دنیای اقتصاد : صحبت‌های روز گذشته خسرو حیدری در یک برنامه تلویزیونی، نکات زیادی را در خود داشت که کلیدواژه اصلی آن، تلاش همه‌جانبه برای تبدیل کردن استقلال به یک تیم معمولی بود. اظهارنظری که مدت‌هاست به شیوه‌های مختلف از پیشکسوتان استقلال می‌شنویم، اما آیا واقعا چیزهایی که حیدری گفت درست است؟

درباره اوضاع نابسامان استقلال هرچه گفته شود، کم است و به نظر باید ریشه آن را در سوءمدیریت شدید این باشگاه طی یک سال اخیر جست‌وجو کرد. تازه یک سال از آخرین قهرمانی این تیم در لیگ برتر گذشته؛ قهرمانی‌ای که خاص‌ترین نوع آن در تاریخ لیگ برتر بود، چراکه بدون باخت رقم خورد. پس اگر اراده‌ای برای زمین زدن آبی‌ها وجود داشت، نمی‌تواند در این برهه صورت بگیرد چون پایه اظهارات این‌چنینی که نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود، متعلق به دولت گذشته بود. شاید چنین بحث‌هایی تنها به اعتبار خود باشگاه برای رقابت ضربه بزند. استقلال یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران است که روزهای دشوار زیادی را پشت سر گذاشته و هربار قوی‌تر به میدان رقابت بازگشته است. پس با تکرار این جمله که اجازه عرض اندام را به این تیم نمی‌دهند، تنها انگیزه رقابت کشته می‌شود. حیدری که فصل گذشته به عنوان دستیار ریکاردو ساپینتو در کادرفنی استقلال حضور داشت، این صحبت‌ها را انجام می‌دهد، اما به این نکته اشاره نمی‌کند که تیمش با ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه تایید شده، از رقیب سنتی یعنی پرسپولیس که قهرمان هم شد گران‌تر بسته شده بود. حالا اینکه این هزینه‌ها بد مدیریت شد یا هر چیز دیگر، بحث جداگانه‌ای را می‌طلبد اما حداقل در ظاهر آنها نمی‌توانند با ژست مظلومیت، همه تقصیرها را گردن نیروهای خارجی بیندازند.

همان‌طور که ذکر شد، منکر وضعیت بد استقلال در این روزها نیستیم و روحیه جواد نکونام برای تزریق انگیزه به مجموعه‌ای که در نقل و انتقالات جزو کم‌کارترین تیم‌ها بوده، ستودنی است، اما مساله اینجاست که خود استقلالی‌ها انگار قصد دارند این تیم را معمولی کنند. محض اطلاع آقای حیدری، تیمی معمولی خواهد بود که کمک مربی‌اش از خانه برای به خدمت گرفتن یک هافبک ۳۵ساله تلاش کند. بله؛ خسرو با تعصب دیروز در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «امید ابراهیمی در خانه ما بود که با حجت کریمی صحبت کردم و گفتم ابراهیمی می‌خواهد به استقلال بیاید. متاسفانه کریمی عکس‌العملی نشان نداد و نمی‌دانم اصلا امید ابراهیمی را شناخت یا خیر!» امید یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال ایران بوده اما حالا که پا به سن گذاشته، توسط باجناقش به مدیر باشگاه معرفی می‌شود. جالب اینجاست که کریمی در یکی از معدود کنش‌های درست زمان مدیریتش در استقلال، بابت این موضوع از حیدری دلگیر شد و پاسخ او را نداد، چراکه از حدود اختیاراتش تجاوز کرده بود. سرپرست سابق آبی‌ها حتی از این سخن گفت که خسرو تلاش می‌کرد تا تیم فصل آینده را خودش ببندد و او اجازه این کار را به وی نداد. جناب حیدری! با این اقدامات از امثال شماست که استقلال رو معمولی شدن می‌رود نه بازخواست بابت مدیریت پرهزینه در باشگاه.