تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1400 - 12:44
کد خبر : 88185

بررسی امکان احیای توافقنامه هسته‌ای با ایران در مکالمه تلفنی ۵۰ دقیقه‌‎ای روسای جمهور امریکا و روسیه

بررسی امکان احیای توافقنامه هسته‌ای با ایران در مکالمه تلفنی ۵۰ دقیقه‌‎ای روسای جمهور امریکا و روسیه

آرمان شرق- این دومین گفتگوی رهبران دو کشور طی یک ماه گذشته است. پیش از این، پوتین و بایدن در تاریخ ۷ دسامبر (۱۶ آذر ماه) در ارتباطی ویدئویی حدود دو ساعت با یکدیگر مذاکره کردند. روند کنونی اوضاع پیرامون اوکراین؛ روابط دوجانبه، امنیت سایبری و امکان احیای توافقنامه هسته‌ای با ایران، از جمله موضوعات مورد بحث روسای جمهوری روسیه و آمریکا بود./تسنیم

بایدن: مسکو حملات بیشتری علیه اوکراین ترتیب دهد، ما و متحدانمان قاطعانه پاسخ می‌دهیم / پوتین: هرگونه تحریم علیه روسیه به قطع روابط کامل بین دو کشور منجر می‌شود
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در گفتگو با “اسپوتنیک” گفت که گفت و گوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پس از ۵۰ دقیقه به پایان رسید.

رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در یک مکالمه تلفنی ۵۰ دقیقه‌ای درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در گفت و گو با “اسپوتنیک” گفت که گفت و گوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پس از ۵۰ دقیقه به پایان رسید.

بر اساس اعلام کرملین، هدف از این مکالمه تلفنی پیشنهاد راهی برای کاهش تنش‌ها بین روسیه و غرب در خصوص اوکراین بوده است.

پوتین در این تماس تلفنی به بایدن درباره اصول کلیدی اسناد ارائه شده قبلی درباره امنیت توضیح داد و افزود که روسیه خواستار توافقات الزام آور قانونی در زمینه ضمانت‌های امنیتی است.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین خطاب به بایدن گفت که تحمیل تحریم‌ها علیه کشورش اشتباهی سنگین محسوب می‌شود.

از سوی دیگر «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید درباره مکالمه تلفنی ۵۰ دقیقه ای بایدن با پوتین گفت: بایدن در این تماس تلفنی خطاب به پوتین گفت که اگر روسیه حملات بیشتری علیه اوکراین ترتیب دهد، آمریکا و متحدان و شرکای آن قاطعانه پاسخ خواهند داد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین خطاب به پوتین تاکید کرد که پیشرفت اساسی در این گفت‌وگوها تنها در فضای کاهش تنش‌ها می تواند بدست آید.

ایسنا نوشت: یوری اوشاکف،‌ معاون پوتین نیز گفت که این گفتگو یک پیش‌زمینه خوب برای مذاکرات آتی ایجاد کرد.

وی همچنین افزود، پوتین سریعا پاسخ گفت که هرگونه تحریم علیه روسیه چه اکنون و چه بعدا می‌تواند به قطع روابط کامل بین کشورها منجر شود و به این نکته هم اشاره کرد که این یک اشتباه و به منزله خطایی بزرگ است.

کرملین اعلام کرد بایدن ظاهرا با این نظر پوتین که مسکو نیاز به برخی ضمانتهای امنیتی از سوی غرب دارد، موافقت کرد.

این دومین گفتگوی رهبران دو کشور طی یک ماه گذشته است. پیش از این، پوتین و بایدن در تاریخ ۷ دسامبر (۱۶ آذر ماه) در ارتباطی ویدئویی حدود دو ساعت با یکدیگر مذاکره کردند. روند کنونی اوضاع پیرامون اوکراین؛ روابط دوجانبه، امنیت سایبری و امکان احیای توافقنامه هسته‌ای با ایران، از جمله موضوعات مورد بحث روسای جمهوری روسیه و آمریکا بود./تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.