تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 5:56
کد خبر : 131828

ایران – اسلوونی: ببر و‌ جای حریف را در جدول بگیر!

ایران – اسلوونی: ببر و‌ جای حریف را در جدول بگیر!

آرمان شرق-گروه ورزش:دو تیم ایران و اسلوونی سابقه رقابت زیادی در والیبال ندارند و تاکنون تنها دو مسابقه در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ داشته‌اند که در سال ۲۰۲۱ ایران سه بر یک مغلوب شد و در سال ۲۰۲۲ شاگردان بهروز عطایی سه بر صفر این تیم را شکست دادند.تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر با ۲۵۹.۴۱ امتیاز در رتبه دهم جهان قرار دارد و اسلوونی با ۲۷۱.۳۲ امتیاز، جایگاه نهم رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال را به خود اختصاص داده است.

ایران – اسلوونی: ببر و‌ جای حریف را در جدول بگیر!

به گزارش “ورزش سه”، دو تیم ایران و اسلوونی سابقه رقابت زیادی در والیبال ندارند و تاکنون تنها دو مسابقه در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ داشته‌اند که در سال ۲۰۲۱ ایران سه بر یک مغلوب شد و در سال ۲۰۲۲ شاگردان بهروز عطایی سه بر صفر این تیم را شکست دادند.

تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر با ۲۵۹.۴۱ امتیاز در رتبه دهم جهان قرار دارد و اسلوونی با ۲۷۱.۳۲ امتیاز، جایگاه نهم رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال را به خود اختصاص داده است.

شرایط دو تیم در جدول لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ نیز بسیار حساس است، ایران با یک برد و چهار امتیاز در جایگاه نهم است و اسلوونی با دو برد و ۶ امتیاز در رتبه ششم است و فاتح دیدار فردای دو تیم جایگاه بهتر جدول را به خود اختصاص می‌دهد، البته این موضوع برای ایران نیاز به برد سه امتیازی دارد.

بنابراین مسابقه دو تیم ایران و اسلوونی حساسیت زیادی برای جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی جهانی و جدول لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ در پایان هفته نخست خواهد داشت، هر چند جدول رده‌بندی جهانی تابع محاسبات خاصی است.

از بین ۱۴ بازیکن معرفی شده ایران برای هفته نخست لیگ‌ملت‌ها سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه و آرمان صالحی بازیکنانی هستند که تجربه بازی برابر تیم ملی اسلوونی را در لیگ ملت‌ها در کارنامه خود دارند و محمدجواد معنوی‌نژاد، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، علی حاجی‌پور و پوریا حسین‌خانزاده برای نخستین بار برابر این تیم در این رقابت‌ها قرار خواهند گرفت.

در مجموع، دو دیدار ایران و اسلوونی ۲۲۵ دقیقه طول کشیده است و برتری اسلوونی در این بازی‌ها بیشتر مربوط به ست‌های سوم و چهارم است به گونه‌ای که بازیکنان این تیم تاکنون ۴۶ امتیاز در ست سوم و ۳۲ امتیاز از ست چهارم گرفتند در حالی که ایران از ست سوم ۴۴ و از ست چهارم ۳۰ امتیاز کسب کرده است، اما ایرانی‌ها در ست‌های اول و دوم با ۵۱ و ۴۵ امتیاز عملکرد بهتری نسبت به ملی‌پوشان اسلوونی داشتند که ۳۸ و ۳۹ امتیاز کسب کردند.

امین اسماعیل‌نژاد با کسب ۱۴ امتیاز بهترین بازیکن ایران مقابل اسلوونی در دو دیدار قبلی بوده است و یقینا مهار این بازیکن یکی از دغدغه‌های گئورگه کرتو سرمربی تیم ملی والیبال اسلوونی است.

نخستین برد والیبال

دنیای اقتصاد: تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در مسابقات لیگ ملت‌ها صبح دیروز به مصاف تیم چین رفت و در حالی که ست نخست را باخته بود، به برتری ۳‌بر‌یک رسید تا به نخستین برد خود در این مسابقات دست یابد. والیبال ایران که در دوبازی اول خود مقابل ژاپن و لهستان شکست خورده بود درحالی پا به این رقابت گذاشت که بلندقامتان ایران تنها به فکر پیروزی بودند. تیم ملی ایران با ترکیب سیدمحمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمدجواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور بازی را آغاز کرد و ست اول را ۲۵به۲۳ باخت. ملی‌پوشان اما در سه ست بعدی با نتایج ۲۵بر۱۵، ۲۵بر۲۰ و ۲۵بر۱۴ برابر حریف شرق آسیایی خود به پیروزی رسیدند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.