تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 0:57
کد خبر : 135721

آیا فرهاد مجیدی با جذب قائدی به استقلال نارو زد؟

آیا فرهاد مجیدی با جذب قائدی به استقلال نارو زد؟

آرمان شرق-گروه ورزش:در شرایطی که اطرافیان مجیدی همین تازگی مدعی شده بودند فرهاد از استقلال بازیکن نمی‌گیرد و سراغ بازیکنان مد نظر این تیم هم نمی‌رود، ناگهان شاهد پیوستن قائدی به‌ الاتحاد کلبا بودیم. این در حالی است که باشگاه استقلال در این مدت تلاش می‌کرد الاهلی را برای صدور رضایت‌نامه قائدی متقاعد کند، اما رقابت مجیدی با آبی‌ها، کار را برای باشگاه ایرانی دشوار کرد.

آیا فرهاد مجیدی با جذب قائدی به استقلال نارو زد؟

هفت ابهام آقای هفت!
دنیای اقتصاد : جدایی مهدی قائدی از استقلال یک بحث است و پیوستن او به‌ الاتحاد کلبا یک بحث دیگر. در حقیقت بهترین گلزن فصل گذشته آبی‌پوشان راهی تیمی شده است که فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌بیند. همین مساله بار دیگر بحث کیفیت رابطه مجیدی با استقلالی‌ها را در فضای مجازی داغ کرده است. پرسش این است؛ آیا رفتار مجیدی در زمینه جذب قائدی درست بود و نسبتی با علاقه و تعصب او به استقلال داشت؟ قطعا می‌توان به این موضوع پرداخت. هر چه هست اما، این داستان هم به یک ابهام دیگر در پرونده جنجالی مجیدی تبدیل شده؛ پرونده‌ای که بازخوانی آن خالی از لطف نیست.

فرهاد مجیدی در میانه‌های لیگ یازدهم استقلال را رها کرد و رفت. در آن زمان اطرافیان او گفتند دلش برای خانواده‌اش در امارات تنگ شده، اما فرهاد در قطر به عضویت الغرافه درآمد. جدایی مجیدی از استقلال در آن مقطع زمانی به‌شدت برای پرویز مظلومی گران تمام شد. او قهرمانی را از دست داد و البته در دربی مشهور ایمون زاید هم متحمل یکی از بدترین شکست‌های تاریخ باشگاه شد.

در ابتدای لیگ دوازدهم زمزمه بازگشت مجیدی به استقلال به گوش می‌رسید. او اما بیانیه‌ای بلند بالا علیه امیر قلعه‌نویی منتشر کرد که مهم‌ترین جمله‌اش این بود: «شاگرد مکتب حجازی هستم و با بی‌اخلاق‌ها کار نمی‌کنم.» با این حال مجیدی خیلی زود از موضع خود عقب نشست و شاگرد قلعه‌نویی شد. در پایان همین فصل فرهاد جام قهرمانی را هم بالای سر برد.

در میانه‌های لیگ سیزدهم مجیدی بار دیگر در تصمیمی خودسرانه اقدام به خداحافظی ناگهانی از میادین کرد. او در حاشیه بازی با مس کرمان در حالی کفش‌هایش را آویخت که در این مورد با کادرفنی هماهنگ نکرده بود. بعدها امیر قلعه‌نویی به دفعات از این تصمیم مجیدی گلایه کرد و گفت هر چه از او خواسته تا پایان فصل صبر کند، فرهاد توجهی نکرده است.

فرهاد مجیدی در لیگ هجدهم در حالی دستیار وینفرد شفر شد که گویا مربی آلمانی اصرار داشت مجتبی جباری را در این منصب ببیند. گفته می‌شود فرهاد در آن فصل به شفر تحمیل شد. در همان مقطع زمانی و در حاشیه بازی استقلال با سپاهان، مجیدی حاضر نشد با امیر قلعه‌نویی دست بدهد و بعد از پایان مسابقه بار دیگر علیه او استوری تند منتشر کرد. به این ترتیب روابط سینوسی و غیرقابل فهم فرهاد و امیر ادامه یافت.

در میانه‌های لیگ هجدهم با جدایی آندرا استراماچونی از استقلال، از فرهاد مجیدی به عنوان گزینه جانشینی او یاد شد. با این حال هواداران استقلال که در آن فضا به‌شدت علاقه‌مند به ادامه همکاری با مربی ایتالیایی بودند، چنین تغییری را بر نتافتند. مجیدی هم یک بیانیه داد و گفت: «تا زمانی که امضای معنوی هواداران پای حکم من نباشد، به استقلال برنمی‌گردم.» او اما تنها چند روز بعد بدون اینکه تغییر خاصی در شرایط به وجود آمده باشد روی نیمکت استقلال نشست.

فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم دست به کار بزرگی زد و استقلال را بدون شکست قهرمان لیگ برتر کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که در میانه‌های همان فصل قرارداد او به مدت دو فصل دیگر تمدید شده بود. مجیدی اما بعد از جشن قهرمانی، بدون یک خط مصاحبه به امارات رفت و بی‌اعتنا به قرارداد با باشگاه، هدایت‌ تیم اتحاد کلبای امارات را پذیرفت. بسیاری بر این باورند که او اگر قهرمان نمی‌شد و مشتری خارجی پیدا نمی‌کرد، به استناد همین قرارداد همچنان روی نیمکت استقلال باقی می‌ماند.

نهایتا می‌رسیم به مورد اخیر. در شرایطی که اطرافیان مجیدی همین تازگی مدعی شده بودند فرهاد از استقلال بازیکن نمی‌گیرد و سراغ بازیکنان مد نظر این تیم هم نمی‌رود، ناگهان شاهد پیوستن قائدی به‌ الاتحاد کلبا بودیم. این در حالی است که باشگاه استقلال در این مدت تلاش می‌کرد الاهلی را برای صدور رضایت‌نامه قائدی متقاعد کند، اما رقابت مجیدی با آبی‌ها، کار را برای باشگاه ایرانی دشوار کرد. گروه قابل توجهی از هواداران استقلال بر این باورند که فرهاد با منابع مالی موجود در الاتحاد کلبا می‌توانست سراغ یک بازیکن دیگر برود، اما او قائدی را انتخاب کرد. کسی چه می‌داند؛ شاید همان زمانی که مجیدی استوری حمایتی از جواد نکونام گذاشت، دنبال هایجک کردن بهترین بازیکن او بود!

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.