تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 22:02
کد خبر : 114748

علی دایی:من اسطوره نیستم از جنس همین مردمم

علی دایی:من اسطوره نیستم از جنس همین مردمم

آرمان شرق-گروه سیاست:علی دایی گفت: اگر به صحت مسئله‌ای نرسم هیچگاه اظهار نظر نمی‌کنم. از این پس به یک اجماع برسید بعد آن خبر را منتشر نمایید تاریخ ثابت کرده، می‌کند و خواهد کرد چه کسانی دروغگو هستند من خودم را اسطوره نمی‌دانم و بار‌ها گفته ام من از جنس همین مردمم؛ در همین حال

آرمان شرق-گروه سیاست:علی دایی گفت: اگر به صحت مسئله‌ای نرسم هیچگاه اظهار نظر نمی‌کنم. از این پس به یک اجماع برسید بعد آن خبر را منتشر نمایید تاریخ ثابت کرده، می‌کند و خواهد کرد چه کسانی دروغگو هستند من خودم را اسطوره نمی‌دانم و بار‌ها گفته ام من از جنس همین مردمم؛ در همین حال رسانه قوه قصاییه اعلام کرد اگر علی دایی، مستنداتی در خصوص ادعای مطرح‌شده درباره مرگ دختر دانش‌آموز در اردبیل دارد، هرچه سریع‌تر آن را به مراجع ذیربط ارائه کرده و موضوع را مورد پی‌گیری قرار دهد.

  علی دایی:من اسطوره نیستم از جنس همین مردمم

انتشار مطلب علی دایی در اینستاگرام درباره فوت «اسرا پناهی»، دختر دانش‌آموز اردبیلی واکنش تند برخی مسئولان استان و خبرگزاری‌های نزدیک به اصولگرایان را در پی داشت. حالا علی دایی با انتشار متنی در اینستاگرام خود به حواشی اخیر پاسخ داده است.فرارو: حواشی پست اینستاگرامی علی دایی درباره فوت «اسرا پناهی»، دختر دانش‌آموز اردبیلی همچنان تبعات زیادی دارد. روز گذشته در گزارشی مختصر به این مورد پرداخته شده که متن علی دایی واکنش نماینده اردبیل در مجلس، خبرگزاری فارس و البته روزنامه دولتی ایران را در پی داشته است.

به گزارش فرارو، در بخشی از این گزارش عنوان شده بود علی دایی که خودش اهل اردیبل است و به نظر می‌رسد هنوز ارتباط تنگاتنگی با مردم شهرش دارد، در اینستاگرام نوشت: «سکوت ناشی از هتک حرمت به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که پایه‌های علمی و معرفتی خود را در این نهاد پرورش داده‌ام، امروز منجر به برخورد با دانش‌آموزان در یکی از مدارس در زادگاهم شده، سکوتی که تاوان مرگ دارد و هر روز داغی دیگر بر دل جای جای ایرانم می‌نشاند. من عضو هیچ گروهی نیستم، من جزو کوچکی از این مردم شریف هستم که دغدغه‌های‌شان دغدغه من است.»

پس از انتشار این مطلب، کاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس یازدهم با بیان اینکه نسبت به حال علی دایی تاسف می‌خورد، با کنایه نسبت به اظهارات اسطوره فوتبال ایران گفت: «تاسف می‌خورم که برخی چهره‌های شاخص کشور و اسطوره‌ها به این مسائل می‌پردازند. امنیت کشور باعث شد که عده‌ای اسطوره شوند. با پول محرومان ورزشگاه ساختیم تا عده‌ای دیده شوند، اما امروز از اغتشاشگران حمایت می‌کنند. حرف بنده به این افراد این است که احترام خود را حفظ کرده و در رفتار خود تجدیدنظر کنند.»

کمی بعدتر هم خبرگزاری فارس با انتقاد از علی دایی از او خواست که کف روی آب نباشد و به عنوان یک قهرمان دروغ نگوید! روزنامه دولتی ایران هم روز گذشته با انتشار مطلبی از علی دایی خواسته بود تا حرف هایش را پس بگیرد.

پس از مطرح شدن پنین انتقاداتی، حالا علی دایی، با انتشار متنی تند در صفحه اینستاگرام خود کنایه‌های تندوتیزی به نماینده اردبیل در مجلس، تعدادی خبرگزاری و البته تلویزیون زده است.

