تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آبان 1397 - 18:50
کد خبر : 46902

آخرین تحولات بازار ارز و طلا در روز آغاز تحریم ها/ جدول کامل

آرمان شرق: درحالی‌که در روز گذشته بازار طلا و ارز روی مدار صعود حرکت کرده بود، امروز نرخ‌ها وارد مسیر کاهشی شدند و بخشی از رشد قیمت در روز گذشته را اصلاح کردند تا دلار به میانه کانال ۱۴ هزار تومان نزدیک شود و سکه به کانال ۴.۶ میلیون تومانی برگردد. به گزارش آرمان شرق

آرمان شرق: درحالی‌که در روز گذشته بازار طلا و ارز روی مدار صعود حرکت کرده بود، امروز نرخ‌ها وارد مسیر کاهشی شدند و بخشی از رشد قیمت در روز گذشته را اصلاح کردند تا دلار به میانه کانال ۱۴ هزار تومان نزدیک شود و سکه به کانال ۴.۶ میلیون تومانی برگردد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از  اقتصادنیوز؛ امروز دوشنبه ۱۴ آبان ماه، بازار طلا و ارز پایتخت برخلاف روزی آرام‌تر از دیروز را تجربه کرد. اگرچه امروز هم مانند دیروز انتظار می‌رفت بازار تحت تاثیر جو روانی ناشی از آغاز موعد دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران متلاطم و صعودی باشد، نه امروز و نه روز گذشته این اتفاق نیافتاد. با این‌حال روز گذشته نرخ‌ها روی مدار صعودی کم‌شیب حرکت کردند و با پایان یافتن ساعت اداری نیز رشد قیمت ادامه‌دار بود. امروز نرخ‌ها در بازار طلا و ارز با وجود مقاومت شدید بازار، مسیر نزولی را پیمودند اما گفتنی است که میزان کاهش قیمت‌های امروز کمتر از میزان افزایش آن‌ها در روز گذشته بوده است.

امروز سکه امامی (طرح جدید) روز گذشته از کانال ۴.۵ میلیونی کار خود را آغاز کرد و تا عصر به کانال ۴.۷ میلیون تومانی صعود کرد. امروز نیز سکه طرح جدید با نرخ ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بازگشایی شد. در معاملات اولیه سکه امامی در مواردی تا ۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان نیز معامله شد اما پس از ظهر وارد مدار کاهشی شد. در ادامه نرخ سکه طرح جدید مقاومت مرز ۴.۷ میلیون تومانی را شکست و وارد کانال ۴.۶ میلیونی شد و تا میانه‌های این کانال نیز عقب‌نشینی کرد. در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت ۴ بعدازظهر) سکه طرح جدید ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان شده است.

نرخ اولیه برای سکه بهار آزادی (طرح قدیم) نیز امروز ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده است. همچنین قیمت اولیه برای نیم‌سکه ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و برای ربع‌سکه ۱ میلیون ۳۰۰ هزار تومان بوده است. سکه گرمی نیز امروز ۶۸۰ هزار تومان بود. انتظار می‌رود این نرخ‌های بازگشایی در روند کاهشی قیمت‌های امروز پایین‌تر آمده باشند.

مثقال طلای آب‌شده امروز از نرخ ۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان شروع به کار کرد و در معاملات ابتدایی روز تا ۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان نیز افزایش یافت اما پس از ظهر تا ۱ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان کاهش یافت و نهایتاً تا پایان ساعت اداری ۱ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان شد.

اونس طلا در بازار جهانی امروز از ۱۲۳۵ دلار تا ۱۲۳۱ دلار بود. گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۴۴۰ هزار تومان است.

دلار آمریکا در بازار غیررسمی امروز با نرخ ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز به کار کرد و پیش از ظهر به ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان نیز رسید، اما در روند نزولی بعدازظهر رفته رفته کاهش یافت و به تا لحظه تنظیم گزارش (حدود ساعت ۴ بعدازظهر) به ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

یورو امروز از بالای مرز ۱۷ هزار تومان تا ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش یافت و پوند انگلیس از میانه کانال ۱۹ هزار تومان با پایین مرز ۱۹ هزار تومان نزول کرد. درهم امارات نیز امروز حدود ۴ هزار تومان بود.

نرخ‌های امروز در بازار طلا و ارز پایتخت به شرح زیر است:

عنوان

قیمت امروز

بالاترین

پایین‌ترین

دلار آمریکا در بازار آزاد

۱۵.۱۰۰

۱۴.۶۵۰

یورو

۱۷.۲۰۰

۱۶.۷۰۰

پوند انگلیس

۱۹.۶۰۰

۱۸.۹۰۰

درهم امارات

۴.۰۴۰

۴.۰۰۰

سکه امامی

(طرح جدید)

۴.۷۸۰.۰۰۰

۴.۶۴۰.۰۰۰

سکه بهار آزادی (طرح قدیم)

۴.۴۵۰.۰۰۰

مثقال طلای آب‌شده

۱.۹۲۰.۰۰۰

۱.۸۷۵.۰۰۰

انس طلا (دلار)

۱.۲۳۵

۱.۲۳۱

گرم طلای ۱۸ عیار

۴۴۰.۰۰۰

نیم‌سکه

۲.۳۱۰.۰۰۰

ربع سکه

۱.۳۰۰.۰۰۰

سکه گرمی

۶۸۰.۰۰۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.