تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 10:29
کد خبر : 129152

مافیا چگونه شکل می گیرد!؟

مافیا چگونه شکل می گیرد!؟

آرمان شرق-گروه جامعه : هر جا قانون اضافه باشد مافیا آنجا است و هر جا به صورت افراط و تفریط و به صورت یک جانبه نگری به مسائل نگریسته شود و همه جانبه مشکل آنالیز نگردد افراد و گروه ها در یک قالب دیگر راه خود را پیدا خواهند کرد.

مافیا چگونه شکل می گیرد!؟

 

🔵در یکی از شهرهای ایتالیا جوانی بود به نام آلفردو که در آن عرق سگی می فروخت.
🟣روزی دولت موسولینی قانونی امضا کرد که در آن خرید و فروش عرق سگی ممنوع اعلام میشد. فردای آن روز ماموران مغازه او را پلمپ کردند.
🔴آلفردو به پارک پناه برد. ناگهان یک نفر از پشت سرش گفت :هی آلفردو! چیزی داری به من بدی؟ به جای دو لیره، بهت ۱۰ لیره پول میدم.
🟠آلفردو به زیر زمین خانه رفت و تعدادی بطری عرق سگی را در یک کیسه مشکی گذاشت. دوباره به پارک برگشت، بطری را دست مشتری داد، ده لیره را گرفت و به مشتری گفت: اگه باز هم خواستی بیا همینجا. به دوستان قابل اعتمادت هم بگو. اسم رمز هم این باشه….
🟢درآمد او بتدریج زیاد شد. خانه ای جدید خرید، خدمتکار گرفت، برای نامزدش گردنبند طلا خرید و …
🟤کم کم شهرتش فزونی گرفت. پلیس از افزایش ثروت او مشکوک شد که نکند که او به صورت مخفیانه دارد عرق سگی میفروشد. ماموری را برای تحقیقات روانه کرد. مامور به اداره برگشت و گفت نه قربان. آلفردو هیچ قانون شکنی ای انجام نداده است. مامور دیگری را فرستاند و او هم همین را گفت. مامور دیگر هم همین را گفت و اینگونه بود که خیال رئیس پلیس راحت شد که مشکلی در کار نیست. آن ماموران حق السکوت میگرفتند و هر از گاهی هم از خود آلفردو عرق میخریدند. کم کم خود رئیس پلیس هم شروع به رشوه گرفتن کرد.

⛔موسولینی به گسترش یک باند مافیایی در کشور مشکوک شد. او اختیارات سازمان جاسوسی را برای نفوذ در مافیا افزایش داد اما افسوس که دیگر دیر شده بود.
🟣آلفردو حتی افرادی را در بین خود مقامات فاشیست خریده بود که یکی از آنها رئیس اطلاعات موسولینی بود. این شخص از کل کشور برای آلفردو اطلاعات می آورد. مرتب هم موسولینی را در مورد مافیا گیج میکرد. در نهایت آلفردو با متفقین متحد شده و زمینه سقوط موسولینی را فراهم کرد.
🔵بعد از روی کار آمدن نظام جدید، نخست وزیران توسط آلفردو نصب و عزل میشدند. همه سیاستمداران فهمیده بودند که “پدر خوانده” کیست.
🟢چند بار چند تن از سیاستمداران مستقل تلاش کردند که خرید و فروش عرق سگی را بار دیگر آزاد گرداندند اما همگی به شکل فجیعی ترور شدند.
📚عموم تصور میکنند که مافیا در فقدان قانون است که رشد میکند حال آنکه دقیقا” جریان برعکس است. مافیا از قانون تغذیه میکند، منتهی یک قانون اضافی (نامناسب).
📑هر جا قانون اضافه باشد مافیا آنجا است و هر جا به صورت افراط و تفریط و به صورت یک جانبه نگری به مسائل نگریسته شود و همه جانبه مشکل آنالیز نگردد افراد و گروه ها در یک قالب دیگر راه خود را پیدا خواهند کرد.”/گاهنامه مدیر

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.