تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 14:38
کد خبر : 136023

آیا کلینیک ترک اعتیاد میتواند مشکل گشا باشد؟

آیا کلینیک ترک اعتیاد میتواند مشکل گشا باشد؟

در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین کلینیک های ترک اعتیاد در کرج پرداخته ایم و ۳ مورد از بهترین ها را به همراه اطلاعاتشان معرفی کرده ایم.

آیا کلینیک ترک اعتیاد میتواند مشکل گشا باشد؟

بله، کلینیک ترک اعتیاد می‌تواند یک مشکل‌گشا باشد. اعتیاد به مواد مخدر یا مشکلات روانی می‌تواند برای افراد و خانواده‌های آنان یک باره‌ی مشکلاتی ایجاد کند که به نظر غیرقابل حل می‌آید. کلینیک‌های ترک اعتیاد با ارائه‌ی خدمات درمانی و حمایتی به افراد مبتلا به اعتیاد، می‌توانند این مشکلات را بهبود بخشند و به مراحل بهتری از زندگی هدایت کنند.

این کلینیک‌ها معمولاً از تخصصی‌های مختلفی مانند روان‌شناسان، مشاوران اعتیاد، پزشکان و پرسنل متخصص دیگر تشکیل شده‌اند. آنها با ارائه‌ی مشاوره‌ها، درمان‌های روان‌شناختی، استفاده از داروها و نیز روش‌های متممی مثل مدیتیشن، یوگا و ورزش می‌توانند به افراد کمک کنند تا از اعتیاد خود فارغ شوند و یا آن را کنترل کنند.

به همین دلیل، اگر شما یا عزیزانی از اعتیاد رنج می‌برید، بهتر است از خدمات کلینیک‌های ترک اعتیاد استفاده کنید تا بتوانید بهبود و تغییر مثبتی در زندگی خود و محیط اطرافتان ایجاد کنید. البته، اهمیت دارد که انتخاب یک کلینیک مناسب و معتبر را با دقت انجام دهید.

در این مطلب به معرفی بهترین مراکز و کلینیک های ترک اعتیاد کرج میپردازیم. بدون فوت وقت و به صورت خلاصه مراکز را معرفی میکنیم و در ادامه این مطلب، به بررسی دقیقتر خدمات، امکانات، تصاویرو راه های ارتباطی آن ها میپردازیم.

  1. کلینیک ترک اعتیاد پویا (شماره تماس: ۰۲۶۳۲۲۸۱۹۴۴)

  2. کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی (شماره تماس: ۰۹۱۲۷۵۳۵۴۰۰)

  3. کلینیک ترک اعتیاد خدادوست (شماره تماس: ۰۲۶۳۲۸۱۳۰۷۳)

در این صفحه این مراکز را به صورت کاملی بررسی خواهیم کرد. اگر مایل به دیدن مراکز بیشتر و همینطور بهترین های کمپ ترک اعتیاد کرج با بررسی خدمات و امکاناتشان هستید، به این لینک مراجعه نمایید.

کلینیک ترک اعتیاد پویا

میتوان گفت که یکی از بهترین کلینیک های ترک اعتیاد در کرج، کلینیک ترک اعتیاد پویاست. این مرکز به صورت رسمی و دریافت مجوز فعالیت از وزارت بهداشت و درمان استان کرج، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ شروع کرده است و نزدیک به ۱۰ سال از زمان آغاز به کار این مرکز میگذرد.

کلینیک ترک اعتیاد پویا در کرج

در ادامه اطلاعات بیشتری از وبسایت این مرکز به نشانی pooyaclinic.com را میخوانیم:

بیماران مراجعه کننده ابتدا توسط پزشک مشاوره شده و روش مناسب برای هر بیمار به وی توصیه می شود. این مرکز امکان بستری بیماران از چند روز تا یکماه را دارد. دوره بستری در حال حاضر برای افراد مصرف کننده مواد مخدر در حدود یک الی دو هفته بسته به نوع ماده مصرفی و برای افراد مصرف کننده مواد محرک در حدود ۱۰ الی ۲۰ روز است. برخی از بیماران مبتلا به سایر اختلالات روانپزشکی دوره های طولانی تری را در این مرکز سپری می کنند.

خدمات این مرکز در هم به بیماران و هم به خانواده ایشان ارائه می گردد.

مرحله اول: بستری و کنترل علائم حاد دوره قطع مصرف می باشد که در این مدت خدمات روانپزشکی، پزشکی، پرستاری و روانشناسی به بیماران ارائه می‌گردد.

