تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 1:10
کد خبر : 143766

پرسپولیس عصبانی و خشمگین شد، چه بهتر!

پرسپولیس عصبانی و خشمگین شد، چه بهتر!

آرمان شرق-گروه ورزش:یک ۹۰ دقیقه سرنوشت ساز برابر النصر در عربستان با همه ناملایمتی‌های اخیر و البته اشتباهات فنی بازیکنان و کادر فنی مانده و باید همه آن خشم و انگیزه، مانند سروش رفیعی در آن شب ضعیف پرسپولیس در اصفهان، یک جا در بازی فردا شب خالی شود. 

پرسپولیس عصبانی و خشمگین شد، چه بهتر!

پرسپولیس عصبانی و خشمگین شد، چه بهتر!

به گزارش “ورزش سه”، شرایط در هفته‌های اخیر به شکل عجیبی برای پرسپولیس پیش رفته و تقریبا تمامی حواشی ممکن برای یک باشگاه فوتبال در مورد آنها رخ داده است. گرچه شرایط پرسپولیس روی کاغذ اصلا دشوار نیست و فاصله سه امتیازی با صدر جدول در صورت برتری در بازی عقب افتاده و حفظ شانس صعود به دور بعد لیگ قهرمانان از این گروه دشوار، به هیچ وجه به معنای بحرانی بودن اوضاع یک تیم نیست. پرسپولیس بعد از چند تساوی متوالی و دوری از کسب پیروزی و البته شکست در اصفهان، حالا در یک بازی بسیار دشوار و سرنوشت ساز مهمان النصر عربستان است و برتری در ریاض، شرایط را دوباره به سود تیم تحت هدایت یحیی گل محمدی تغییر خواهد داد.

سرمربی باتجربه پرسپولیس که در چند هفته اخیر سکوت را به اعتراض به شرایط فعلی ترجیح داده، در همین مدت نیز حواشی عجیبی را تجربه کرده است. بحران مصدومیت دست بردار اردوی پرسپولیس نیست و ترکیب این تیم به سختی کامل می شود. حتی یک مسئله ساده پرواز یا غذای روزانه نیز در فصل جاری تبدیل به مشکل و معظل در رختکن قرمزپوشان شده و بیانیه مشترک بازیکنان خطاب به مدیریت باشگاه موید آن است که چندان رابطه دوستانه‌ای در بدنه این تیم برقرار است.

پرسپولیس طی ۱۰ سفر قبلی خود به عربستان حتی یک بار هم موفق به کسب پیروزی نشده و این یعنی کار این تیم برابر النصر و کریستیانو رونالدو بسیار دشوار خواهد بود، اما تیم تحت هدایت یحیی گل محمدی در سال‌های اخیر و بارها در روزهای سخت ثابت کرده به خوبی توانایی عبور از چنین شرایطی را دارد. الهلال در ۲۰ بازی اخیر و النصر در ۱۹ بازی اخیر خود شکست نخورده‌اند و جالب اینجاست آخرین باخت پرافتخارترین تیم آسیا نیز برابر حریف فردا شب پرسپولیس بوده، اما همه این موارد نیز شرط کافی برای ناکامی تیم مهمان در بازی فردا شب نیست.

1958940

البته شاید نکته مهم و قابل توجه، تفاوت برخورد مدیران باشگاه عربستانی در استقبال از کاروان پرسپولیس هنگام ورود به ریاض بود. به هر ترتیبی که بود بالاخره کاروان حامل بازیکنان پرسپولیس امروز به خاک عربستان رسید و به جز یکی از کارمندان اجرایی و مسئول هماهنگی محل استقرار پرسپولیس همراه با سفیر ایران در خاک عربستان، هیچ کس دیگری از باشگاه النصر نیازی به حضور در فرودگاه ندید.

البته متاسفانه باید اعتراف کرد رفتار باشگاه عربستانی نرمال و عادی بوده و تا به حال مشاهده نشده مدیرعامل بایرن مونیخ در استقبال از کاروان منچستریونایتد راهی فرودگاه شود و یا هزار مثال مشابه دیگر. پیش از بازی رفت پرسپولیس برابر النصر بود که مدیران باشگاه پرسپولیس به شکلی عجیب و غیرحرفه‌ای بیش از اندازه از حضور ستاره‌های بزرگ و بین المللی النصر در تهران ذوق زده شده و به هیچ عنوان شان و منزلت باشگاه خودی و بدیهیات شرایط یک رقابت ورزشی برابر یک تیم خارجی را رعایت نکردند.

