تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 14:36
کد خبر : 149493

گامی دیگر برای تعالی و سرآمدی در روابط عمومی

گامی دیگر برای تعالی و سرآمدی در روابط عمومی

آرمان شرق-گروه ارتباطات: دهمین دوره آیین سرآمدان روابط عمومی روز شنبه ۱۲ اسفندماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما  با ئیام رییس انجمن بین المللی روابط عمومی و حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد و با مجموعه اطلاعات ارائه شد و مباحث آموزشی و تخصصی روابط عمومی ایران، گامی دیگر را بر تعالی و سرآمدی در روابط عمومی ایران برداشت.

گامی دیگر برای تعالی و سرآمدی در روابط عمومی

دهمین دوره آیین سرآمدان روابط عمومی روز شنبه ۱۲ اسفندماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما  با ئیام رییس انجمن بین المللی روابط عمومی و حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد و با مجموعه اطلاعات ارائه شد و مباحث آموزشی و تخصصی روابط عمومی ایران، گامی دیگر را بر تعالی و سرآمدی در روابط عمومی ایران برداشت.

مدل تعالی به سمت و سوی روابط عمومی خطاباور و بهبودگرا تمایل دارد

مدل تعالی و سرآمدی، سرمشق و مقیاسی است که به ما می گوید در کجا قرار داریم، موانع پیشرفت ما کدامند و به کجا باید برویم، برای این منظور باید خطا باور و بهبودگرا باشیم.

هوشمند سفیدی دبیر “آیین سرآمدان روابط عمومی” و رئیس “خانه روابط عمومی ایران”  در آغاز این مراسم با بیان این مطلب در آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: ریشه سرآمدگرایی، فطرت انسان هاست و انسان ها هم خود و هم در مصادر و موقعیت های مختلف، تمایل دارند به وضعیت بهتری دست بیابند. از طرف دیگر، همه سازمان ها تأسیس می شوند تا روز به روز به سمت پیشرفت بیشتر و توسعه بروند.

وی مدل تعالی و سرآمدی در روابط عمومی را یک مدل کامل، علمی، همه جانبه و سرمشق عنوان کرد که می تواند یک وضعیت استاندارد برای روابط عمومی ها باشد و گفت: در این مدل، ۹ معیار و ۸۱ شاخص وجود دارد که به هر کدام، امتیازات معینی تعلق می گیرد و ارزیابی یک روابط عمومی، نقاط قوت، ضعف و مسیر اصلاح آن را روشن می سازد.

سفیدی معیارهای روابط عمومی سرآمد را به دو دسته توانمدسازها و نتایج تقسیم کرد و نتایج را محصول زیرساخت هایی دانست که یک روابط عمومی را به وضعیت توانمندی سوق می دهند.

او افزود: رهبری، خط مشی و راهبرد، منابع انسانی، فرآیند و مدیریت، ۵ معیار توانمندساز که در اثر تحقق آن ها، می توان از یک روابط عمومی توقع داشت که خروجی های معینی را برای کارکنان، جامعه و ذی نفعان داشته باشد و نتایج کلی مورد نظر را کسب کند.

دبیر آیین سرآمدان روابط عمومی، دستاورد نهایی یک روابط عمومی سرآمد را تولیدات کیفی دانست که می تواند با کاربرد همه رسانه های در دسترس، کالاهای ناملموس و در عین حال گران قیمتی چون رضایت، همبستگی، انسجام، وفادارای، سرمایه اجتماعی و قدرت نرم را تولید کند.

سفیدی توانایی تولید چنین محصولاتی را در گرو تن دادن به ویژگی هایی چون نوآوری مجدد، یادگیری، خلاقیت، اصلاح و تغییر، بهبودکاوی و بهبودگرایی، جامع نگری و پویایی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تقدیر از سرآمدان روابط عمومی پرداخت و آن را برای ارائه الگوهای برتر و ترویج مدل سرآمدی روابط عمومی ضروری دانست.

رئیس خانه روابط عمومی با اشاره به چهره های تأثیرگذار روابط عمومی و ارتباطات در کشور، پروفسور باقر ساروخانی را “استاد سرآمد ارتباطات ایران” معرفی کرد و در بیان خصائل برتر این استاد گفت: تواضع، گشاده رویی، نظم، ادب، متانت، میل به آموختن و یاد دادن، آراستگی ظاهری و باطنی و وقت شناسی مهمترین ویژگی هایی است که در شخصیت و سکنات وی قابل مشاهده هستند.

سفیدی افزود: پروفسور ساروخانی همواره به روابط عمومی، حساس بوده و با حضور فعال در همایش‌های مختلف روابط عمومی، سخنرانی‌ها و ارائه نظرات خود، نقش آموزگارانه و پدرانه‌ای را ارائه داده‌اند.

