تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 6:33
کد خبر : 120624

کره شمالی هم اصلاحات را آغاز کرد

کره شمالی هم اصلاحات را آغاز کرد

آرمان شرق-گروه بین الملل:برخی گزارش ها نیز حاکی از این است که رهبر کره شمالی در راستای بهبود وضعیت این کشور اقدام به تغییرات اساسی زده تا این کشور از زیر فشار اقتصادی سنگین خارج شود و به منابع مالی بیشتری دست‌پیدا کند.

کره شمالی هم اصلاحات را آغاز کرد

رسانه دولتی کره شمالی یکشنبه از تغییراتی در کابینه دولت این کشور خبر داد. در جریان این تغییر در کابینه پاک جونگ-چون، دبیر کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی برکنار شد و ری یونگ گیل که پیشتر وزیر دفاع بود، جای‌اوراگرفت.
کره شمالی دلیلی برای این که دبیر حزب حاکم را برکنار کرده، نیاورده است؛ وی اکتبر ۲۰۲۲ به درجه مارشالی در ارتش کره شمالی ارتقا یافته بود.
کانگ سون-نام به عنوان وزیر دفاع جدید کره شمالی منصوب شد و پاک سو-ایل هم که وزیر امنیت اجتماعی بود به سمت ستاد کل ارتش کره شمالی معرفی شده است.
به گفته مقام ‌های کره جنوبی و کارشناسان خارجی، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در سال‌ های اخبر و با هدف روی کار آوردن افراد وفادار به خود و همچنین تقویت قدرتش یکسری تغییرات شگرف در کابینه دولت این کشور انجام داده و معاون‌‌های نظامی و اعضای برجسته حزب حاکم را تغییر داده است.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که برخی گزارش ها نیز حاکی از این است که رهبر کره شمالی در راستای بهبود وضعیت این کشور اقدام به تغییرات اساسی زده تا این کشور از زیر فشار اقتصادی سنگین خارج شود و به منابع مالی بیشتری دست‌پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.