تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 - 11:56
کد خبر : 116989

روابط عمومی و تبلیغات در سفر و جهانگردی

روابط عمومی و تبلیغات در سفر و جهانگردی

آرمان شرق-گروه ارتباطات:مدیریت برای جذب گردشگر در بازار پر رقابت، از ابزارهای بازاریابی و مدیریتی استفاده می کند که باید مورد توجه قرار گیرد. مهمترین ابزار بازاریابی، روابط عمومی (PR) است زیرا نقش کلیدی در تبلیغات مکان ها، فعالیت ها و هویت ها دارد.
  

روابط عمومی و تبلیغات در سفر و جهانگردی
 امروزه مرزهای جهانی بین کشورها در نتیجه جهانی شدن شروع به از بین رفتن کرده است. حمل و نقل و ارتباطات در مقایسه با قرن گذشته آسان تر شده است. علاوه بر این، پس از تأسیس و تأسیس اتحادیه اروپا، جریان آزادانه افراد بین کشورهای عضو وجود داشته است. این امر موجب رشد و توسعه بخش گردشگری و سفر شده است. در دنیای معاصر اشکال مختلفی از گردشگری وجود دارد که شامل گردشگری تاریخی، تجاری و کنفرانسی، فرهنگی، گردشگری سلامت و گردشگری ماجراجویی می‌شود.
مدیریت برای جذب گردشگر در بازار پر رقابت، از ابزارهای بازاریابی و مدیریتی استفاده می کند که باید مورد توجه قرار گیرد. مهمترین ابزار بازاریابی، روابط عمومی (PR) است زیرا نقش کلیدی در تبلیغات مکان ها، فعالیت ها و هویت ها دارد.
  
روابط عمومی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی. تعاریف زیادی از روابط عمومی وجود دارد، مانند «فرایند ایجاد تصویر مثبت در ذهن شخص ثالث» یا «عمل مدیریت جریان اطلاعات بین سازمان و عموم». همه این تعاریف یک نقطه مشترک دارند: روابط عمومی برای شکل دادن به تصویر مطلوب یک محصول، سازمان و فرد استفاده می شود. کمک به کسب و کار برای رسیدن به اهداف خود به طور موثر، کارآمد و موفقیت آمیز. روابط عمومی عنصری در ترکیب تبلیغاتی است که نگرش های عمومی را ارزیابی می کند، موضوعاتی را که ممکن است باعث نگرانی عمومی شود را شناسایی می کند و برنامه هایی را برای جلب درک و پذیرش عمومی اجرا می کند. مانند تبلیغات و پیشبرد فروش، روابط عمومی یک پیوند حیاتی در آمیخته ارتباطات بازاریابی یک شرکت است. مدیران بازاریابی، کمپین‌های روابط عمومی محکمی را برنامه‌ریزی می‌کنند که در برنامه‌های بازاریابی کلی قرار می‌گیرد و بر مخاطبان هدف تمرکز می‌کند. این کمپین ها تلاش می کنند تا تصویر مثبتی از شرکت در چشم عموم حفظ کنند. هدف روابط عمومی تصویر (در بیشتر موارد مثبت، گاهی منفی) است و ابزاری که برای دستیابی به آن استفاده می‌شود، «علم» نامیده می‌شود.
تبلیغات می تواند مثبت یا منفی باشد و همیشه نمی تواند توسط سازمان کنترل شود. بلایای طبیعی توسط شرکت‌های مدیریت استراحتگاه‌های مسافرتی قابل کنترل نیستند، اما این بلایا توجه زیادی را به رسانه‌ها جلب می‌کند و به سود آسیب می‌رساند. رسوایی ها و شایعات بد در مورد یک فرد مشهور – “چهره” یک شرکت همیشه قابل کنترل نیست. برخی از مردم می گویند که چیزی به نام تبلیغات بد وجود ندارد – هر تبلیغاتی خوب است. این بیانیه قابل بحث است، زیرا تبلیغات بد ممکن است تصویر بدی از تجارت ایجاد کند. روابط عمومی ارتباط نزدیکی با فعالیت های بازاریابی سازمان دارد، اهداف و مقاصد هر دو بخش به هم مرتبط هستند و اغلب بسیار به نتایج یکدیگر وابسته هستند. اهداف بازاریابی، معرفی محصول به مشتری در مکان مناسب در زمان مناسب، «فروش» محصول در بازار است. روابط عمومی با آگاهی عمومی (بازار) از شرکت و محصولات آن و ایجاد تصویر خوب از شرکت، به دستیابی به این اهداف کمک می کند. روابط عمومی بخشی از ترکیب تبلیغاتی (تبلیغات، روابط عمومی، تبلیغات فروش و فروش مستقیم) است. روابط عمومی ارتباط تنگاتنگی با تبلیغات دارد، به آگاهی مردم از یک محصول/کسب و کار، جلب توجه افراد مختلف و کسب فروش و سود کمک می کند. عموم های مختلف شامل مشتریان، سهامداران، جامعه، عموم مردم (مشتریان بالقوه)، وام دهندگان پول… اما روابط عمومی و تبلیغات متفاوت است، تبلیغات قابل کنترل است، هزینه بیشتر، اعتبار کمتر و روابط عمومی یعنی کنترل کمتر، هزینه کمتر، اعتبار بیشتر.

روابط عمومی در صنعت گردشگری
بالی کادک دوی کاهایا پوترا
این مطالعه به بررسی عملکرد روابط عمومی (PR) در صنعت گردشگری بالی پرداخت. به بررسی مشخصات دست اندرکاران روابط عمومی، چگونگی تعریف روابط عمومی و فعالیت های آن، ساختار آن در سازمان و نقش آن در مدیریت مسائل و بحران ها پرداخت. برای به دست آوردن داده ها و اطلاعاتی که به صورت کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، مصاحبه های نیمه ساختاریافته عمیق با ده کارشناس روابط عمومی انجام شد. این نشان داد که روابط عمومی ارتباط نزدیکی با بازاریابی دارد زیرا به عنوان ارتباطات، تبلیغات، تصویر و بحران تعریف می‌شود. فعالیت ها هم ارتباط داخلی و هم خارجی از قبیل تهیه ابزارهای ارتباطی، روابط رسانه ای، عکسبرداری، تبلیغات، رویدادها، وب سایت و ارتباطات بحران بود. روابط عمومی از زمان انتشار نشریات خارج از کشور در مورد بالی وجود داشت. هیچ بخش مستقل روابط عمومی وجود نداشت. روابط عمومی تحت بخش فروش و بازاریابی، بخش حقوقی و تبلیغات و در یک مرکز رسانه قرار گرفت. روابط عمومی استراتژیک بود و هم در تنظیم چشم انداز و ماموریت سازمان و هم در تصمیم گیری استراتژیک مشارکت داشت. مسائل و بحران‌های گردشگری به خوبی مورد توجه روابط عمومی قرار گرفتند، زیرا با تصویر و شهرت مرتبط بودند. هنگامی که یک مشکل یا بحران رخ می دهد، به فعالیت های روابط عمومی بیشتری نیاز دارد. برای شناسایی مسائل و بحران‌ها، رسانه‌های گروهی منبع اصلی اطلاع‌رسانی و جلسات منظم با متخصصان و گزارش‌های ارائه‌شده توسط ذینفعان بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.