علی دایی، نوشت:

درود به مردم شریف ایران

* با توجه به جوسازی‌های اخیر صدا و سیما، برخی خبرگزاری‌ها و مجلس لازم دانستم مطلبی را با شما عزیزان در میان بگذارم. آقای سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس، سوالی برایم پیش آمده است که امیدوارم جوابش را از شما بگیرم، در کدامین ورزشگاهی که شما ساخته اید من به اینجا رسیده و دیده شده ام که باید پاسخگوی شما باشم و، اما صحبت از امنیت گردید که تأمین امنیت وظیفه هر دولتی می‌باشد.

* و با توجه به صحبت‌های عموی اسرا پناهی در صدا و سیما که عامل مرگ را بیماری مادرزادی و نارسایی قلب عنوان می‌نماید، (اینجانب قبول ندارم) که در بیمارستان فاطمی اردبیل اتفاق افتاده است پس خودکشی دختر نازنین شهرم صحت ندارد و شما راست نمی‌گویید.

* آقای موسوی شما نماینده مردم اردبیل در مجلس هستید یا سخنگوی دولت؟ اگر از مشکلات و کمبود‌های شهر و مردم اردبیل خبر داشتید، چرا خاموش بودید و خاموش مانده اید؟ چرا در مجلس و دولت صدای مردم شهرتان نبودید که اگر بودید کار به اینجا ختم نمی‌شد.

* در پاسخ به اخبار منتصب به اینجانب در صدا و سیما و برخی از خبرگزاری‌ها لازم به ذکر می‌دانم اطلاعات من از زادگاهم اردبیل کامل می‌باشد و اگر به صحت مسئله‌ای نرسم هیچگاه اظهار نظر نمی‌کنم. از این پس به یک اجماع برسید بعد آن خبر را منتشر نمایید تاریخ ثابت کرده، می‌کند و خواهد کرد چه کسانی دروغگو هستند من خودم را اسطوره نمی‌دانم و بار‌ها گفته ام من از جنس همین مردمم.

(عکس) علی دایی به سیم آخر زد؛ حمله تند به نماینده مجلس و تلویزیون

نماینده اردبیل به سیم آخر زد: به جهنم که اسرا پناهی مُرده!

نماینده اردبیل در رابطه با ماجرای فوت اسرا پناهی گفت: این دختر اصلا دانش‌آموز نبوده و بر سر اتفاقی که رخ داده، با خوردن قرص خودکشی کرده است. اصلا به جهنم که قرص خورده و مُرده است!

به گزارش تازه‌نیوز، دیده بان ایران نوشت: سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ماجرای فوت یک دختر نوجوان در حوزه انتخابیه خود ادعا‌های عجیبی را مطرح کرد و گفت: موضوع کشته شدن دختر دبیرستانی از کل دروغ است و این فرد خودکشی کرده است.

در روز‌های گذشته اخباری از اردبیل منتشر شده که در پی حمله نیرو‌های امنیتی به مدرسه شاهد این شهر یک دختر نوجوان زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان فاطمی اردبیل به‌دلیل خونریزی داخلی فوت کرد، همچنین ۱۰ دانش‌آموز مجروح و ۷ دانش‌آموز هم دستگیر شدند.

پس از این اخبار علی دایی اسطوره فوتبال ایران با انتشار چند مطلب در فضای مجازی اعلام کرد که این خبر صحت دارد، اما سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس با رد ادعا‌های این مربی فوتبال اعلام کرد که ماجرای مرگ این دانش آموز به طور کل دروغ است و فرد فوت شده ارتباطی با مسائل مدرسه شاهد ندارد.در همین رابطه سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع کشته شدن دختر دبیرستانی از کل دروغ است. ماجرا از این قرار است که پدر این دختر، دو سال پیش نامزد این دختر را به قتل می‌رساند و طبق قانون محکوم به اعدام شده که حدودا یک ماه پیش حکم قصاص اجرا میشود. ادعا‌هایی که آموزش و پرورش و برخی رسانه‌ها درباره این دختر مطرح می‌کنند اصلا درست نیست.

کاظم موسوی همچنین خاطر نشان کرد: این دختر اصلا دانش‌آموز نبوده و بر سر اتفاقی که رخ داده، با خوردن قرص خودکشی کرده است. اصلا به جهنم که قرص خورده و مُرده است!

گفتنی است در همین رابطه؛ علی محبوبی‌پور، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل ضمن تکدیب این خبر اعلام کرد که رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران و تجزیه طلب‌ها، خبری جعلی مبنی بر فوت یک دختر دانش آموز در شهرستان اردبیل منتشر کردند که این خبر دروغین اصلا صحت ندارد.

علی دایی مستنداتش درباره کشته شدن دانش‌آموز اردبیلی را منتشر کند!

