تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 بهمن 1400 - 7:54
کد خبر : 92431

کارت خیلی قرمز!

کارت خیلی قرمز!

آرمان شرق- برخی گزارش‌های غیررسمی از درگیری شیری با امید عالیشاه بعد از پایان بازی با فولاد در سوپرجام حکایت دارد. هر چه هست، حالا یکی از جنجالی‌ترین بازیکنان پرسپولیس در این تیم به نقطه پایان رسیده است؛ آنچه خیلی از هواداران نمی‌توانند بابتش اندوهگین باشند!

احتمالا هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که اخراج مهدی شیری در نیمه دوم بازی سوپرجام برابر فولاد، به اخراج کلی او از پرسپولیس گره بخورد، اما کارت قرمزی که مدافع راست «همیشه متوسط» در آن مسابقه دریافت کرد، به قیمت پایان دوران حضورش در پرسپولیس تمام شد. مهدی شیری بین دو نیم‌فصل لیگ هجدهم به پرسپولیس پیوست. به این ترتیب او سه فصل کامل در جمع سرخ‌پوشان توپ زد، اما همواره نمایش‌های بحث‌برانگیزی در این تیم داشت. از خوش‌اقبالی شیری بود که ورود او، با خالی شدن جناح راست پرسپولیس مقارن شد. نفراتی مثل رامین رضاییان، صادق محرمی و حسین ماهینی جدا شدند و رفتند تا شیری یکه‌تاز سمت راست پرسپولیس شود. او موقعیتی کمیاب و استثنایی در ترکیب قهرمان این سالیان فوتبال ایران پیدا کرد، اما موفق نشد به نحو احسن از آن استفاده کند. نمایش‌های شیری معمولا با انتقادات زیادی همراه می‌شد. در پایان بسیاری از مسابقات سرخ‌پوشان، فضای مجازی به تسخیر انتقادهای تند و تیز از کیفیت این بازیکن در می‌آمد. با وجود چنین فضای اغلب تندی، شیری در پرسپولیس ماندگار بود و این اواخر حتی گاهی بازوبند کاپیتانی هم به او می‌رسید!
کارت خیلی قرمز!

مهدی شیری مخصوصا در فاز هجومی مهره موثری نبود و کمک چندانی به پرسپولیس نمی‌کرد. با وجود انجام بیش از ۱۰۰بازی برای پرسپولیس، مجموع تعداد گل‌ها و پاس گل‌های او حتی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. یک گل و سه پاس گل، تمام کارنامه بازیکنی است که در این سال‌ها شانس حضور کنار بهترین‌های فوتبال ایران را داشته است. شیری به علاوه خالق یکی از تراژیک‌ترین لحظات تاریخ پرسپولیس هم هست؛ جایی که او در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای مرتکب آن خطای حیرت‌انگیز هند پنالتی شد و فرصت قهرمانی در آسیا را از پرسپولیس گرفت. این لحظه عجیب و غریب، به قیمت از بین رفتن بزرگ‌ترین رویاهای هواداران تمام شد و از آن پس فشارها روی شیری فزونی گرفت.

اخراج در سوپرجام و کمک به از دست رفتن آخرین قهرمانی قرن چهاردهم خورشیدی، شاید در قیاس با داستان آن خطای هند پنالتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا بسیار ناچیز به نظر برسد. خیلی‌ها می‌گویند اگر یحیی گل‌محمدی به شیری اعتقاد نداشت، همان زمان عذر او را می‌خواست. عجیب‌تر اینکه کمتر از شش ماه پیش با نظر کادرفنی، قرارداد شیری با پرسپولیس به مدت دو فصل دیگر تمدید شد. در نتیجه تصمیم اخیر یحیی در مورد این بازیکن یا از سر خشم بیش از حد او بابت تکرار اشتباهات شیری است یا مسائل دیگری در حاشیه داستان وجود دارد. به عنوان مثال برخی گزارش‌های غیررسمی از درگیری شیری با امید عالیشاه بعد از پایان بازی با فولاد در سوپرجام حکایت دارد. هر چه هست، حالا یکی از جنجالی‌ترین بازیکنان پرسپولیس در این تیم به نقطه پایان رسیده است؛ آنچه خیلی از هواداران نمی‌توانند بابتش اندوهگین باشند!/دنیای اقتصاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.