تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 7:26
کد خبر : 141592

سه احتمال برای صعود پرسپولیس از گروه مرگ

سه احتمال برای صعود پرسپولیس از گروه مرگ

آرمان شرق-گروه ورزش:الدحیل در خانه النصر با نتیجه ۴-۳ شکست خورد و این خودباوری را در زمین خودش شکل داده که شاید بتواند حریف را متوقف کرده و معادلات گروه را به سود پرسپولیس هم تغییر دهد. هرچند شکست دوباره و احتمالی الدحیل و برتری دوباره پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان، حداقل سهمیه دوم صعود را نزدیک به شاگردان یحیی گل محمدی خواهد کرد.

سه احتمال برای صعود پرسپولیس از گروه مرگ

شرط صعود پرسپولیس از گروه مرگ لیگ قهرمانان

به گزارش ۹ صبح، با دومین برد آسیایی تیم فوتبال پرسپولیس همچنان در گروه مرگ شانس صعود خود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان را جستجو می‌کند.

شکست مقابل النصر عربستان در استادیوم آزادی می‌توانست پایان رویای آسیایی تیمی باشد که آخرین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا با فینالیست شدن همراه بود اما اکنون شاگردان یحیی گل محمدی با دو برد پیاپی مقابل رقبا همچنان در جدول حضور دارند و طی سه بازی آتی شانس خود را برای صعود دنبال خواهند کرد.

برد مقابل الدحیل در کنار نمایش دیدنی این تیم که حریف را کاملا سردرگم کرده بود، بارقه امید بالایی برای این تیم شکل داد تا همچنان منتظر لغزش النصر بماند. هرچند هم‌تیمی‌های کریس رونالدو در سومین جدال آسیایی خود با پیروزی کار را پایان دادند تا با ۹ امتیاز و مقتدرانه صدرنشین این گروه لقب گیرند.

با این حال با توجه به اینکه سه تیم دوم گروه‌های پنج گانه در منطقه غرب آسیا نیز قادر به صعود خواهند بود، این رقابت برای پرسپولیس همچنان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

در شرایط کنونی پرسپولیس با دستیابی به ۶ امتیاز و سه امتیاز اختلاف با صدرنشین، شاید چشم به جدال برگشت و البته سخت مقابل النصر برای رسیدن به سهمیه صعود مستقیم دوخته باشد اما تداوم این روند امتیازگیری احتمالا شانس این تیم را علیرغم گروه سختی که در آن حاضر هستند، به عنوان سهمیه دوم نیز افزایش خواهد داد.

در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا العین امارات با سه پیروزی و دستیابی به ۹ امتیاز شانس اول صعود به توجه به اختلاف شش امتیازی با تیم دوم، محسوب می‌شود. در رده دوم الفیحا و پاختاکور در کنار آخال با سه امتیاز قرار دارند و معادله سختی را شکل داده‌اند و شاید تا هفته پایانی این مرحله و در این گروه نتوان پیش بینی درستی از احتمال صعود یکی از آنها به مرحله بعدی داشت.

گروه دوم اما شاید بتواند یکی از تیم‌های دوم صعود کننده را به نام خود کند؛ شارجه با ۷ امتیاز اکنون صدرنشین است و نسف قارشی با ۶ امتیاز دوم و السد قطر هم ۴ امتیازی است و احتمالا نباید برای الفیصلی اردن شانسی برای دوم شدن متصور شد.

در گروه سوم با توجه به اتفاقات دیدار سپاهان و الاتحاد، بیشتر باید منتظر ماند تا رای این جدال صادر شود و بعد درباره آن پیش‌بینی داشت. در شرایط کنونی اما الاتحاد عربستان با دو بازی و دستیابی به ۶ امتیاز صدرنشین است و سپاهان نیز با دو بازی و ۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد. نماینده ایران در این گروه البته نیروی هوایی را هم با ۴ امتیاز رقیب خود می‌بیند و در نهایت نیز قابل پیش بینی است که یکی از این تیم‌ها قادر خواهند بود سهمیه دوم صعود را از این گروه به نام خود کنند.

برای گروه چهار و استارت مقتدرانه‌ای که نساجی داشت و اولین برد آسیایی خود را جشن گرفته بود، هیچ چیز بدتر از دو شکست پیاپی و کمرنگ شدن امید آنها نیست. شاگردان مهدی رحمتی سه بازی دیگر پیش رو دارند و فارغ از جدال سخت مقابل الهلال در خانه حریف، شاید دو بازی خانگی برابر نماینده هند و ازبکستان در خانه (استادیوم آزادی) شاید شانس صعود آنها به عنوان تیم دوم را نیز افزایش دهد. در این گروه الهلال عربستان با ۷ امتیاز از سه بازی صدرنشین است و نوبهار با ۷ امتیاز شگفتی ساز این گروه لقب گرفته و نساجی نیز با ۳ امتیاز شانس خود را دنبال می‌کند.

در نهایت گروهی که پرسپولیس در آن حاضر است؛ شاگردان یحیی گل محمدی که بازی اول خود را با شکست خانگی برابر النصر به پایان رسانده بودند، اکنون با برتری برابر الدحیل و استقلال تاجیکستان به جدول بازگشته‌اند. بازی بعدی شاید احتمالات صعود را تا حد زیادی مشخص کند. الدحیل در خانه النصر با نتیجه ۴-۳ شکست خورد و این خودباوری را در زمین خودش شکل داده که شاید بتواند حریف را متوقف کرده و معادلات گروه را به سود پرسپولیس هم تغییر دهد. هرچند شکست دوباره و احتمالی الدحیل و برتری دوباره پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان، حداقل سهمیه دوم صعود را نزدیک به شاگردان یحیی گل محمدی خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.