مهاجم جدید تیم فوتبال پرسپولیس مدت‌هاست که دروازه هیچ تیمی را باز نکرده و در گلزنی ناکام مانده است.

نبیل باهویی (در رسانه‌های مراکش نبیل بحوی نوشته می‌شود) از پدر و مادر مراکشی متولد شد و پس از مهاجرت آنها به سوئد، دوران فوتبال خود را در تیم مالارهویدنس این کشور آغاز کرد.

وی طعم حضور در تیم‌های زیر ۱۷ سال هاماربی و بروما را چشید و در سال ۲۰۰۹ با تیم بروماپویکارنا، برای اولین بار در رده بزرگسالان به میدان رفت. باهویی در اولین فصل حضور خود در این رده، ۶۵۹ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد که یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد. وی در مجموع ۵۹ بار برای بروماپویکارنا بازی کرد و آمار ۱۸ گل و هفت پاس گل از خود بر جای گذاشت. واسبی یونایتد، گروندالس و آکروپولیس، تیم‌هایی بودند که باهویی به‌صورت قرضی و کوتاه‌مدت در آن بازی کرد.

نبیل در سال ۲۰۱۳ از تیم شهر استکهلم جدا شد و به AIK سولنا پیوست. این مهاجم در فصل ۲۴-۲۰۱۳ بهترین فصل فوتبالی خود را گذراند و در ۲۹ مسابقه، ۱۵ گل و ۸ پاس گل به نام خود ثبت کرد. با وجود صعود سولنا به دور پلی‌آف لیگ اروپا، این تیم با شکست ۳ بر صفر مقابل آستانه قزاقستان از راهیابی به دور گروهی این مسابقات بازماند. درخشش باهویی در فصل ۱۵-۲۰۱۴ ادامه‌دار نبود و او فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد تا پس از زدن شش گل در ۱۲ بازی، بار سفر به عربستان را ببندد.

باهویی ۱۳ بار با پیراهن الاهلی به میدان رفت، اما دو پاس گل در جام حذفی عربستان تنها دستاورد وی در فوتبال سعودی به شمار می‌رفت. این بازیکن در زمستان سال ۲۰۱۶ در انتقالی جالب توجه به هامبورگ ملحق شد. وی در ۱.۵ فصل بازی در این تیم آلمانی هیچ گلی نزد و مدتی به تیم دوم هامبورگ تبعید شد تا دوران حضور باهویی در آلمان به تلخ‌ترین شکل ممکن به پایان برسد.

گراس‌هاپر اتریش مقصد بعدی مهاجم سوئدی بود که باهویی در مقطع نخست حضور در این تیم، در ۱۵ مسابقه چهار پاس گل داد و یک بار موفق به گلزنی شد. نبیل سپس به‌صورت قرضی به AIK سولنا رفت که چهار گل و دو پاس گل در ۹۸۲ دقیقه بازی، آماری بود که او در این مدت به ثبت رساند. باهویی سپس به گراس هاپر بازگشت که در ۱۹ مسابقه، سه پاس گل به هم‌تیمی‌های خود داد و سه گل به ثمر رساند.

مهاجم جدید پرسپولیس در اواخر فصل ۱۹-۲۰۱۸ به گرافشاپ هلند ملحق شد که طی ۵۹۴ دقیقه، تنها گل زد و یک پاس گل داد. او باز هم عزم بازگشت به AIK سولنا کرد و این بار ۳.۵ سال در این تیم سپری کرد که در این مدت، ۲۸ بار دروازه رقبا را گشود. پس از انتقال به تیم قطر SC در زمستان امسال، باهویی ۹ بار به میدان رفت و آمار صفر گل و صفر پاس گل را در قطر از خودش ثبت کرد تا آخرین گل او، روز ۹ شهریور ۱۴۰۱ (۳۷۷ روز پیش) مقابل هودیکسوالس به ثمر رسیده باشد.

باهویی هشت بازی ملی در کارنامه دارد که همه آنها در رده دیدارهای دوستانه بوده و مهاجم پرسپولیس در این بازی‌ها، دو پاس گل (مقابل مولداوی و ایسلند) به هم‌تیمی‌های خودش داده است. وی در سال ۲۰۱۸ با AIK سولنا به قهرمانی لیگ برتر سوئد دست یافت و در سال ۲۰۱۵ که به قهرمانی الاهلی در لیگ حرفه‌ای عربستان انجامید، در این تیم به میدان رفت.