تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آبان 1397 - 19:00
کد خبر : 45615

محموله ۱۳ هزار میلیاردی کوکائین کشف شد

آرمان شرق:  محموله یک میلیارد دلاری کوکائین که به ارزش فعلی پول ما بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان می شود، کشف شد، بر اساس گزارش پلیس اسپانیا این مواد در لابلای خوشه‌های موز در یک منطقه صنعتی جاسازی شده بود. به گزارش آرمان شرق به نقل از  اقتصادنیوز، پلیس اسپانیا روز پنجشنبه از کشف

آرمان شرق:  محموله یک میلیارد دلاری کوکائین که به ارزش فعلی پول ما بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان می شود، کشف شد، بر اساس گزارش پلیس اسپانیا این مواد در لابلای خوشه‌های موز در یک منطقه صنعتی جاسازی شده بود.

به گزارش آرمان شرق به نقل از  اقتصادنیوز، پلیس اسپانیا روز پنجشنبه از کشف بیش از ۶ تن کوکائین و دستگیری ۱۶ عضو یک باند قاچاق مواد محرک در مالاگا واقع در جنوب این کشور خبر داد. قیمت فروش عمده این ماده به ازای هر گرم ۳۰ دلار است و در خرده‌فروشی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار معامله میشود. بنابراین ارزش کل این محموله را خبرنگرار اقتصادنیوز، با تحقیق از منابع مختلف براساس قیمت عمده نیاز عمده ارزیابی کرده است. یک تن برابر با یک میلیون گرم است. از همین رو، قیمت یک تن عمده کوکائین یک میلیون برابر قیمت گرم ۳۰ دلاری است و در نهایت کل محموله ۱۸۰ میایون دلار قیمت می‌خورد. و با قیمت بازار فروش خرده به رقم یک میلیارد دلاری می‌رسید.

6 تن کوکائین

 

ماموران پلیس پس از کشف این محموله مواد مخدر و دستگیری افراد مرتبط با آن اقدام به بازرسی و تفتیش بیست منزل مسکونی و شرکت کردند که در پی این ماموریت بیش از ۳۰۰ هزار یورو پول نقد، تعدادی سلاح و چند دستگاه خودرو لوکس در مکان‌های یاد شده کشف و توقیف شده است.

در گزارش پلیس اسپانیا آمده است که افراد مظنون به عضویت در این باند قاچاق، از طریق شرکتی فعال در زمینه وارادت انبوه موز و دیگر میوه‌جات اقدام به خرید و جابجایی مواد مخدر از آمریکای لاتین و به طور مشخص از کشور کاستاریکا می‌کرده است.

بر اساس این گزارش تحقیقات درباره این باند قاچاق از حدود یک سال پیش در جریان بوده است. نتیجه این تحقیقات مشخص کرده است که چند مسئول پرتغالی و آمریکایی نیز در این ماجرا دست داشته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.