مهاجم اسبق پرسپولیس علاقه خود به بازگشت را پنهان نکرد.

علی علیپور با ۷۲ گل زده، پنجمین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس به شمار می‌آید و آخرین بازیکنی است که با لباس سرخپوشان، به مقام آقای گلی لیگ برتر دست یافته. این مهاجم ۲۸ ساله که از ۴ فصل پیش به فوتبال پرتغال رفت، پس پشت سر گذاشتن مصدومیتی طولانی‌مدت، حالا آماده بازگشت به میادین است.

علیپور شب گذشته به صورت تصویری مهمان یک برنامه تلویزیونی بود که در این گفت‌وگو، پیرامون تمایلش برای بازگشت به پرسپولیس نیز صحبت شد. وی در این خصوص گفت: از زمانی که در حال جدایی از پرسپولیس بودم، به بازگشت فکر می‌کردم! پرسپولیس تیمی است که از آنجا دیده شدم، هوادارانش از من حمایت کردند و خودم را عضوی از این باشگاه و هوادارانش می‌دانم. باعث افتخارم است که بتوانم دوباره پیراهن پرسپولیس را بپوشم.

علیپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر مذاکره با پرسپولیس برای بازگشت پس از جدایی یورگن لوکادیا، اظهار داشت: حضور ذهن ندارم پس از جدایی لوکادیا بود یا نه، اما بله، مذاکره‌ای صورت گرفت ولی توافقی بین باشگاه‌ها انجام نشد و باشگاه پرتغالی با انتقال من موافقت نکرد.

مشروح پرسش و پاسخ ها با علیپور به شرح زیر است:

شکست پرسپولیس مقابل الدحیل؟
من آن بازی را دنبال کردم. متاسفانه پرسپولیس باخت اما واقعا من چنین پیش‌بینی‌ای نمی‌کردم. پرسپولیس فوق‌العاده شروع کرد و اگر از موقعیت‌هایش استفاده می‌کرد، در همان ۱۰-۱۵ دقیقه اول با اختلاف سه گل جلو می‌افتاد و بازی را به سود خودش تمام می‌کرد. ولی بازی جوری پیش رفت که الدحیلی‌ها توانستند خوب فضاهای دفاعی را ببندند و کنترل کنند و خودشان را از جو وحشتناکی که هواداران پرسپولیس ایجاد کرده بودند، بیرون بکشند، چون واقعا سخت بود. وقتی بازی را نگاه می‌کردی متوجه می‌شدی که بازیکنان الدحیل زور اینکه بتوانند توپ از خط دفاع بردارند و به خط حمله ببرند، نداشتند؛ همه این‌ها به‌خاطر جو استادیوم و فعل خواستن بچه‌های پرسپولیس بود که واقعا عالی ظاهر شدند اما متاسفانه بازی چرخید و تمام جذابیت‌های بازی فوتبال به همین است که هر لحظه امکان دارد بازی عوض شود اما این موضوع هیچ‌وقت فن کادرفنی و بچه‌های پرسپولیس را زیر سوال نخواهد برد. پرسپولیس در گروه خیلی سختی بود و النصر، الدحیل و حتی استقلال تاجیکستان تیم‌های خوبی بودند و از طرفی پرسپولیس هم مصدوم‌های زیادی داشت؛ همه این‌ها دست به دست دادند تا آن اتفاق رخ نداد.

واکنش هواداران پس از شکست؟
واقعا شرایط سختی بود اما همیشه هواداران پرسپولیس نشان داده‌اند که در این روزهای سخت فقط آن‌ها هستند که می‌توانند پشت کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس بمانند. الان هم بازی‌های حساسی پیش‌روی پرسپولیس است و این اتفاقات هم تمام شده و رفته.

از دست دادن پنالتی حساس مقابل ماشین‌سازی؟
من در آن بازی در استادیوم آزادی فحش هم خوردم و می‌پذیرم که اشتباه خودم بوده. تنها چیزی که در آن لحظه در فکرم بود، این بود که به‌خاطر همه وقت تلف کردن‌های دوست خوب‌مان، حامد، یک خوشحالی خوب را روی لب هواداران بیاورم اما متاسفانه اشتباه خودم بود و می‌پذیرم.