چند روز قبل و در آخرین مورد از سناریوی رسانه‌ای ضد انقلاب برای تهییج احساسات مردم، عملیات کشته‌سازی جدیدی با تیتر «کشته شدن یک دختر دانش‌آموز اردبیلی» آغاز شد.

به گزارش تازه‌نیوز، تسنیم نوشت: رسانه‌های ضدانقلاب مدعی شدند که روز پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه تعدادی از مأموران لباس شخصی به مدرسه دخترانه شاهد اردبیل حمله کردند و عده‌ای از دانش‌آموزان این مدرسه را دستگیر و برخی از آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پس از این ادعا بود که اسامی متفاوتی توسط حساب‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی به عنوان کشته‌شدگان این حمله مطرح شد، آیتک رضایی، دختری بود که طبق این ادعا توسط مأموران امنیتی کشته شده است، اما خیلی زود مشخص شد که آیتک رضایی چند ماه قبل خودکشی کرده بوده و حالا به ناچار موج رسانه‌ای باید بر روی نام دیگری قرار می‌گرفت، این بار نام اسرا پناهی مطرح شد!

خیلی زود متن‌های احساسی برای اسرا و تصاویری از او شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد و ماجرا تا جایی پیش رفت که در فراخوان‌هایی از مردم اردبیل خواسته شد که برای خون‌خواهی از اسرا به خیابان‌ها بیایند.

در این سوی ماجرا اما مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان‌باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل را تکذیب کرد و گفت هیچ دانش‌آموزی طی روزهای اخیر دستگیر نشده و این موضوع نیز کذب است. مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل نیز شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل را تکذیب کرد.

در ادامه روشن شدن دروغ ضد انقلاب، عموی اسرا پناهی نیز با انتشار فیلمی ضمن تکذیب و رد شایعات منتشرشده در خصوص نحوه فوت اسرا پناهی در فضای مجازی گفت: مرحوم اسرا اصلاً دانش‌آموز مدرسه مذکور نبود و به دلیل ناراحتی قلبی مادرزادی که بعد از یک ماه از درگذشت پدرش تشدید شده بود، از منزل به بیمارستان فاطمی منتقل شد که متأسفانه تلاش‌های پزشکان بی‌نتیجه ماند و وی دار فانی را وداع گفت. وی همچنین از رسانه‌ها خواست با دامن زدن به شایعات، با احساسات این خانواده بازی نکنند.

اما پس از مشخص شدن ابعاد ماجرا، علی دایی، بازیکن سابق تیم ملی، با انتشار پستی در صفحه مجازی خود به موضوع واکنش نشان داد. دایی متأسفانه همسو با موج غیرواقعی رسانه‌های ضد انقلاب، خبر دروغ کشته شدن یک دانش‌آموز در اردبیل را بازنشر کرد.

حال و با روشن شدن واقعیت ماجرا، افکار عمومی از یک چهره ورزشی محبوب که هواداران بسیاری در کشور و به ویژه در شهر اردبیل دارد، انتظار دارند نسبت به چنین موضوعاتی که به قول خود وی مسأله بزرگی است، با دقت و تحقیق موضع‌گیری کند.

علی دایی همانطور که تأکید کرده عضو هیچ فرقه و گروهی نیست و دغدغه مردم را دارد، اما باید این نکته را مد نظر قرار دهد که یکی از اهداف پروژه کشته‌سازی رسانه‌های ضدانقلاب، سوءاستفاده از احساسات مردم و ویرانی ذهن و جان ایرانیان است. انتشار مطلب اشتباه از سوی علی دایی واکنش‌های بسیاری را برانگیخت؛ حتی از وی درخواست شد برای اثبات ماجرا به خانه دختر فوت‌شده مراجعه کند و شخصا موضوع را پی‌گیری کند.

در نهایت آقای دایی مجدداً مطلب دیگری در این رابطه منتشر کرد و ادعای قبلی خود را تکرار کرد. اما نکته‌ قابل تأمل اینجاست که وی در پست جدید خود نیز سندی از ادعای خود ارائه نکرد!

علی دایی حتی اظهارات خانواده دختر فوت‌شده را انکار می‌کند و مشخص نیست چرا مدرکی دال بر ادعای خود ارائه نمی‌کند. انتظار می‌رود اگر علی دایی، مستنداتی در خصوص ادعای مطرح‌شده درباره مرگ دختر دانش‌آموز در اردبیل دارد، هرچه سریع‌تر آن را به مراجع ذیربط ارائه کرده و موضوع را مورد پی‌گیری قرار دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.