تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 - 20:44
کد خبر : 41472

انفجار مهیب یک طبقه ساختمان در تهران را منهدم کرد/ تصاویر

انفجار مهیب یک طبقه ساختمان در تهران را منهدم کرد/ تصاویر

آرمان شرق: انفجار مهیب گازشهری در ساختمان دو طبقه مسکونی باعث بروز آتش سوزی و تخریب طبقه اول و همچنین سوختگی شدید یک نفر شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از  پایگاه خبری ۱۲۵، شواهد اولیه حاکی از آن است که احتمالاً نشت گاز شهری و ایجاد جرقه ناگهانی موجب بروز این انفجار شده

آرمان شرق: انفجار مهیب گازشهری در ساختمان دو طبقه مسکونی باعث بروز آتش سوزی و تخریب طبقه اول و همچنین سوختگی شدید یک نفر شد.
به گزارش آرمان شرق به نقل از  پایگاه خبری ۱۲۵، شواهد اولیه حاکی از آن است که احتمالاً نشت گاز شهری و ایجاد جرقه ناگهانی موجب بروز این انفجار شده است.
همسایگان با شنیدن صدای شدید انفجار و ویران شدن بخشی از یک ساختمان مسکونی دوطبقه، سریعا در تماس با سامانه ۱۲۵ درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در ساعت ۲:۲۳ دقیقه ی بامداد امروز بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۹۶ و نیز تیم نجات ۶ را به کوی خانی آباد، شهرک شریعتی، خیابان ماهان اعزام کرد.
به گفته رضا هاشمی شال افسر آماده منطقه ۷ عملیات سازمان آتش نشانی تهران، این حادثه در داخل واحد مسکونی طبقه اول یک ساختمان دوطبقه رخ داد که بر اثر آن دیوارهای جانبی طبقه اول تخریب شده به داخل کوچه و حیاط این منزل فروریخت.
وی افزود: شدت انفجار به حدی بود که شیشه های این ساختمانی دو طبقه مسکونی و نیز تعدادی از منازل اطراف شکست.
هاشمی شال با اشاره به این که این انفجار منجر به وقوع آتش سوزی در واحد مسکونی طبقه اول نیز شد، اضافه کرد: دیوارهای طبقه ی اول پس از تخریب، بر روی دو دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ و شورلت که در قسمت پارکینگ این ساختمان دو طبقه وهمچنین در داخل کوچه و در مقابل این منزل پارک شده بودند، فرو ریخت و به این دو وسیله نقلیه خساراتی وارد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: هنگام حضور یافتن نیروهای آتش نشانی در محل حادثه، شعله های آتش در حال سرایت به طبقه ی بالاتر بود و فریادهای کمک خواهی مردی ۴۰ ساله به گوش می رسید که آتش نشانان به سرعت عملیات خود را آغاز کردند.
افسر آماده منطقه ۷ عملیات آتش نشانی در خصوص چگونگی عملیات امدادرسانی نیروها گفت: آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان به همراه تیم نجات وارد ساختمان شدند و با کمک لوله های پرفشار آتش نشانی، شعله های آتش را مهار و به سرعت خاموش کردند.
وی ادامه داد: تیم نجات نیز پس از جستجو در طبقات، مردی ۴۰ ساله را که به دلیل حضور در کانون انفجاردر طبقه اول، دچار سوختگی شدید شده بود را در پشت بام این ساختمان پیدا کردند که به طرز دلخراشی تمامی قسمت های بدنش دچار سوختگی شده بود.
هاشمی شال اضافه کرد: نجاتگران آتش نشانی بلافاصله این مرد آسیب دیده را به پایین ساختمان منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که مصدوم بلافاصله به وسیله آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت.
وی همچنین گفت: به هنگام وقوع این حادثه، زنی ۶۰ ساله نیز در طبقه ی دوم این ساختمان حضور داشت که بدون هیچ آسیبی توسط آتش نشانان از ساختمان خارج شد.
این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی ساختمان، محل را جهت انجام اقدامات لازم دراختیار شهردار شب منطقه، عوامل برق، گاز، نیروهای ۱۳۷ شهرداری منطقه و همچنین عوامل انتظامی قرار دادند.
هاشمی شال تاکید کرد: تحقیقات بیشتر پیرامون دلایل وقوع این حادثه درحال حاضر از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال انجام است

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.