این دست پایین قرار گرفتن و خوشحالی خارج از عرف و غیرعادی از تماشای کریستیانو رونالدو و سادیو مانه، به درستی با رفتاری متفاوت از سمت مدیران النصر جبران شد و این برخورد امروز شاید درس عبرتی باشد که در آینده شان و اندازه جایگاهی که در آن قرار داریم را دانسته و تفاوت یک هوادار و یک جایگاه حقوقی را متوجه شویم. کاش حداقل این رفتار مثلا در استقبال از استقلال تاجیکستان نیز تکرار می‌شد که اینطور جلوه می دادیم که این پروتکل اجرایی پرسپولیس در استقبال از همه حریفان آسیایی است، نه ذوق زدگی از تماشای کریس رونالدو از نزدیک.

1958942

اما همین تفاوت در برخورد نیز می‌تواند به مثابه یک انگیزه مهم برای تیم تحت هدایت یحیی گل محمدی در بازی فردا شب استفاده شود. تقریبا اغلب هواداران پرسپولیس علیرغم نتایج پرفراز و نشیب هفته‌های اخیر، حامی بازیکنان و کادر فنی این تیم بوده و به خوبی درک می‌کنند که این تیم در حال سپری کردن مشکلاتی غیرفوتبالی در ماه‌های اخیر بوده است. نتایج درخشان یحیی گل محمدی به این زودی از ذهن جامعه هواداری پرسپولیس پاک نمی شود و آن عده معدود حاضر در شهید کاظمی در آخرین تمرین پیش از اعزام به ریاض نیز به خوبی این پیغام را به بازیکنان منتقل کردند.

پرسپولیس در ماه‌های اخیر مشکلات فراوانی را تجربه کرده، شرایط آنها اصلا شبیه تیمی نیست که در هفت فصل اخیر شش بار قهرمان لیگ شده و دو بار فینالیست آسیا و تقریبا در این مورد اغلب هواداران اتفاق نظر دارند. اما به نظر می‌رسد یحیی گل محمدی حداقل دوباره به این جمع بندی رسیده که با مشکلات موجود مبارزه کرده و همین پرسپولیس را در همین شرایط به موفقیت برساند.

پرسپولیس در یک دهه اخیر دو بار در شرایطی به فینال آسیا رسیده که اوضاعی مشابه را تجربه کرده. روزهای دشوار با پنجره بسته در پاییز ۹۷ و تیمی بهم ریخته و مستاصل در پاییز ۹۹. به نظر می‌رسد بازیکنان و کادر فنی این تیم از شرایط میزبانی عربستان، تاخیر در پرواز، محل نشست خبری و مواردی از این دست گله مند هستند و همین می‌تواند مهم ترین انگیزه ممکن برای جبران شکست دور رفت و بازگشت به مسیر صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان باشد.

1958941

عمر دوران حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس تقریبا چهار ساله شده و این سرمربی باتجربه روزهایی از این دست را در این مدت بارها تجربه کرده است. اسفند ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ انتقادات از سرمربی پرسپولیس به اوج رسیده بود و او حتی فاصله زیادی تا از دست دادن شغل خود نداشت، اما حالا یحیی یکی از مهم‌ترین نام‌های نیمکت تاریخ پرسپولیس محسوب می‌شود. یک ویدئو از سروش رفیعی بعد از بازی با سپاهان در رختکن در حال مشت زدن به دیوار و حرص خوردن منتشر شده که احتمالا مشابه حال و روز بسیاری از هواداران این تیم در هفته‌های اخیر بوده است. یک ۹۰ دقیقه سرنوشت ساز برابر النصر در عربستان با همه ناملایمتی‌های اخیر و البته اشتباهات فنی بازیکنان و کادر فنی مانده و باید همه آن خشم و انگیزه، مانند سروش رفیعی در آن شب ضعیف پرسپولیس در اصفهان، یک جا در بازی فردا شب خالی شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.