راحت‌ا‌لحلقوم!
دنیای اقتصاد: تیم ملی ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا باید به مصاف امارات برود؛ دیداری آسان که نقش سومین بازی تمرینی ملی‌پوشان را ایفا خواهد کرد.

اساسا بعد از افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم، ارزش مسابقات گروهی تا حد زیادی از بین رفت و بسیاری بر این باورند که بخش اصلی تورنمنت از مرحله یک‌هشتم یا حتی یک‌چهارم نهایی آغاز خواهد شد. به هر تقدیر اما تیم ملی ایران بعد از برتری ۴بریک برابر فلسطین و پیروزی یک‌برصفر مقابل هنگ‌کنگ، با ۶ امتیاز به مصاف امارات ۴ امتیازی خواهد رفت. این در حالی است که در بازی همزمان هم دو تیم دیگر گروه رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

انتظار می‌رود تیم ایران امروز با برتری برابر امارات با ۹ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین صعود کند. آمار و ارقام می‌گوید دو تیم تا کنون ۱۸ بار رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند که ۱۴ بازی را ایران برده، ۳ مسابقه به تساوی انجامیده و امارات تنها یک بار، ربع قرن پیش در دیداری دوستانه موفق به شکست ایران شده است. شگفت‌انگیزتر اینکه امارات در تمام مسابقات رسمی تاریخش برابر ایران فقط یک گل زده و امروز هم با چند غایب کلیدی به مصاف تیم کشورمان خواهد رفت. این بازی البته تحت تاثیر برخی شایعات عجیب برگزار می‌شود؛ حرف و حدیث‌هایی که می‌گویند شاید بهتر باشد ایران یک باخت مصلحتی به امارات بدهد و به عنوان تیم دوم گروه بالا برود تا با انتقال به آن سوی جدول، جایی که ژاپن و کره‌جنوبی حضور ندارند، کار راحت‌تری برای پیشروی تا فینال پیدا کند. البته که این زمزمه‌ها را نباید چندان جدی گرفت.