پیشنهاد میکنیم: بخوانید از گزارش رئیس بهزیستی شهرستان کرج از عملکرد کمپ های ترک اعتیاد

مرحله دوم: دوران بعد از ترخیص می باشد که در آن بیمار جهت دریافت خدمات رواندرمانی به صورت سرپائی مراجعه می‌نمایداین مرحله شامل مشاوره فردی، گروهی، آموزش خانواده، پیگیری مددکاری، ویزیت دوره‌ای پزشک و روانپزشک و ارزیابی موفقیت درمان بیمار توسط تستهای ادراری است. در این بخش علاوه بر آموزش و ایجادمهارت در زمینه مهارتهای پایه قطع مصرف، درمانها و مداخلات مرتبط با پیشگیری از عود، به بیماران و خانواده ایشان ارائه می گردد.

خدمات و امکانات زیادی در این مرکز به بیماران ارائه میشود مانند:

  1. ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر و الکل

  2. تیم کامل شامل: روانپزشک، پزشک، روانشناس، پرستار، مددکار و …

  3. انواع مشاوره های فردی، گروهی و خانواده ها

  4. آموزش هایی جهت زندگی بهتر

  5. آموزشهایی به جهت عدم لغزش و مصرف دوباره

  6. بهبود روابط فردی، اجتماعی

  7. و …

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد پویا: ۰۲۶۳۲۲۸۱۹۴۴

آدرس: استان البرز-بلوار طالقانی شمالی- روبروی پارک شرافت – ابتدای خیابان بهار – پلاک ۹۲

ساعت کاری این مرکز از شنبه تا پنج شنبه، از ساعت ۸ صبح تا ۸ غروب و جمعه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر میباشد.

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی

دیگر مرکزی که میتوان از آن به عنوان یکی دیگر از بهترین کلینیک ترک اعتیاد در کرج یاد کرد، کلینیک دی است. این مرکز با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت، آماده بستری و ترک اعتیاد بیماران معتاد به مواد مخدر، محرک و الکل است. طبق گفته این مرکز، از دارو برای ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده نمیشود. استفاده از روش های اصولی منحصر به فرد برای هر بیمار، ترک سریع اعتیاد و وابسگی به آن، انتقال بیماران با آمبولانس از منزل به مرکز و … از دیگر خدماتی است که کلینیک ترک اعتیاد دی انجام میدهد.

کلینیک ترک اعتیاد و روانشناسی دی در کرج

همانطور که در وبسایت day-ravan.com میخوانیم:

مرکز ترک اعتیاد دی با بیش از ۲۰ سال سابقه موفق بعنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی تهران شناخته می شود. این مرکز اولین و مجهزترین مرکز بستری ترک اعتیاد در ایران است که توسط تیم پزشکی مجرب به سرپرستی دکتر بختیاری، خدمات تخصصی در زمینه ی درمان اعتیاد و درمان بیماری های روانپزشکی را ارایه می دهد.

مرکز شبانه روزی ترک اعتیاد دی حتی در ایام تعطیل خدمات درمان اعتیاد و اعصاب و روان را در دو بخش بستری مجزا برای خانم ها و آقایان ارایه می دهد. خدمات درمان اعتیاد کلینیک دی برای کسانی است که به دنبال ترک اعتیاد به روش کاملاً علمی و تخصصی تحت نظارت پزشک متخصص و کادر پرستاری در محیطی آرام و با امکانات کامل بیمارستانی و رفاهی مناسب می باشد.

میتوان گفت که عمده فعالیت این مرکز به درمان و ترک اعتیاد، روانپزشکی و روانشناسی خلاصه میشود. مدیریت مرکز ترک اعتیاد و روانشناسی دی با جناب آقای دکتر شهرام بختیاری است. دکتر بختیاری در سال ۱۳۷۱، دکترای حرفه ای پزشکی را از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ نموده اند و در سال ۱۳۸۱ مرکز و کلینیک ترک اعتیاد دی را راه اندازی کرده اند.

لازم به ذکر است که این مرکز دارای مجوز از بخش بستری درمان و ترک اعتیاد وزارت بهداشت است.

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد دی: ۰۹۱۲۷۵۳۵۴۰۰

آدرس: استان البرز – خیابان میرداماد – نفت شمالی – نبش کوچه سوم – پلاک ۳۸

کلینیک ترک اعتیاد خدادوست

از دیگر مراکز ترک اعتیاد فعال در استان کرج، کلینیک ترک اعتیاد خدادوست است. این مرکز هم به ترک اعتیاد انواع مواد مخدر بیماران کمک میکند. علاوه بر آن، روان درمانی و مشاوره خانواده و بیمار را هم انجام میدهدکلینیک ترک اعتیاد دکتر خدادوست در کرج

ساعات کاری این کلینیک روز های زوج و از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر است. کلینیک ترک اعتیاد خدادوست، جمعه ها تعطیل میباشد

شماره تماس این مرکز: ۰۲۶۳۲۸۱۳۰۷۳

آدرس: کرج – بلوار هفت تیر – چهار راه مصباح – کوچه عظیمی – پلاک ۳۲۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.