مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت که سرخپوشان برای جذب مهاجم خوب خارجی یک انتخاب دارد و باید بهترین‌ انتخابش را انجام دهد.

فرشاد پیوس در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص نخستین بازی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم مقابل آلومینیوم اظهار داشت: اولین بازی فصل همیشه برای همه تیم‌ها سخت است چون به تازگی فصل بدنسازی و تمرینات پیش‌فصل را پشت سر گذاشته‌اند. اکثر تیم‌ها از آمادگی صددرصد به دور هستند و شناخت خیلی زیادی از هم ندارند. آلومینیوم برای کسب یک امتیاز به تهران آمده بود، اما اتفاق خوبی که برای پرسپولیس رقم خورد این بود که خیلی زود به گل رسید و بعد از آن هم توانست آن را حفظ کند و ۳ امتیاز بازی نخست خود به دست بیاورد. این سه امتیاز اهمیت زیادی داشت و در ادامه فصل قطعاً کمک خیلی زیادی به پرسپولیس خواهد کرد.

وی درباره این موضوع که پرسپولیس با حداقل گل حریفش را شکست داد و سپاهان و استقلال به پیروزی‌های پرگل دست یافتند، عنوان کرد: چیزی که واضح و مبرهن است این است که پرسپولیس نیاز مبرم به مهاجم دارد. یحیی گل‌محمدی همیشه در صحبت‌هایش گفته که پرسپولیس به یک مهاجم گلزن احتیاج دارد. شاید پرسپولیس در لیگ خیلی کار سختی نداشته باشد و با گلزنی سایر بازیکنان نیاز تیم برطرف می‌شود، اما کار بزرگ این تیم در لیگ قهرمانان آسیاست. یحیی گل‌محمدی با این ترکیب کار سختی برای تقابل با حریفان آسیایی و بویژه تیم‌های عربستانی خواهد داشت. به طور حتم بازیکنی مانند پریرا که نیم‌فصل برای پرسپولیس بازی کرد به درد نمی‌خورد و باید مهاجمی جذب شود که چارچوب‌شناس باشد و از تک موقعیت‌ها بهترین استفاده را ببرد.

مهاجم پیشین پرسپولیس افزود: عربستانی‌ها برای ارتقای فوتبال‌شان از جذب رونالدو شروع کردند و بعد از بازیکنان بزرگ دیگری مانند کانته، بنزما و چندین بازیکن دیگر به ۴ تیم بزرگ این کشور پیوستند. حضور این بازیکنان علاوه بر جنبه تبلیغاتی که برای کشور عربستان دارد، به پیشرفت فوتبال و بالارفتن سطح فنی جوانان و بازیکنان فوتبال این کشور کمک می‌کند. قطعاً ما نمی‌توانیم در این زمینه با آنها رقابت کنیم چون نمی‌توانیم به میزان آنها پول خرج کنیم اما پرسپولیس برای جذب مهاجم خوب و گلزن خارجی تنها یک انتخاب دارد، بنابراین باید بهترین انتخاب را انجام دهد تا بعدها افسوس نخورد.

پیوس در خصوص عملکرد شهاب زاهدی تصریح کرد: باید به شهاب زاهدی زمان داد، او نباید ذهنش را درگیر مسائلی غیر از فوتبال و گلزنی برای پرسپولیس کند. زاهدی اولین گلش را بزند راه می‌افتد و فشار از رویش برداشته می‌شود. او اگر آرامشش را حفظ کند می‌تواند گل‌های زیادی برای پرسپولیس به ثمر برساند.

وی گفت: اتفاق خوب برای پرسپولیس، کسب ۳ امتیاز در بازی اول و شروع خوب بود چون پیروزی در نخستین بازی اهمیت بسیار زیادی دارد. پرسپولیس در بازی‌های آینده به فرم اصلی خودش برمی‌گردد. نکته منفی بازی اول پرسپولیس غیبت هواداران بود. حضور تماشاگران باعث بالا رفتن انگیزه و انرژی بازیکنان می‌شود و امیدوارم مشکلات ورزشگاه آزادی هرچه زودتر برطرف شود. یک نکته را نباید فراموش کنیم، پرسپولیس این فصل در لیگ قهرمانان حضور دارد و به لحاظ جذب بازیکن و میزبانی سرخپوشان در آسیا باید این تیم را حمایت کرد. نمی‌توان انتظار داشت که پرسپولیس در ورزشگاه خالی مقابل حریفان آسیایی‌اش بازی کند، چون در لیگ قهرمانان بیش از هر چیزی به حمایت هوادارانش نیاز دارد.