تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 - 11:48
کد خبر : 100078

بندرعباس به رتبه اول تولید فولاد کشور تبدیل می شود

بندرعباس به رتبه اول تولید فولاد کشور تبدیل می شود

آرمان شرق-گروه اقتصاد:مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس گفت: استان هرمزگان با ظرفیت تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن فولاد رتبه دوم در کشور را دارد و این قول را می‌دهیم که پس از راه‌اندازی طرح‌های فولادی که در حال اجرا است، بندرعباس به رتبه اول تولید فولاد کشور تبدیل شود.

آرمان شرق-گروه اقتصاد:مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس گفت: استان هرمزگان با ظرفیت تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن فولاد رتبه دوم در کشور را دارد و این قول را می‌دهیم که پس از راه‌اندازی طرح‌های فولادی که در حال اجرا است، بندرعباس به رتبه اول تولید فولاد کشور تبدیل شود.

بندرعباس به رتبه اول تولید فولاد کشور تبدیل می شود

 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان :حضور شرکت‌های اقماری ذیل صنایع در هرمزگان نقش مهمی در کاهش بیکاری و فقر در استان دارد

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: حضور شرکت‌های اقماری ذیل صنایع در هرمزگان نقش مهمی در کاهش بیکاری و فقر در استان دارد به همین جهت تشویق صنایع برای استقرار این شرکت‌های اقماری باید در دستور کار قرار گیرد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم تغییر نگاه گذشته به ظرفیت معادن استان هرمزگان، عنوان کرد: ظرفیت‌های بالقوه معادن استان هرمزگان به افرادی واگذار شده است که فعالیت و سرمایه‌گذاری مثبتی در این زمینه انجام نمی‌دهند و به افراد دارای صلاحیت نیز اجازه فعالیت نمی‌دهند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که حل مشکلات معادن غیر فعال در دستور کار دولت قرار گیرد، افزود: از نهادهای مربوطه در این زمینه خواسته‌ام که چالش‌های ایجاد تحرک در حوزه معادن استان برطرف شود؛ چراکه این امر به توسعه صنایع نیز کمک می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به نگاه حضرت آقا (مدظله‌العالی) به سواحل مکران، بیان کرد: توسعه سواحل مکران امری اجتناب ناپذیر برای تحقق توسعه پایدار و متوازن استان هرمزگان محسوب می‌شود؛ چراکه این منطقه یک ظرفیت بسیار بی‌نظیر برای ایجاد فرصت‌های جدید محسوب می‌شود.
وی، با اشاره به دل‌نگرانی‌های بخشی از سرمایه‌گذاران، خاطرنشان کرد: برخی از سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت، از وجود موانع دولتی گلایه‌مند هستند که رفع این موانع باید در دستور کار باشد؛ چراکه رشد و پیشرفت کشور زیر سایه توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت نقش مسئولیت‌های اجتماعی در رفع فقر و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان هرمزگان، تشریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان برای کاهش فقر استفاده شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه خلیج فارس ،حسن خلج‌طهرانی در دیدار با امام جمعه بندرعباس، با اشاره به این نکته که متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معدنی و فلزی و پتروشیمی وجود دارد، اظهارداشت: شرایط استان هرمزگان به خصوص بندرعباس برای سرمایه‌گذاری بسیار مطلوب است چراکه از نظر امکانات شهری، وجود نیروی متخصص، دریا، فرودگاه، اتصال به خطوط ریلی و … شرایط خوبی را دارد.

وی، بندرعباس را دروازه توسعه کشورهای آسیای میانه دانست و تصریح کرد: کشورهای آسیای میانه نگاه ویژه‌ای به بندرعباس دارند؛ چراکه این شهرستان از ظرفیت‌های بی‌بدیل و خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری برخوردار است و همین امر، بندرعباس را به یکی از بهترین نقاط کشور برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس گفت: استان هرمزگان با ظرفیت تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن فولاد رتبه دوم در کشور را دارد و این قول را می‌دهیم که پس از راه‌اندازی طرح‌های فولادی که در حال اجرا است، بندرعباس به رتبه اول تولید فولاد کشور تبدیل شود.

خلج‌طهرانی با اشاره به وسعت پنج هزار هکتار منطقه ویژه خلیج‌فارس، خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود تمام محدودیت‌ها و چالش‌ها، بیش از یک میلیارد دلار صادرات از منطقه ویژه انجام شده است که شاخص قابل قبولی در شرایط تحریم محسوب می‌شود.

وی، با بیان این نکته که ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم در منطقه ویژه خلیج فارس در حال فعالیت هستند، افزود: با هدف‌گذاری انجام شده می‌توان ارتزاق بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان هرمزگان را به صورت‌های مستقیم و غیر مستقیم تامین کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خصوص ایجاد نیروگاه‌های اختصاصی صنایع، گفت: در راستای مدیریت تولید و مصرف برق در استان هرمزگان شرکت‌های فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب کیش در حال احداث نیروگاه‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ مگاواتی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.