تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهریور 1397 - 10:14
کد خبر : 39425

شرق آمریکا تخلیه شد

شرق آمریکا تخلیه شد

آرمان شرق:با نزدیک شدنطوفان “فلورنس” به سواحل شرقی آمریکا که می تواند قوی ترین طوفان از این نوع در چند دهه اخیر باشد، دستور تخلیه نواحی گسترده ساحلی صادر شده است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایران آنلاین ،از جمله فرماندار کارولینای جنوبی دستور داد کل سواحل این ایالت تخلیه شود و در

آرمان شرق:با نزدیک شدنطوفان “فلورنس” به سواحل شرقی آمریکا که می تواند قوی ترین طوفان از این نوع در چند دهه اخیر باشد، دستور تخلیه نواحی گسترده ساحلی صادر شده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایران آنلاین ،از جمله فرماندار کارولینای جنوبی دستور داد کل سواحل این ایالت تخلیه شود و در همین حال کارولینای شمالی و ویرجینیا هم وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.

مقام ها می گویند که فلورنس اکنون یک “هاریکین” درجه چهار با بادهایی به سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت است و پیش بینی می شود قوی تر شود.

انتظار می رود این طوفان روز پنجشنبه به دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی برسد. فلورنس صبح دوشنبه در فاصله دو هزار کیلومتری جنوب کارولینای شمالی بود.

طوفان
کارشناسان آب و هوا می گویند فلورنس ممکن است با تغذیه کردن از آب های گرم اطلس به یک توفان فوق استوایی درجه پنج (قوی ترین حالت) بدل شود.

این قوی ترین توفان از زمان وقوع “هوگو” در سال ۱۹۸۹ است که باعث ویرانی گسترده در کارولینای شمالی شد، ۷ میلیارد دلار خسارت به بار آورد و جان ۴۹ نفر را گرفت.

آمریکا
“ان اچ سی” (مرکز ملی هاریکین آمریکا) می گوید که فلورنس استعداد بدل شدن به یک رویداد آب و هوایی “خیلی خطرناک” را دارد و به طور بالقوه می تواند با بارندگی و سیل فاجعه بار همراه باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرح های خود برای تجمعی سیاسی در روز جمعه در میسیسیپی را به دلیل اینطوفان لغو کرده است.

وضعیت اضطراری

تخلیه شرق آمریکا در پی پیش بینی طوفان
فرماندار کارولینای جنوبی دستور تخلیه کل نواحی ساحلی این ایالت از ظهر روز سه شنبه را داده است؛ تصمیمی که بر یک میلیون نفر تاثیر می گذارد.

مقام های کارولینای شمالی روز دوشنبه به ساکنان دستور دادند جزایر “اوتر بنکس” را ترک کنند. فرماندار کارولینای شمالی می گوید که چشم طوفان از این ایالت عبور خواهد کرد.

ساکنان منطقه فروشگاه ها را از بطری های آب، باتری و تخته (برای نصبت پشت پنجره ها) خالی کرده اند.

سازمان حوادث اضطراری کارولینای جنوبی یکشنبه گفت که خود را برای “امکان وقوع فاجعه ای در ابعاد گسترده آماده می کند.”

همزمان “پایگاه دریایی نورفوک” که بزرگترین تاسیسات نیروی دریایی در جهان است برای اعزام کشتی ها به دریا آماده می شود تا از بدترین آثار طوفان در امان بمانند.

در حال حاضر دو طوفان فوق استوایی دیگر در اقیانوس اطلس شکل گرفته.

انتظار می رود طوفان ایزاک و هلن سرعت بگیرند اما در این مرحله انتظار نمی رود خاک آمریکا را تهدید کنند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.