روابط عمومی ها به سمت سرآمدی بیشتر گام بردارند

رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در پیامی به آیین سرآمدان روابط عمومی عنوان کرد:

به عنوان رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی “ایپرا” برای برگزاری “دهمین دوره آیین سرآمدان روابط‌عمومی ایران” در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۴، دوازدهم اسفند ۱۴۰۲، تبریک می‌گویم و از دست اندرکاران آن تشکر می کنم.

روابط‌عمومی، همواره ایفاگر نقشی بنیادین در همه جنبه‌های روابط فردی، میان‌فردی، اجتماعی، و سازمانی بوده و امروز، بیش از گذشته، حرفه‌ای ارزشمند، خوشنام و  شایسته احترام به شمار می‌آید. هنوز و همواره، شناسایی و تقدیر از سرآمدان این حرفه و برترین کوشش‌های انجام شده در این عرصه، ضروری است. ما بر این باوریم که روابط عمومی ها باید همواره و هوشمندانه به سمت برتری و سرآمدی بیشتر گام بردارند و روز به روز بر کیفیت و اثربخشی فعالیت ها، اضافه کنند.

انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی که به همین منظور، هر سال آیین جوایز طلایی را برگزار کرده و برترین کوشش‌ها در روابط عمومی را ارج می‌نهد، از “مؤسسه فرهنگی روابط‌عمومی آرمان” و نیز “نشریه تحقیقات روابط عمومی” برای شناسایی و تقدیر از افراد و تیم‌هایی که می کوشند در کسوت پیشتازان و سرآمدان روابط‌عمومی، جایگاه این حرفه را ارتقاء دهند، تقدیر می کند.

انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی مفتخر است که یک بار دیگر با برگزارکنندگان این آیین سالانه در ارتباط قرار گرفته است. در پایان، برای مدیران این مؤسسه، تقدیرشوندگان و همچنین، همه شرکت‌کنندگان در این رویداد گران‌سنگ، بهترین‌ها را آرزومندم.

روابط عمومی ها با پیشرفت های تکنولوژیک انطباق یابند

پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران نیز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: ما درعصری به شدت در حال تغییر زندگی می­کنیم، هیچ وقت در تاریخ بشر علم وتکنولوژی چنین سرعت وپیشرفتی را  تجربه نکرده است  و ماباید دراین شرایط بتوانیم خود و سازمانمان را  با این جریان های تازه انطباق دهیم تاازقافله توسعه عقب نمانیم.

وی افزود:در سال های گذشته با ظهور اینترنت و امروز با سایر پدیده های نوظهور نظیر متاورس و هوش مصنوعی ارتباطات و روابط  انسانی جابه جا و دگرگون شده است.

پروفسور باقر ساروخانی ادامه داد: سرآمدی شاخصی است که در ذهن آدم ها شکل می گیرد وتولید می­شود و انسانی می­تواند سرآمد باشد که در ذهنش تفکر سرآمدی تولید کند و به عنوان یک فرد برجسته در توسعه سازمان  سهم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی شغلی فاخر وارزشمند است تصریح کرد:چراکه روابط عمومی حرفه ای است که  با اندیشه وفکر انسان ها سروکار دارد .

این استاد علوم ارتباطات بااشاره به ابداع واژه “تپا” به عنوان توان ذاتی و پردازشی در حوزه روابط عمومی گفت: فعالیت های روابط عمومی ها شامل توان ذهنی وپردازشی بالایی است واین علم در کشور نیازمند راه اندازی دکتری روابط عمومی است. اگر روابط عمومی ها توان ذهنی وپردازشی خود را تقویت نکننداین استعداد نیز خاموش می­شود.

پدر جامعه شناسی ارتباطات در پایان نتیجه گیری کرد:ذهنیت قوی است که می­تواند روابط عمومی قوی ایجاد کند.

صنایع پیشران توسعه الگوی سرآمدی در روابط عمومی باشند

دکتر محمد مهدی برادران نیز در آیین سرآمدان روابط عمومی اظهار داشت: اگر باور داریم روابط عمومی چشم وگوش شنوای سازمان است، بنابراین می توان روابط عمومی را قلب تپنده سازمان دانست.

وی افزود: ارائه خدمت بهتر به مشتریان ونوآوری در این زمینه باید دردستور کار روابط عمومی ها بویژه در حوزه صنایع وجودداشته باشد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز بسیاری روابط عمومی را مترادف با تشریفات وتبلیغات می دانندتصریح کرد: صنایع پیشرو باید مظلومیت واحدهای روابط عمومی را با خلاقیت و نوآوری و بحث های طرح شده در همایش سرآمدان مرتفع کنند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نظر سنجی توسط واحدهای روابط عمومی تصریح کرد نتایج پژوهش های کاربردی که توسط وزراتخانه ها و سازمانها انجام می­شود باید در  ایجاد  روابط استراتژیک بین واحد روابط عمومی به عنوان مغز هدایت کننده سازمان و سایربخش ها به کار گرفته شود که پایه آن جامعه شناسی سازمان وشناخت کامل محیط است.

