تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1402 - 12:49
کد خبر : 130837

تهران_ مسئول شاخه جوانان سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان در ایران

نقش زنان در حوزه‌ های نوآوری، هوش مصنوعی و فناوری های نوظهور بسیار چشمگیر است

نقش زنان در حوزه‌ های نوآوری، هوش مصنوعی و فناوری های نوظهور بسیار چشمگیر است
نقش زنان در حوزه‌  نوآوری و فناوری های نوظهور کشور بسیار چشمگیر است

نقش زنان در حوزه‌ های نوآوری، هوش مصنوعی و فناوری های نوظهور بسیار چشمگیر است

مالکیت فکری

تهران_ مسئول شاخه جوانان سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان در ایران ، ۲۶ آوریل جشن سالانه روز جهانی مالکیت فکری است. رویدادی جهانی که توسط آژانس مالکیت فکری سازمان ملل متحد WIPO در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد.

سید محمد ماهان میرنصیری، درباره رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری بیان کرد: «چندین سال است که روز ۲۶ آوریل، ششم اردیبهشت در عرصه بین الملل به عنوان روز جهانی مالکیت فکری انتخاب شده است که در این روز با فعالیت‌های ترویجی، رقابتی به گرامیداشت اهمیت مالکیت فکری در زندگی بشر، علم و نوآوری می‌پردازیم. برای هماهنگ شدن اقدامات جهانی در یک راستا، هر سال یک شعار توسط سازمان مالکیت فکری (WIPO) که یکی از ۱۵ آژانس تخصصی سازمان ملل متحد است، انتخاب می شود. جوانان و نوآوری، آینده ای بهتر، خلاقیت و تغییر قدرتمند از جمله شعارهای این روز در طی این سال ها بوده است. امسال نیز با توجه به نقش چشمگیر حضور زنان در پروژه های موفق نوآوری و اختراعات، شعار روز جهانی مالکیت فکری«زنان و مالکیت فکری؛ تسریع نوآوری و خلاقیت» انتخاب شده است.»

images_1685079587_6470462345395.jpg

سیدمحمد ماهان میرنصیری در زمینه مراحل اجرایی و برگزاری گرامیداشت این روز در ایران اظهار کرد: «ما در نمایندگی سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان World Invention Intellectual Property Associations (WIIPA) امسال به مناسبت این روز چالش‌های نوآوری همراه با جوایز ویژه از طرف سازمان جهانی که به نمایش اهمیت مالکیت فکری می‌پرداخت، برگزار کردیم. همچنین با برگزاری وبینارها و جلسات ترویجی متعدد با حضور زنان موفق و تاثیرگذار در حوزه های نوآوری، کارآفرینی و صنعت سعی در ترویج و تشویق فرهنگ نوآوری در بین زنان و جوانان داشتیم.»

وی بیان کرد: «میهمانان ما در طی این جلسات سرکار خانم  شراره عزت نژاد با موضوع چالش های هوش مصنوعی و مالکیت فکری،سرکار خانم شادی جمیلی رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان،  سرکار خانم مشکات اسدی مدیرعامل گروه کسب و کارهای نوین با موضوع توانمندسازی زنان در مالکیت فکری، نوآوری و کسب و کار  و سرکار خانم حمیده زابلی با موضوع بررسی مالکیت فکری و نحوه حفاظت از آن توسط قانونگذار بودند.»

سیدمحمد ماهان میرنصیری در پایان ضمن تاکید بر اهمیت و نقش زنان در فضای کسب و کار و نوآوری  آنان را پیشران و تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: «زنان در طول تاریخ همواره در حوزه های نوآوری، کسب و کار و صنایع پیشران تاثیرگذار بوده‌اند. زنان با وجود چالش های بسیار زیادی که داشتند همیشه ثابت کرده‌اند در پیشبرد علم و نوآوری نقشی غیرقابل انکار دارند. این موضوع هم در کشور ما و هم در جامعه بین‌المللی به وضوح قابل رویت است. روز جهانی مالکیت فکری با شعار زنان در واقع فرصتی است برای شناسایی و قدردانی از زنان موفق در حوزه مالکیت فکری. تضمین تنوع جنسیتی در هر زمینه ای قطعا به رشد و تعالی آن کمک می کند و دنیای نوآوری هم از این قاعده جدا نیست.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.