تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 7:31
کد خبر : 86894

موفقیت در گروی حضور ملت

موفقیت در گروی حضور ملت

آرمان شرق- «توفیقی است برای شما خیرین که از تمکن و نعمت‌هایی که خداوند به شما داده در مسیر خشنودی حق تعالی استفاده می‌کنید..باید کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. هر جا مردم حضور یافتند و از توان و خدمات آنها استفاده شد موفقیت‌های زیادی به دست آمد.»

کمی بیش از ۲۴ سال پیش از این، وقتی یک روحانی با لبانی خندان و عمامه‌ای سیاه‌رنگ به ‌نشانه سیادت، یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های انتخاباتی تاریخ جمهوری اسلامی را رقم زد و برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، با رایی قاطع به ریاست‌جمهوری ایران رسید، شاید یکی از نکاتی که به‌زعم ناظران بر جذابیت‌های این سیاستمدار محبوب می‌افزود، ته‌لهجه یزدی‌اش بود که نه‌فقط برای کویرنشینان این منطقه مرکزی ایران، بلکه در عین حال برای بسیاری از دیگر شهروندان ایرانی در اقصا نقاط کشور دوست‌داشتنی بود؛ آن‌هم به این دلیل که لحن و آهنگی صمیمی و دوستانه به گفتارش می‌بخشید. اما دیروز در شرایطی که درست ۲۴ سال و ۶ ماه و ۲۳ روز از آغاز ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی -آن روحانی سیدِ یزدی- می‌گذرد، ویدیویی کوتاه از سخنرانی روحانی دیگری باز با همان عمامه مشکی‌رنگ و البته همچون خاتمی در قامت ریاست‌جمهوری ایران در فضای مجازی همرسان شده که در آن، سخنران یکی، دو جمله را با ته‌لهجه یزدی خطاب به یکی از حضار در سالن – که ظاهرا نسبت ‌به وضع کنونی حاکم بر مملکت معترض است- بیان می‌کند تا این این شهروند یزدی را به آرامش دعوت کند. سیدابراهیم رییسی که حالا ریاست دولت سیزدهم را برعهده دارد اما چنان‌که می‌دانیم از اهالی یزد نیست و از روحانیون سادات مشهدی است. با این حال او از آنجا که دیروز میهمان یزدی‌ها بود و آن سخنرانی را در جریان آخرین سفر استانی‌اش و در مراسمی با حضور خیران یزدی و در گوشه‌ای از این شهر کویری ایراد می‌کرد، وقتی با اعتراض یکی از حضار روبرو شد، جمله‌ای را انگار ابتدا ناخودآگاه و ناخواسته – شاید در اثر همنشینی چندساعته با یزدی‌ها- به زبان آورد و بعد در نوبت دوم و سوم با آگاهی نسبت ‌به لحن و آهنگ کلامش، همان جمله را با لبخندی بر لب تکرار کرد. رفتاری که شاید بیش از هر آنچه با برنامه‌ریزی قبلی از او یا هر مقام مسوول سر می‌زد، موثر واقع شد و باعث شد که نه‌فقط مرد معترض با آرامش نسبی روی صندلی‌اش بنشیند، بلکه اطرافیان او نیز – دست‌کم تا آن‌جا که در قاب تصویر می‌بینیم- ادامه سخنرانی را با آرامشی بیشتر دنبال کردند. ویدیویی که البته در عین حال یادآور ویدیوی تبلیغاتی دیگری بود که چندی پیش منتشر شد و اگرچه با عنوان دوربین مخفی و به ‌منظور دریافت واکنش اجتماعی تهیه شده بود اما نه‌تنها چندان موردپذیرش افکار عمومی واقع نشد، بلکه نتیجه عکس داد و با انتقادهایی ازسوی ناظران روبرو شد؛ حال آنکه این ویدیوی چند ثانیه‌ای اخیر در جریان سفر رییسی به یزد، درحالی با استقبال نسبی مواجه شده که ظاهرا بدون برنامه‌ریزی قبلی بوده است.
اما به جز این حاشیه جذاب، دوازدهمین سفر رییس دولت سیزدهم با اتفاقات و البته حاشیه‌هایی دیگر نیز همراه بود؛ حاشیه‌هایی که شاید بتوان عدم همراهی امام جمعه یزد و نماینده ولی‌فقیه در استان با هیات دولت در جریان این سفر را که به‌دلیل ابتلای آیت‌الله ناصری به کرونا رقم خورد، از مهم‌ترین موارد دانست. این درحالی بود که رییس‌دفتر امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به ‌نقل از او از رییسی و هیات همراهش پوزش خواست.
