تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 0:52
کد خبر : 86138

تعامل بر سر جزئیات در مذاکرات وین/ ۸ نکته برای دستیابی به توافق با ایران

تعامل بر سر جزئیات در مذاکرات وین/ ۸ نکته برای دستیابی به توافق با ایران

آرمان شرق- مسلماً متن توافق ۲۰ ژوئن [۳۰ خرداد] یک مبنای مشترک برای کار [مذاکره] است. این متن هیچ‌یک از هیأت‌های مذاکره‌کننده را از ارائه پیشنهادات جدید برای تغییر آن منع نمی‌کند. در متن تدوین شده در ماه ژوئن نیز ۷ یا ۸ مورد باز وجود داشته که باید در مورد آنها مذاکره شود.

یک مقام ارشد اروپایی اعلام کرد: «انتظار می‌رفت که یک دولت جدید، یک هیأت جدید [ایرانی]روز‌های بیشتری را در ابتدای دور جدید صرف تبین دیدگاه‌های سیاسی خود کند و همین‌طور هم شد. آن‌ها این کار را انجام دادند. سپس ما وارد جزئیات بیشتر شدیم. ما اکنون در مذاکرات در حال تعامل بر سر جزئیات بیشتر هستیم.»

یک مقام ارشد اروپایی اعلام کرد مذاکرات وین به نحوی منطقی پیش می‌رود و طرف‌های مذاکره‌کننده تعامل بر سر جزئیات بیشتر را آغاز کرده‌اند.

به گزارش«انتخاب» به نقل از وال استریت ژورنال، یک مقام ارشد اروپایی روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران روند مذاکرات وین را «منطقی» توصیف کرد.

به نوشته تسنیم، این مقام ارشد اروپایی که وال استریت ژورنال به نامش اشاره نکرده است، در خصوص آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات وین گفت: «احساس من این است که مذاکرات به نحوی منطقی پیش می‌رود.»

وی ادامه داد: «انتظار می‌رفت که یک دولت جدید، یک هیأت جدید [ایرانی] روزهای بیشتری را در ابتدای دور جدید صرف تبین دیدگاه‌های سیاسی خود کند و همین‌طور هم شد. آنها این کار را انجام دادند. سپس ما وارد جزئیات بیشتر شدیم. ما اکنون در مذاکرات در حال تعامل بر سر جزئیات بیشتر هستیم.»

این مقام اروپایی افزود: «مسلماً متن توافق ۲۰ ژوئن [۳۰ خرداد] یک مبنای مشترک برای کار [مذاکره] است. این متن هیچ‌یک از هیأت‌های مذاکره‌کننده را از ارائه پیشنهادات جدید برای تغییر آن منع نمی‌کند. در متن تدوین شده در ماه ژوئن نیز ۷ یا ۸ مورد باز وجود داشته که باید در مورد آنها مذاکره شود.

اولیانوف: مذاکره‌کنندگان در وین برخی سوءتفاهمات که با آن مواجه شده بودیم را برطرف کردند؛ کار عملی را آغاز کرده ایم
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش در واکنش به اظهارات یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که گفته بود مذاکرات وین در مسیر منطقی در حال پیش رفتن است در توییتی نوشت: این اظهارات مقام ارشد اتحادیه اروپا به دیدگاه ما در مورد وضعیت گفت‌وگوهای وین نزدیک است. مذاکره‌کنندگان توانستند برخی سوء تفاهمات را که در پایان هفته گذشته با آن مواجه شدیم برطرف کنند و کار عملی را آغاز کردند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش در واکنش به اظهارات یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که گفته بود مذاکرات وین در مسیر منطقی در حال پیش رفتن است، این اظهارات به دیدگاه ما نزدیک است.
وی در این خصوص در توییتی نوشت: این اظهارات مقام ارشد اتحادیه اروپا به دیدگاه ما در مورد وضعیت گفت‌وگوهای وین نزدیک است. مذاکره‌کنندگان توانستند برخی سوء تفاهمات را که در پایان هفته گذشته با آن مواجه شدیم برطرف کنند و کار عملی را آغاز کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.