تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 دی 1397 - 18:17
کد خبر : 53274

سونامی سیاسی در عربستان/ وزیر خارجه برکنار و شاهزاده برجسته بازداشت شد

آرمان شرق: درپی صدور فرمان پادشاهی مبنی بر تشکیل مجدد کابینه، به ریاست سلمان بن عبدالعزیز برخی وزرای سعودی برکنار شدند. به گزارش آرمان شرق به نقل از خبرآنلاین، ساعاتی بعد از انتشار خبر دستگیری خالد بن طلال، تغییرات گسترده در دولت سعودی کلید خورد. ولیعهد عربستان بار دیگر پسر عمویش را پس از گذشت چند

آرمان شرق: درپی صدور فرمان پادشاهی مبنی بر تشکیل مجدد کابینه، به ریاست سلمان بن عبدالعزیز برخی وزرای سعودی برکنار شدند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از خبرآنلاین، ساعاتی بعد از انتشار خبر دستگیری خالد بن طلال، تغییرات گسترده در دولت سعودی کلید خورد. ولیعهد عربستان بار دیگر پسر عمویش را پس از گذشت چند روز از درگذشت پدر اصلاح طلبش بازداشت کرد. عملیات بازداشت خالد بن طلال بن عبدالعزیز، پسر عموی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی سه شنبه شب انجام شد و با وجود برخی وعده ها اما تا عصر روز چهارشنبه هنوز خبر آزادی وی اعلام نشده بود.

طبق اطلاعاتی که روزنامه القدس العربی به آن دست یافته، دستور بازداشت از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است و امکان ندارد  بازداشت بدون دستور ولیعهد انجام شده باشد؛ اتفاقی که ساعاتی بعد با خبر برکناری وزیر جنجالی امور خارجه عربستان، خبر از یک زلزله سیاسی در سرزمین حجاز داد.

حالا خبر رسیده که شاه سعودی در فرمان‌هایی جداگانه ضمن ایجاد تغییراتی در کابینه، وزرای خارجه و اطلاع‌رسانی را برکنار و در شورای امور سیاسی و امنیتی و شورای اقتصادی تغییرات جدید ایجاد کرد.

در روند تغییر ساختار کابینه، عادل الجبیر برکنار و ابراهیم العساف به عنوان جانشین وی انتخاب شد. العساف وزیر اقتصاد و دارایی عربستان بود که دو سال پیش در جریان اقدامات بن سلمان با عنوان مبارزه با فساد برکنار شد. الجبیر به عنوان وزیر مشاور در امور خارجه تعیین شد. عبدالله بن بندر  به عنوان وزیر گارد ملی عربستان و ترکی الشبانه به عنوان وزیر اطلاع رسانی عربستان معرفی شدند.

ترکی آل الشیخ از ریاست سازمان ورزش عربستان برکنار شد. شاهزاده فیصل بن خالد، امیر منطقه عسیر  نیز از سمت خود  برکنار و به عنوان مشاور دفتر سلطنتی انتخاب شد و شاهزاده ترکی بن طلال جانشین او به عنوان امیر منطقه عسیر شد.

محمد بن نواف بن عبدالعزیز بن آل سعود، سفیر عربستان در لندن نیز در جریان این امر برکنار شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.