فارغ از این حواشی اما ابراهیم رییسی وقتی صبح دیروز وارد فرودگاه یزد شد و در بدو ورود از سوی استاندار و مسوولان ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت، ضمن آرزوی شفای عاجل برای آیت‌الله ناصری، از این گفت که «یزد به حق با صفت دارالعباده نامیده شده و مردمانی متدین و مومن به خداوند متعال دارد.» رییسی در بدو ورود به یزد، از مردم این استان به‌دلیل اینکه امکان حضور در جمع آنان به‌خاطر شرایط کرونایی فراهم نشده، پوزش خواست و این درحالی بود که بازدید از پروژه‌های استان، دیدار با نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در نشست شورای اداری و نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های سفر او به استان یزد بود. سفری که در آن به جز رییس‌دفترش، معاون اجرایی و وزیران کشور، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و نیرو نیز او را همراهی می‌کردند.
رییسی که در ادامه این سفر از کارخانه ریسندگی خوش‌ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده، بازدید کرد، با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: «هرچه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود.» او با بیان اینکه تعطیلی چنین واحد‌های تولیدی انسان را رنج می‌دهد، چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده، تاکید کرد: «بانک‌ها اگر جایی را تملک می‌کنند، باید یا خودشان آنجا را راه‌اندازی کنند یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.» رییسی تصریح کرد: «هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند.» او با بیان اینکه «اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده، تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است»، دستورهایی را به‌ منظور احیای این واحد تولیدی صادر کرد و گفت: «چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این ‌واحد تولیدی خواهد بود؟!»
رییس دولت سیزدهم در ادامه از کارخانه الکترو کویر یزد نیز بازدید کرد و با بیان اینکه «این کارخانه نمونه‌ای است از خنثی کردن تحریم‌ها»، گفت: «معلوم می‌شود که در مقابل تحریم‌هایی که می‌خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارایه دهد.» او همچنین در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان یزد با حضور در نیروگاه خورشیدی فهرج از نزدیک در جریان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی قرار گرفت. آیت‌الله رییسی استان یزد را منطقه‌ای مناسب برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی خواند و با تاکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور گفت: «استان یزد به‌دلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.» رییسی همچنین با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد تاکید کرد: «این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.»
حضور رییس‌جمهور در کارگاه احیای بنای تاریخی در یزد/ دکتر رییسی: بهترین روش احیای بافت‌های فرسوده و سنتی، احیا به وسیله مردم است
رییس‌جمهور گفت: بهترین روش برای احیای بافت‌های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است.
آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های سفر به استان یزد از یکی از کارگاه‌های احیای بناهای تاریخی این شهر دیدن کرد.
رییس دولت سیزدهم که سفر چندی قبلش به استان فارس و حضور در ابنیه تاریخی با حاشیه‌هایی همراه بود، در جریان سفر دیروز به استان یزد نیز از بافت تاریخی این شهر تاریخی بازدید کرد. او که با حضور در بازار قدیمی این شهر از نزدیک با برخی کسبه و مردم به گفت‌وگو پرداخت، همچنین از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کارشناسان آثار تاریخی خواست که با تسهیل ضوابط احیا و مرمت بافت‌های تاریخی، در راستای افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در این امر فعالیت کنند.
رییسی همچنین عصر دیروز در دیدار با جمعی از خیرین استان یزد گفت: «توفیقی است برای شما خیرین که از تمکن و نعمت‌هایی که خداوند به شما داده در مسیر خشنودی حق تعالی استفاده می‌کنید.» او گفت: «باید کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. هر جا مردم حضور یافتند و از توان و خدمات آنها استفاده شد موفقیت‌های زیادی به دست آمد.» این درحالی بود که همزمان با حضور رییسی در استان یزد، خیرین این استان یکصد زندانی جرایم غیرعمد را آزاد و یکصد جهیزیه به خانواده زندانیان اهدا کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.