در این فصل از بازی بعدی محروم شد.

🥇 بهترین بازیکن: علیرضا بیرانوند

در بازی با تراکتور عملکرد بسیار خوبی داشت و بارها مقابل حملات حریف ایستادگی کرد و پس‌ از شرایط بدی که در بازی با آلومینیوم اراک تجربه کرده بود، توانست کلین‌شیت کند. او همچنین با دریافت چهارمین کارت زرد خود از بازی بعدی محروم شد.

🚨 اتفاق ویژه

عیسی آل‌کثیر که در تابستان ۱۴۰۲ پس از حواشی زیاد از پرسپولیس جدا شده بود و به سپاهان پیوسته بود، سرانجام در زمستان دوباره به اردوگاه پرسپولیس بازگشت و در اولین بازی خود مقابل تراکتور توانست گل بسیار حساسی به ثمر برساند و پایه‌گذار برد قرمزهای تهرانی مقابل شاگردان پاکو خمس شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.