محمد مهدی برادران دربخش دیگری از سخنان خود گفت : نام و نشان های تجاری ،نیز باید سعی کنند محتواهایی را منتشر کنند که برای جامعه مخاطبان دارای  ارزش خبری باشدو از آن استقبال شود.

وی افزود: سه موضوع برای حفظ سرزمین مطرح است که شامل محیط  جغرافیایی و حفاظت از محیط زیست ،جوانی جمعیت و فرزند آوری برای حفظ و بقاء نسل و سومین مورد توجه به زبان و فرهنگ فارسی است؛ لازم است، روابط عمومی سازمانها در این سه حوزه نیز تلاش کرده و مسئولیت اجتماعی سازمان شان را محقق سازند.

در این مراسم با اعطای نشان ویژه “مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی” از دیدگاههای پیشرو آقای دکتر برادران در زمینه روابط عمومی قدردانی شد.

تجلیل از استاد سرآمد ارتباطات ایران

یکی دیگر از برنامه های این رویداد، تجلیل از پروفسور باقر ساروخانی به عنوان استاد سرآمد ارتباطات و روابط عمومی بود که با اعطای نشان ویژه از ۶۵ سال تلاش علمی ایشان در حوزه ارتباطات تقدیر شد.

در متن نشان ویژه اعطایی به ایشان آمده است:

دانشمند معزز جناب آقای پروفسور باقر ساروخانی

بی تردید، دانش بشری مرهون اهتمام علمی و کوشش پیوسته و نامحدود دانشمندانی است که تولید علم و ارتقای آن را مهمترین کنش حیات خویش قرار می دهند و برای تحقق این آرمان بزرگ، ایثارگری می کنند.

مطالعه حیات علمی آن دانشمند فرهیخته، مبین چنین ویژگی های ارزشمندی است و براین اساس، کمترین پاسداشت آن، قدردانی از شما به عنوان “استاد سرآمد” است که با خلق بیش از صدها اثر، ارتباطات و روابط عمومی را در ایران غنا بخشیده اید.

رویداد ” آیین سرآمدان روابط عمومی” به پاس این خدمات ارزشمند علمی، نشان ویژه “استاد سرآمد ارتباطات و روابط‌ عمومی” را به آن دانشمند معزز تقدیم می‌کند.

از خداوند منان سلامتی و عمر با عزت برای جناب عالی آرزومندیم.

   برگزیدگان دهمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی

 

در این مراسم، برگزیدگان دهمین دوره آیین تقدیر ار سرآمدان روابط عمومی ایران در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر معرفی شدند:

  • مدیران ارشد تعالی‌گر ارتباطی
  • دکتر محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان نوسازی و توسعه صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)
  • آقای دکتر امیر خرمی شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران
  • آقای مهندس محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه
  • آقای دکتر محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • آقای دکتر عطاء الله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان
  • آقای دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل اپراتور ایرانسل
  • آقای مهندس محمود لندی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو)
  • آقای دکتر مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)
  • آقای دکتر محمدمجاور شیخان، مشاور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد
  • آقای مهندس محمدرضا پیر حسینلو، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

 

  • چهره های سرآمد ارتباطی
  • پروفسور باقر ساروخانی، استاد سرآمد ارتباطات
  • آقای مهندس رسول توسلی، چهره سرآمد ارتباطات هتلداری
  • خانم صدیقه اندخش، کارشناس سرآمد روابط عمومی – شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد
  • حامیان
  • کانون آگهی و تبلیغات نقش و نگار پوپک
  • نشان تعالی روابط عمومی
  • استانداری تهران
  • مجتمع معدنی و اکتشافی خراسان جنوبی
  • تقدیر نامه تعهد به سرآمدی
  • مجتمع معدنی سرب نخلک
  • مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد
  • بلورین
  • شرکت معدنی و صنعتی صبانور
  • سیمین
  • شرکت بیمه دی
  • شرکت بیمه پارسیان
  • شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران
  • منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس
  • شرکت فولاد سفیددشت
  • زرین (طلایی)
  • گروه روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)
  • شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  • شرکت فولاد هرمزگان
  • هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • وزارت راه و شهرسازی
  • شرکت معدنی و صنعتی گل گهر
  • شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)
  • اپراتور ایرانسل
  • شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد
  • اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران
  • شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو)
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.