تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1400 - 20:50
کد خبر : 72103

انتشار بیانیه در تحلیل رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری جزو ماموریت‌های معاونت در دفتر رهبری نیست

انتشار بیانیه در تحلیل رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری جزو ماموریت‌های معاونت در دفتر رهبری نیست

ارمان شرق- نگارش چنین بیانیه‌ای و انتشار دادن آن در رسانه عمومی با ماموریت جایگاه مهم و متعالی چون معاونت ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب چه «تناسب»ی دارد؟ داشتن جایگاه معاونت در دفتر رهبر معظم انقلاب خود افتخار رشک‌برانگیز و بزرگی است و خدمات بسیاری توسط جنابعالی در این جایگاه مبذول شده و خواهد شد، امّا حتماً تایید می‌فرمایید که انتشار بیانیه در تحلیل رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری جزو ماموریت‌های این معاونت نیست و به همین دلیل مبادرت به آن می‌تواند به مثابه یک اقدام ناصواب،‌ و به حق قابل نقد باشد.

تسنیم نوشت: “آقای حقانیان!‌ شایسته است ضمن ترک این رویه خسارت‌بار هرچه سریعتر درباره این شبهه‌افکنی‌ها روشنگری کرده و از ساحت رهبر معظم انقلاب اسلامی و دفتر ایشان صیانت فرمایید.”

وحید حقانیان: حضور سه رقیب برای رئیسی، امداد الهی بود/ دانسته یا ندانسته خود را خرج انقلاب کردند، وگرنه با توجه به رد صلاحیت ها، تحریم انتخابات توسط بیگانگان و احمدی نژاد، اگر بعد از انصراف نامزدهای پوششی، این سه نفر نیز انصراف می‌دادند، چالش بزرگی برای نظام بود

ساعاتی پس از انتشار نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، متنی با عنوان «بیانیه دکتر سید وحید حقانیان از مسوولان نهاد رهبری» در بعضی رسانه‌های یک جریان سیاسی خاص در کشور منتشر و موجب تعجب صاحب‌نظران و تحلیل‌گران و دلسوزان جبهه انقلاب شد. جناب آقای وحید حقانیان در این متن خود که انتساب عنوان «بیانیه» به آن توسط این رسانه‌ها نیز فی‌نفسه عجیب و معنادار بود، تحلیلی راجع به انتخابات ریاست‌جمهوری و رفتار نامزدها مطرح تقریر کرده بود که صرف‌نظر از پرداختن به جزییات این تحلیل و صحیح و غیرصحیح بودن آن، درباره کلیات این اقدام آقای حقانیان می‌توان نکات ذیل را مطرح کرد:

۱- برادر عزیز، جناب آقای حقانیان! جنابعالی عضوی از دفتر رهبر معظم انقلاب هستید و همچنانکه بیش از ما واقفید، شأن این دفتر به واسطه‌ی انتساب به شخصیت بی‌نظیری مانند آیت‌الله العظمی خامنه ای به لحاظ حقیقی و همچنین رهبری معظم انقلاب اسلامی به لحاظ حقوقی، بسیار والا و منحصربه‌فرد است. به طور طبیعی افرادی که مسئولیت‌های حقوقی مهمی در حد معاونت در این دفتر دارند، باید صرف‌نظر از تمام تمایلات و تحلیل‌ها و علاقمندی‌های خود، در یک نسبت معقول با شأن دفتر عمل کنند و از ورود به مسائلی که نیازی به آن نیست و یا می‌تواند دفتر رهبر معظم انقلاب را در معرض آسیب‌های بی‌جهت قرار دهد خودداری کنند. همچنانکه امام صادق(ع) می‌فرمایند «کونوا لنا زیناً و لا تکونو علینا شینا»، شیعیان باید زینت ائمه باشند و رعایت این گفتار درباره‌ی فردی که معاونت دفتر رهبر معظم انقلاب را برعهده دارد در نسبت با این دفتر بسیار ضروری‌ است.

۲- جناب آقای حقانیان! غیر از آسیبی که ممکن است از قِبَل این دست اقدامات به دفتر رهبر معظم انقلاب وارد شود و آن را در مظان سوءتفاهم‌ها قرار دهد، پرسش مهم دیگر این است که نگارش چنین بیانیه‌ای و انتشار دادن آن در رسانه عمومی با ماموریت جایگاه مهم و متعالی چون معاونت ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب چه «تناسب»ی دارد؟ داشتن جایگاه معاونت در دفتر رهبر معظم انقلاب خود افتخار رشک‌برانگیز و بزرگی است و خدمات بسیاری توسط جنابعالی در این جایگاه مبذول شده و خواهد شد، امّا حتماً تایید می‌فرمایید که انتشار بیانیه در تحلیل رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری جزو ماموریت‌های این معاونت نیست و به همین دلیل مبادرت به آن می‌تواند به مثابه یک اقدام ناصواب،‌ و به حق قابل نقد باشد.

۳- همانگونه که مطلعید مقام معظم رهبری همواره به این مسئله تاکید کرده‌اند که شخصیت‌های نظام باید از اتخاذ مواضعی که موجب سوءاستفاده دشمن می‌شود و برای هجمه به نظام می‌تواند بهانه ایجاد کند پرهیز کنند. ورود جنابعالی به عرصه رسانه فی نفسه برای دفتر معظم له آسیب‌زاست چرا که هرگونه موضع شما در نزد بدخواهان نظام به مثابه یک بیانیه برای انتساب به دفتر و شخص مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

البته جنابعالی به عنوان یک شخص حقیقی این حق را دارید که در عرصه سیاسی کنش‌گری کنید و یا تحلیل‌های خود را منتشر کنید و حتی با رسانه‌ها گفتگو کنید، اما این در شرایطی است که اعلام نمایید از دفتر معظم له خارج شده‌اید و دیگر در آنجا مسئولیتی ندارید.

۴- جناب آقای حقانیان! حتماً مشاهده کرده‌اید که پس از انتشار این بیانیه چطور برخی خنّاسان و مغرضان با سوءاستفاده از مفاد تحلیل شخصی شما، علیه دفتر رهبری و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی عقده‌گشایی کرده و تلاش کردند انتقام مشارکت معنادار مردم در انتخابات، پیروزی نماینده جریان انقلابی و شکست پروژه تحریم را با طرح اتهام مهندسی انتخابات از مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی بگیرند. بنابراین شایسته است ضمن ترک این رویه خسارت‌بار هرچه سریعتر درباره این شبهه‌افکنی‌ها روشنگری کرده و از ساحت رهبر معظم انقلاب اسلامی و دفتر ایشان صیانت فرمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.