تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 7:45
کد خبر : 79075

عقب نشینی کیهان: قصد اهانت به عراقچی را نداشتیم

عقب نشینی کیهان: قصد اهانت به عراقچی را نداشتیم

آرمان شرق-درباره واکنش جناب عراقچی علیرغم همه انتقادهایی که به دست‌اندرکاران برجام وجود دارد، بی‌شک یک تار موی آنان با امثال شرمن که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هستند قابل معاوضه نیست.

کیهان نوشت:چهارشنبه هفته گذشته چند خطی در نقد سیاست خارجی دولت پیشین نوشته شده و در آن ادعای کاربلدی و عدم اعتماد مذاکره‌کنندگان کشورمان به آمریکا نقد شده بود. در این مطلب به خاطره‌ای از وندی شرمن مذاکره‌کننده آمریکایی نیز بطور مختصراشاره شده بود.

جناب آقای عباس عراقچی به این مطلب کوتاه واکنشی مفصل داشته و ضمن نقل مفصل خاطره شرمن، در انتها نوشته است؛ «اگر نهایتا حرف شرمن را باور می‌کنید چرا از خودتان سؤال نمی‌کنید که دیپلمات جمهوری اسلامی چه بر سر معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد آن کشور آورد که او را به‌گریه انداخت؟ ادعاهای شرمن برای توجیه‌گریه کردن خود در هنگام مذاکرات است چون می‌دانست که ما روزی آن را در کتاب خاطرات برجام خواهیم آورد، که آورده‌ایم. اگر فکر می‌کنید تاکتیک بوده آیا حتی یک مورد در تاریخ سراغ دارید که عالی‌رتبه‌ترین دیپلمات آمریکایی برای رسیدن به خواسته‌اش‌گریه کرده باشد؟ یک مورد دیگر نمونه بیاورید که یک دیپلمات آمریکایی، چه رسد به مذاکره‌کننده ارشد آنها و معاون وزارت امور خارجه‌شان، در مذاکره‌ گریه کرده باشد.
خانم شرمن یک فرد معمولی نیست، او مذاکره‌کننده ارشد ایالات متحده آمریکا است. تعبیر درست آن است که بگویید دیپلمات پرورش یافته مکتب امام و رهبری طرف آمریکایی خود را در یک مذاکره سخت و طولانی چنان در استیصال قرار داد که نهایتا او را به‌گریه وادار کرد.»
درباره واکنش جناب عراقچی علیرغم همه انتقادهایی که به دست‌اندرکاران برجام وجود دارد، بی‌شک یک تار موی آنان با امثال شرمن که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هستند قابل معاوضه نیست.
و بالاخره بدیهی است که خدای نخواسته قصد اهانتی درمیان نبوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.