از دست رفتن پنالتی گولسیانی در بازی الدحیل؟
من گئورگی گولسیانی را درک می‌کنم، چون شرایط سختی است و خودم تجربه کرده‌ام. تنها چیزی که می‌توانم به هواداران بگویم این است که من هم‌زبان و ایرانی هستم و آن‌ها را می‌فهمم و می‌توانم زودتر کنار بیایم اما گولسیانی خارجی است و هواداران باید خوب او را ریکاوری کنند تا برگردد، چون پرسپولیس در بازی‌های سخت پیش‌رو به او احتیاج دارد.

عدم دعوت به تیم ملی در دوره اسکوچیچ؟
خودم هم هنوز که هنوز است جواب این سوالات را نمی‌دانم. چیزی است که تمام شده و رفته و دیگر به این موضوع نمی‌پردازم اما واقعا من چه زمان آقای کی‌روش و چه زمان آقای اسکوچیچ دوران خیلی خوبی داشتم. من در دوران حضور در پرسپولیس با همه بچه‌های پرسپولیس توانسته بودیم عنوان‌های قهرمانی زیادی بیاوریم و به فینال جام باشگاه‌های آسیا رفته بودیم و آقای گل لیگ برتر شده بودم و حتی توانستم در مقطعی با نظرسنجی هواداران عزیزمان، بهترین مهاجم آسیایی آن فصل شوم. خیلی خوب کار کرده بودم و خودم هم چنین انتظاری نداشتم و فکر می‌کردم خیلی بیشتر از این به من فرصت داده شود.

عدم دعوت به تیم ملی به دلیل حضور برانکو در پرسپولیس؟
نه، هر مربی یک سلیقه و افکار تاکتیکی و فنی خودش را دارد. وظیفه ما با بازیکنان این است که بتوانیم تمام تلاش‌مان را بکنیم و به نظرات فنی کادرفنی نزدیک شویم تا دعوت شویم. صد درصد ناراحتی‌هایی برای بازیکن به وجود می‌آید و ما دوست داریم لباس تیم ملی ایران را بپوشیم و به تیم خدمت کنیم اما در کنار همه این‌ها من به یک موضوعی پایبندم و آن هم احترام گذاشتن به نظرات است. الان هم به همه نظرات احترام می‌گذارم و تنها چیزی که می‌توانم انجام بدهم، تلاش و دید رو به جلو است تا بتوانم عملکرد خیلی خوبی داشته و نظرات را جلب کنم و به تیم ملی ایران خدمت کنم.

به بازگشت به پرسپولیس فکر می‌کنی؟
قبل از اینکه من از پرسپولیس جدا شوم، به این موضوع فکر کردم و فکر می‌کنم و خواهم کرد. پرسپولیس، تیمی است که از آن‌جا دیده شدم و هوادارانش حمایتم کردند. من خودم را عضو پرسپولیس می‌دانم و باعث افتخارم است که بتوانم دوباره پیراهن این تیم را بپوشم. تنها چیزی که هست این است که در این مقطعی که مصدوم شدم، تمام فکر و ذکرم این بود که بتوانم ریکاوری خیلی خوبی داشته باشم و پرقدرت‌تر برگردم و روند خوب را دنبال کنم و بتوانم هم به باشگاه و هم به تیم ملی کمک کنم. این زمان مصدومیت، به قدری بالا و پایین دارد که به چیزی جز تمرینات و اینکه چه زمانی خواهیم رسید و چه زمانی دوباره به زمین می‌روم، فکر نمی‌کنم.

مذاکره با پرسپولیس پس از جدایی لوکادیا؟
نمی‌دانم بعد از جدایی لوکادیا بود یا قبل ولی چنین مسئله‌ای بود که باشگاه ما موافقت نکرد و خواستار این بودند که همین‌جا به کارم ادامه بدهم.

پیش‌بینی دربی؟
شهرآورد همیشه سخت است و هیچ‌وقت نمی‌شود شهرآوردها را پیش‌بینی کرد.

وضعیت خاص پرسپولیس برای دربی؟
پرسپولیس وضعیت خاصی ندارد. باید منطقی با قضیه برخورد کنیم. گروه، گروه سختی بود و بچه‌ها و کادرفنی تمام تلاش‌شان را کردند اما نشد.‌ منِ بازیکن که هیچوقت نمی‌خواهم کم کاری کنم. گاهی فوتبال روی خوش خودش را نشان نمی‌دهد. چیزی بود که تمام شد و مهم آینده است. صد درصد با حمایت هواداران و بچه‌های پرسپولیس و کادرفنی، این تیم در دربی و بازی‌های پیش‌رو بازی‌های خیلی خوبی داشت و هواداران را خوشحال خواهند کرد.