تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1402 - 9:50
کد خبر : 133986

والیبال ایران به تیم آخر جدول لیگ ملت‌ها هم نه نگفت

ایران ۲- ۳ بلغارستان:اعلام رسمی وضعیت بحرانی!

ایران ۲- ۳ بلغارستان:اعلام رسمی وضعیت بحرانی!

آرمان شرق-گروه ورزش:تیم ملی والیبال ایران به تیم آخر جدول لیگ ملت‌ها هم نه نگفت و با نتیجه ۳-۲ شکست خورد.

ایران ۲- ۳ بلغارستان:اعلام رسمی وضعیت بحرانی!

ایران 2- 3 بلغارستان: اعلام رسمی وضعیت بحرانی!

به گزارش “ورزش سه”، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از ۱۳ تا ۱۹ تیرماه با ۳۲ مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود تا هفت تیم صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شوند. لهستان به عنوان میزبان حضورش در مرحله نهایی قطعی شده است.

تیم ملی والیبال ایران که هفته سوم لیگ ملت‌ها را با دیداری برابر فرانسه و بدون حضور بهروز عطایی سرمربی و برخی بازیکنان اصلی تیم آغاز کرد، در دومین دیدار خود از ساعت هفت صبح به مصاف بلغارستان رفته است.

این دو تیم برای دهمین بار در طول تاریخ به مصاف هم خواهند رفت. در مسابقات پیشین پنج بار کشورمان پیروز میدان بوده است و در چهار دیدار بلغارها برنده از زمین خارج شده‌اند.

آخرین شکست تیم ایران مربوط به سال گذشته و لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ است که ملی‌پوشان سه بر صفر نتیجه را به حریف واگذار کردند و شاگردان بهروز عطایی در دیدار آناهایم به دنبال انتقام از حریف هستند تا با کسب یک پیروزی دیگر ششمین برد خود را برابر بلغارستان در مسابقات رسمی رقم بزنند.

1895207

البته پیروزی در این مسابقه کار آسانی نیست چرا که تیم ملی والیبال بلغارستان سابقه هشت دوره حضور در بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که در سال ۱۹۸۰ در مسکو موفق به کسب مقام نایب قهرمانی و مدال نقره شده است.

مردان والیبال بلغارستان از سال ۱۹۴۹ که برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کردند، تاکنون در ۱۹ دوره حضور داشتند و مقام دومی و مدال نقره سال ۱۹۷۰ بهترین عملکرد آن‌ها در این رقابت‌ها است. تیم ملی والیبال بلغارستان در چهار دوره نیز به مقام سومی جهان دست یافته است.

ملی‌پوشان والیبال این کشور مدال برنز جام جهانی سال ۲۰۰۷ را نیز در پرونده افتخارات خود دارند.

البته بلغارها در دو هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ عملکرد چندان خوبی نداشتند و با یک پیروزی و ۶ امتیاز در جایگاه پانزدهم رده‌بندی این رقابت‌ها قرار گرفتند و در رده‌بندی فدراسیون جهانی هم با ۱۴۶.۸۴ امتیاز رتبه ۲۵ را به خود اختصاص دادند. بلغارستان در نخستین مسابقه خود در هفته سوم نیز مغلوب آلمان شد و در حال حاضر در جایگاه شانزدهم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ قرار دارد و تنها تیمی است که اصلا امیدی برای صعود به مرحله نهایی ندارد.

1895208

اما تیم ملی والیبال ایران با دو برد و ۸ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول لیگ ملت‌ها قرار دارد و در جدول فدراسیون جهانی هم امتیازاتش فریز شده و تا پایان مسابقات در جایگاه یازدهم با امتیاز ۲۴۱.۰۵ باقی خواهد ماند.

از میان ۱۴ بازیکن معرفی شده برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌ها سیدمحمد موسوی، مرتضی شریفی، مهدی جلوه، علی رمضانی، بردیا سعادت، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور تجربه بازی برابر تیم بلغارستان را دارند و علی حاجی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، آرمین افشین‌فر، محمد ولی‌زاده و شهروز همایونفرمنش برای نخستین بار برابر این تیم قرار خواهند گرفت.


*مردان والیبال ایران با لباس سفید مقابل بلغارستان قرار می‌گیرند و لیبروها نیز پیراهن سرمه‌ای بر تن می‌کنند.


*ترکیب تیم ملی والیبال ایران برابر بلغارستان

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ با ترکیب مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، علی حاجی پور و محمدرضا موذن برابر بلغارستان به میدان می‌رود.


بولت سرشاخهست اول؛ ایران ۲۵-۲۱ بلغارستان 

این بازی با شروع خوب تیم ملی والیبال ایران همراه بود. ملی پوشان در ست اول با  سرویس‌های خوب و البته دفاع‌های روی تور باز هم سید محمد موسوی در متن آنها قرار داشت کار را برای حریف خود دشوار کردند و در نهایت بازی با نتیجه ۲۵-۲۱ به سود ایران به پایان رسید.


بولت سرشاخهست دوم؛ ایران ۲۱ – ۲۵ بلغارستان

در ست دوم بازی ورق به شکل کامل برگشت و این بلغارستان بود که نمایش به مراتب بهتری را از خود ارائه داد. در این ست مسابقه تیم ملی والیبال ایران نتوانست بازیکنان حریف را دفاع کند و در بخش دریافت نیز عملکرد خوبی نداشت تا بازی با نتیجه ۲۵-۲۱ به سود بلغارها تمام شود.


بولت سرشاخهست سوم؛ ایران ۲۵-۲۲ بلغارستان 

در ست سوم مسابقه باز هم این بلغارستان بود که شروع بهتری داشت و حتی چند امتیاز نیز از ایران پیش افتاد اما هرچه جلو رفت تیم ملی به بازی برگشت و در انتهای ست نیز به طور کامل کنترل کار را از آن خود کرد تا نتیجه ۲۵-۲۲ و در مجموع ۲-۱ به سود ایران شود.


بولت سرشاخهست چهارم؛ ایران ۲۲-۲۵ بلغارستان 

از همان ابتدای ست چهارم این بلغارستان بود که برتری خود را نسبت به تیم ملی ایران دیکته کرد. البته ملی‌پوشان در بخشی از بازی به حریف خود رسیدند اما دوباره بلغارها فاصله را زیاد کردند و در نهایت با استفاده از عملکرد فوق العاده ضعیف ایران با نتیجه ۲۵-۲۲ به برتری رسیدند تا کار به ست پنجم کشیده شود.


بولت سرشاخهست پنجم: ایران ۱۱-۱۵ بلغارستان 

از ابتدای ست پنجم دو تیم کار را بسیار نزدیک آغاز کردند اما هرچه بازی جلو رفت اشتباهات بازیکنان ایران بیشتر شد و در عوض بلغارها عملکرد به مراتب بهتری را از خود به نمایش گذاشتند تا در پایان بازی با نتیجه ۱۵-۱۱ و در مجموع ۳-۲ به سود بلغارستان تمام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.